15. feb 2007 Følger: 19 Følgere: 20 Hunde: 7 Emner: 940 Svar: 10.309
Lyskeproblem {{forumTopicSubject}}
Igennem nogen tid har jeg haft fornemmelsen af at min trussekant snerrede i lysken når jeg sad på min stol på arbejdet. Har primært siddende arbejde. Det er kun i højre lyske og det er uanset hvilke trusser jeg har på (har forskellige slags).
Søndag morgen var jeg meget øm, havde en lille smule ondt. Det blev rigtig slemt synes jeg, da jeg skulle køre hjem fra Jylland. Hver eneste gang jeg skulle skifte gear, skifte stilling i sædet på bilen, gjorde det virkelig nas. Godt det var motorvej det meste af vejen og jeg har fartpilot i bilen.
Natten til søndag var også slem, jeg vågnede hver gang jeg skulle skifte stilling fordi det gjorde ondt. På et tidspunkt i løbet af natten tænkte jeg på om det kunne være en blodprop. Men der var ingen hævelse, varme eller rødme, så har slået den tanke hen igen.
Mandag gjorde det også ondt, også når jeg gik eller lavede skæve bevægelser. I dag tirsdag er det primært ømhed, ikke ondt, dvs. bedring.
Jeg er ret sikker på at det IKKE er mine trusser som snerre/strammer i højre lyske. Skulle da være underligt om alle slags skabte samme problem.
Men hvad kan det så være istedet for. Det er KUN i højre side.
Har skrevet mail til min læge om problemet, men har intet hørt endnu. Ville høre om nogen havde oplevet det samme, evt. havde forslag.
feb 2007
Følger: 19 Følgere: 20 Hunde: 7 Emner: 940 Svar: 10.309
Men jeg er stadig modtagelig for forslag til hvad det evt. kan være.
jun 2007
Følger: 25 Følgere: 37 Hunde: 1 Emner: 243 Svar: 8.225
feb 2007
jun 2009
Følger: 230 Følgere: 101 Hunde: 11 Emner: 140 Svar: 2.992
jun 2007
feb 2007
Så fejler jeg noget jeg ikke har kendskab til og som har stået på i i hvert fald 1-2 måneder og som nu skulle være forværret, så lymferne er på ekstra overarbejde lige p.t.
Men jeg kan jo ikke udelukke det, man kan jo sagtens fejle noget i lang tid uden at have nogen som helst anelse om det.
feb 2007
jun 2007
Det kan også være et brok som der bliver skrevet. Under alle omstændigheder synes jeg da at du bør tage det alvorligt og søge læge inden alt for længe
feb 2007
Må læse lidt om lyskebrok.
Men ja, selvfølgelig vil jeg tage det alvorligt og få en tid snart, for det er meget generende hver eneste dag når jeg er på arbejde, hvor jeg jo sidder ned ca. 85-90% af tiden + det man sidder om aftenen og ellers i løbet af en dag.
Her til aften sidder jeg i sofaen i shorts, løse shorts uden trusser, ikke noget der snager, snerre eller skær ind i lysken (nu ingen frækker tanker - thi hi), men for at se om det også genere når jeg ikke har trusser på for at konstatere at det ikke er trussernes skyld. Og jeg er stadig øm, har en underlig fornemmelse i lysken.
feb 2007
Det må jeg lægge mærke til den næste tid.
feb 2007
Ved lyskebrok ses der en frembuling over lyskebåndet. Det er ikke til at skelne, om frembulingen skyldes indirekte eller direkte brok. Symptomerne vil vise sig som:
•Ømhed og tyngdefornemmelse.
•Frembuling ved hoste.
•Ved småbørn er der frembuling ved gråd.
•Ved inkarcereret hernie, (se brok ) kan der opstå smerter, rødme og opkastninger.
Ved lårbrok kan det være problematisk at se frembulingen under lyskebåndet, da det ofte forekommer hos overvægtige kvinder. Symptomer kan føles som:
•Jagende smerter når man hoster eller løfter tunge genstande.
feb 2007
Jo der har været smerte ved stillingsskift, men ikke i forbindelse med nogle af ovennævnte ting,.
Lyskeproblem