{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.276 visninger | Oprettet:

Så en due blive dræbt og begyndte næsten at tude {{forumTopicSubject}}

Er jeg seriøst ved at blive over sentimental, jeg fik det så grotesk dårligt at den fugl blev kørt over at jeg nærmest sad og tænkte lorte nar røv der kørte den bil, han havde masser af plads til at kører over i den modsatte vejbane....Er det bare mig eller syntes jeg bare alle dyr er ligeværdig ?:(

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Så en due blive dræbt og begyndte næsten at tude
  • #1   9. aug 2011 Der ksu ikke stå modsatte vejbane, men den anden vejbane der var to vejbaner samme retning ja i ved hvad jeg mener hehe

• #2   9. aug 2011 nej sådan har jeg det da os, ville ik tude men ville da syns det noget svineri smiley

• #3   9. aug 2011 en due fløj ind foran vores bil igår!! og jeg blev rigtig dårlig tilpas!

• #4   9. aug 2011 Jeg ved ikke men jeg syntes bare ikke jeg det er fair , dyrene kom først men vi overtog smiley

• #5   9. aug 2011 er heller ikk fair.. lig meget hvad for et dyr det er , skal det behandles med respekt og det har ret til at leve .. UNDTAGEN HAJER DE SKAL DØ smiley

• #6   9. aug 2011 Men det værste var, jeg kom kørene i den vejbane hvor duen ikke var og jeg kunne se den gik lidt rundt og var sådan lidt stresset fordi pludselig kom alle de her biler, og alligevel vælger ham bag mig at kører den over skal lige siges jeg så det i bakspejlet, at der fløj duefjer overalt.... Men da jeg var den eneste bil i denne vejbane var der jo masser af plads til at undvige den i uden at genere de andre trafikanter

• #7   9. aug 2011 Ja du er vist ved at blive sentimental smiley

• #8   9. aug 2011 Det er lidt trist.

Kan huske jeg en dag for nogle år siden, går ud i haven og finder en død due. Jo vist, den var slået ihjel af en høg. Men den har selvfølgelig ring på og er vores naboes. Det gør det lidt mere trist når den tilhører en person.

• #9   9. aug 2011 Jeg har siddet i tre timer på en bænk med en såret due i et tæppe og ventet på at falck ville komme og hente den hvilket de gjorde.

Den var muligvis blevet angrebet af en kat eller ligende og jeg opdagede den fordi jeg var ved at kører den over. Kunne ikke få mig selv til at dræbe den og ville have det dårligt med at efterlade den i den tilstand den var i. Konklusion: Ja jeg har det nøjagtig ligesom dig smiley

• #10   10. aug 2011 Det er altid trist og synd, hver gang et dyr bliver kørt ihjel. Men nogen gange må man tænke: hellere ramme fuglen end risikere en større ulykke med fare for menneskeliv til følge. Altså det er hvad der kan ske...

Jeg ser så lidt duer som "flyvende rotter" - som en slags plage og skadedyr, men derfor vil jeg ikke slå dem ihjel med vilje.

Laura: Nej da! du kan ikke mene at hajer skal dø? De er både smukke fascinerende, har en vigtig rolle i økosystemet og så er mange arter truede af udrydning ;-(

• #11   10. aug 2011 Efter jeg fandt ud af at duer vælger en enkelt mage for livet, og hvis magen dør, går den anden due rundt i fortvivlsomhed resten af sit liver og sørger, har jeg det også skidt hvis en due bliver kørt ned. smiley

• #12   10. aug 2011 Jeg har iøvrigt engang stoppet på vejen, fordi den forankørende bil påkørte en hare og bare kørte videre. Jeg gik hen til haren, som var døden nær af kvæstelserne og tilsyneladende ikke til at redde (det halve af bagenden var mast flad og den havde kvæstelser i hovedet) Der måtte jeg være kold og hentede noget tungt i bilen og slog den ihjel med et kraftigt slag over nakken ;'-(. Det var simpelthen af medfølelse for at den ikke skulle lide - og så sad jeg i bilen og tudede meget længe inden jeg kørte hjem og smed den i en skraldecontainer....

• #13   10. aug 2011 Nikita : Ok, det vidste jeg så ikke om duer. Det er jo ligesom svaner og flere andre fugle....

• #14   10. aug 2011 Miemiv - jeg havde gjort det samme, selvom det ikke er rart.
    Jo, så synes simpelthent det er så synd, hvis nu at en anden due manglede sin mage..

• #15   10. aug 2011 Min kæreste kørte en morgen på arbejde og så en due foran sig i et lille kryds. Der var ingen andre biler, så han troede selvfølgelig at duen ville flyve, men det gjorde den ikke og kørte den derfor ned. Han havde det skidt med det, og kører uden om duerne hvis der er plads til det

• #16   10. aug 2011 miemiv : jo det mener jeg , jeg syns de nøjern ,, grimme og klaaaamme man .. er total bange for dem, tør ikk engang bade i amagerstrand smiley

• #17   10. aug 2011 Det altid trist. Men i sådan nogen situtaioner er finder jeg altid trøst i at det er gået hurtigt og at dyret ikke har mærket noget. Har heldigvis aldrig oplevet et dyr der ikke er dødt med det samme og lider.

Kommentér på:
Så en due blive dræbt og begyndte næsten at tude

Annonce