{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.129 visninger | Oprettet:

Hvorfor kommer det så langt {{forumTopicSubject}}

Bliver gang på gang forbavset over hvor langt ting kan gå, før der bliver grebet ind.

Denne gang hjemmeplejen, som efter oplysningerne i artiklen har besøgt damen flere gange dagligt, hvorfor kommer det så langt ud.

Er det medarbejdere der lukker øjnene eller ledelsen der ikke tager rapporter alvorligt ( går ud fra man rapportere til ledelsen, hvis en borger har sår osv.)

Billedet i artiklen er IKKE så behageligt !

http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article1600591.ece


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvorfor kommer det så langt
  • #1   13. aug 2011 Det er simpelthen for dårligt smiley - fatter ikke at DK- er blevet sådan et U-land på så mange områder:(

  • #2   13. aug 2011 Jeg er selv uddannet social og sundhedshjælper, og har arbejdet i hjemmeplejen.

    Når man opdager sådanne ting skal man underrette en asistent eller en sygeplejerske, så tager de hånd om det.
    Men bliver de ikke underrettet kan de ikke gøre noget, hvad der er sket her ved vi jo ikke.

    Men det burde slet ikke finde sted, og jeg er dybt dybt rystet over det. Da man ikke kan undgå at opdage dette ved sådan en borger.

    Mennesker med apoplexi kan ikke vaske sig selv, så det er os der bader dem. Og de har set hende uden tøj på HVER dag, så dette er opdaget! Det undre mig der ikke er gjort noget.

    Mennesker der sidder i kørestol bruger for det meste osse støttestrømper, fordi deres venepumber ikke bliver aktiveret. Så der samles væske i benene, endnu en grund til det ikke kan undgåes at det opdages.

    Jeg er simpelthen dybt forarget over dette, og håber virkelig de ansvarlige bliver stillet til ansvar.

    Puha...


  • #3   13. aug 2011 Det er så IKKE fordi DK er blevet sådan et U-Land.......

    Det er fordi det er en SKOD-hjemmehjælper ikke har passet sit arbejde , og indberettet det til kommunen....... ( eller som Natascha og Kongo siger ).... til assistenten eller sygeplejerske.
    Håber også hun bliver stillet til ansvar.....


  • #4   13. aug 2011 Nittib, jeg tænker bare, der må da være mere end 1 plejer der har tilset hende ?

  • #5   13. aug 2011 ***René** *
    Ikke hvis hun er tildelt hjemmehjælper......så er det den samme hjemmehjælper der kommer hver dag
    ......det er kun hvis man i kommunen får at vide ( af hjemmehjælperen ) at hun har behov for mere pleje , at hun får en sygeplejerske ( måske flere gange om dagen ) til at behandle hende...... eller måske bliver indlagt.
    Der er jo ingen der kan vide hvor frygteligt det er blevet , hvis hjemmehjælperen ikke siger noget ...


  • #6   13. aug 2011 Det er ganske forfærdeligt, jeg gad godt vide hvem der har vidst dette uden at have gjort noget, håber der kommer mere frem i sagen.

    Hjemmeplejen og plejehjemmene har efterhånden et meget dårligt ry med de sager der har været fremme. Synd for de SOSU´er der gør et godt arbejde.


  • #7   13. aug 2011 Kennelmor, helt enig, der findes masser af gode hjemmehjælpere/plejere, men det "sælger" jo ikke aviser....

    Desværre rammer sådanne sager alle, både de gode og dårlige smiley


  • #8   13. aug 2011 NITTIB

    Selvfølgelig er hendes hjemmehjælper ikke på arbejde 7 dage om ugen, så der må være flere der har set hende, og eftersom hun er halvsidelammet er der sikkert også aftenvagter der hjælper hende i seng - dvs. endnu flere mennesker der har set hende.


  • #9   13. aug 2011 Nittib, ok gik bare ud fra at når hun havde flere gange dagligt, så var det også weekend og derfor jeg regnede med at flere havde tilset hende

  • #10   13. aug 2011 Natascha

    Hvis du selv er SOSU så ved du også at det sjældent er så sort/hvidt som det er i Ekstra Bladet.


  • #11   13. aug 2011 Hun har sikkert besøg ca hver 2 til 3 time, det har de fleste med apoplexi som bor i eget hjem. Med mindre de har en personlig hjælper, og det har hun ikke står der.

    Disse mennesker flyttes med lift, fra kørestol til seng osv. Og til en lift skal man som regl være 2 for at betjene den.

    Og det er IKKE de/den samme der kommer hver dag, alle skal have fri nu og da. Og det er slet ikke sikkert at kvinden har en fast hjælper, da det er langt fra alle borgere der har det.

    Men ligegyldigt hvor mange eller hvor få mennesker der kommer i hendes hjem, burde dette ikke ske.


  • #12   13. aug 2011 Ok.... det kan i jo selvfølgelig have ret i...... der må være mere end een , der vidste det..... sorry......

    Men det er stadig ikke fordi DK . er blevet et U-land.......( for hun er jo tildelt hjælp )..... men det er fordi det er nogle SKOD- ansatte, der ikke tager deres arbejde alvorligt... og burde straffes for forsømmelse og vanrøgt af borgeren .


  • #13   13. aug 2011 Stine D

    Ja det ved jeg de har det med at blæse ting op, men nu tager vi den ud fra hvad de skriver =)


  • #14   13. aug 2011 Natascha

    Men man skal heller ikke glemme at den anden side har tavshedspligt, derfor er det en temmelig flad version af sandheden der kommer frem.


  • #15   13. aug 2011 Jeg har arbejdet et sted hvor tingene også "flød" - ingen tog ansvar - og jeg måtte som pædagog ikke. Jeg gik selvfølgelig til min leder - og hun var også nærmest ligeglad - og da der var sparerunde blev jeg fyret......så slap de af med en der brokkede sig....... der hvor jeg arbejdede var der alt for mange der ikke "gad" tage ansvar - det var nemmere at lade det gå videre til næste vagt - som så igen lod tingene ligge til de næste....
    Selvfølgelig var det ikke alle kolleger der var sådan - men der var godt nok for mange......


  • #16   13. aug 2011 Stine D

    Ja helt sikkert for den skal jo overholdes. Men det er da stadig rystende hvis det er foregået som der bliver skrevet, for det der er jo helt vildt. Jeg har da aldrig set noget lign.



  • #17   13. aug 2011 Dorte , så forstår jeg bedre pressen af og til får et "tip" og går undercover som eb. gjorde på det hjem sidste gang

  • #18   13. aug 2011 Jeg tror der er mange steder ledelsen skal se nærmere på deres ansatte, for der er bare steder, hvor tingene ikke er ioden. Der har efterhånden været så mange sager nu, hvor der er afsløret pligtforsømmelser - ikke pga manglende tid eller manglende ressourcer, men fordi medarbejderne simpelthen ikek er deres ansvar bevidst.



  • #19   13. aug 2011 ***Rene*** - jeg kunne skrive en bog om uhyrligheder fra min forhåndværende arbejdsplads.........arbejdede der i 6 år - og er faktisk glad for at jeg blev fyret - jeg havde ikke holdt til det meget længere - det blev rigtig slemt efter kommunesammenlægningerne - inden da var det faktisk en god arbejdsplads.

  • #20   13. aug 2011 Natascha

    Selvfølgelig er det rystende hvis det er sådan det er sket, men det finder vi jo nok ikke ud af.


  • #21   13. aug 2011 Stine D

    Nej det gør vi ikke, men puha godt jeg ikke er hjælper der.


Kommentér på:
Hvorfor kommer det så langt

Annonce