{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.526 visninger | Oprettet:

Må jeg se din ansøgning? {{forumTopicSubject}}

Jeg skal igang med at skrive en masse ansøgninger, og mangler en masse inspiration ... er der nogle der vil sende deres ansøgning til mig, så jeg kan samle inspiration den vej? smiley

Bare rolig, jeg kopiere den ikke smiley

Jeg søger arbejde som sundhedsservicesekretær.

Skriv enten i min indbakke, eller på min mail Camillakh@hotmail.com

Jeg håber der er et par venlige personer der vil hjælpe, på forhånd tak. smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Må jeg se din ansøgning?
  • #1   19. aug 2011 Jeg sender dig min smiley
    jeg søgte som elev i novo nordisk, og jeg kom til samtale og har fået jobbet, og jeg har fået det bedste af de elevpladser der er, jeg skal nemlig sidde oppe ved direktøren smiley

• #2   19. aug 2011 1000 tak smiley Kigger på den i morgen, er nemlig på vej i seng.

Og tillykke smiley

• #3   20. aug 2011 Jeg søger selv en stilling, maria B kunne jeg lokke dig til at sende mig din ansøgning også, jeg synes godt nok jeg mangler lidt inspiration:)

Isabell@soelyng.dk

• #4   20. aug 2011 DKK - men derfor man jo sagtens søge inspiration smiley - og jeg søger uopfodret.

• #5   20. aug 2011 Inspiration til uopfordrede ansøgninger.

---------------------------------------------------------------------------------------

Uopfordrede ansøgninger.

Hvad er vigtigt i de uopfordrede ansøgninger?
    Virksomheden har ikke bedt om dem og har måske heller ikke lige tænkt på at udvide staben, så svarprocenten er ikke nødvendigvis overvældende.

De skal derfor blive nysgerrige, når de ser din fabelagtige målrettede ansøgning at de læser den og indkalder dig til en opflgende samtale.

Hvordan bliver de det?
    Den er flot og anderledes.
    Den er morsom.
    Den fænger.
    Den er målrettet.
    Tjek virksomhedens hjemmeside for alle de oplysninger du kan bruge det kan ex. være:
    -Hvad laver de
    -Hvad er deres værdier
    -Personalepolitik
    -Spændende vare eller arbejdsopgaver, du kan referere til
    -Andre interessesante oplysninger du kan have med som baggrundsviden og evt bruge i din ansøgning.
    Du har en god og motiverende tekst.
    Dit CV ser overskueligt og relevant ud.

Skal jeg sende den på mail eller brev?
    Mail kan man hurtig klikke og slette, et brev kræver mere.
    og når den er flor og fængende bruger de måske 2-5min. på den.

Hvad skal der til?
    Du udvælger få firmaer i samme branche og målretter ansøgningen lige til dem.
    Skriv motiveret og fortæller havd du kan gøre for dem.
    Der er et par gode ideer med.
    Hvorfor lige hos dem.
    Godt CV.
    Godt sprog og spændende læsning.
    Husk billede af dig selv.

----------------------------------------------------------------------------
    Uopfordret ansøgning:
    *Årsagen til henvendelsen
    *Præsentation (ultra kort)
    *Information om jobønsker
    *Movation for henvendelsen, fordele for formaet, fordele for dig
    *Et par gode ideer til dem
    *Henvisning til CV
    *Det videre forløb (om du kontakter firmaet)

Til den uopfordrede ansøgning er der en model der hedder AIDA.

Attention:
    Skab opmærksomhed - find god overskrift.

Interest:
    Skab interesse - Hvorfor henvender du dig.

Desirri:
    Skab et ønske / behov - Hvad kan du løse for dem.

Action:
    Signaler handling - Følg op.

Her er nogle gode råd til en uopfordret jobansøgning og CV:

Alt hvad der høre til i en jobansøgning er nutid og alt hvad der er datid høre til i CV'et.

Når du skriver uopfordret ansøgninger skal du reasherce virksomheden som du får 'flettet' ind i ansøgningen uden at bruge flosker som jeg er intiativrig osv der beskriver du en succes historie hvor du er var intiativrig.

Herudover skal du tænke i overskrifter:

TILLYKKE - I har vundet byens bedste medarbejder

eller

Gevinsten er lige om hjørnet - ansæt mig - verdens bedste medarbejder.

Det handler nemlig meget om at skille sig ud og skabe blikfang hos arbejdsgiveren.

Endvidere vil det være et stort plus at sætte et billede på af dig selv på ansøgningen hvor du ex. står og udføre den arbejdsopgave som du søger ex. pædagogen der jonglere med bolde mens der i baggrunden ligger legetøj eller er børnekunst.

Det signalere at du kan kan have mange bolde i luften på engang og ligeså at du godt kan li' at lege.

Hvis du er typen der gerne vil have den personlige kontakt arranger et møde med arbejdsgiverene eller kom et smut forbi og lig et over dimensioneret visitkort til arbejdsgiveren med kontaktoplysniger, vellignede billede, punkt opstiling af hvad du har med i rygsækken og hvad du vil.

Du kan osse få designet et logo med dit budskab ex en blæksprutte hvor der inden idens arme står en masse ord indenfor dit fag og som overskrift kunne du bruge - Blæksprutte søger nyt akvarium.

Det er blot eksempler som frit kan bruges - ønsker at det kan sættet den iderige tankeprocesse igang : )

Kommentér på:
Må jeg se din ansøgning?

Annonce