{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.562 visninger | Oprettet:

Hmm stakkels dyr - Vildsund Marked {{forumTopicSubject}}

Go morgen/formiddag her på HG.

Jeg var til Vildsund Marked i går aftes, og som altid er det en hyggelig aften. Som den dyr elsker jeg er, stimer jeg ned til de dyr der er på pladsen. Men må sige den tur gav stof til eftertanke.
Burene var små, der var varmt og nu har de forskellige dyr lagt det samme sted i to dage hvor tredje dagen er i dag. Jeg fik den føelse at jeg ville købe samtlige kaniner, marsvin, fugle, katte og diverse blandings hunde. Jeg fik SÅ ondt af de små dyr, den eneste grund til at købe dem alle var for de skulle slippe for det cirkus det måtte være at sidde og de bure i flere dage, hvor de ikke får ro!

Syntes der skulle være mere opsyn! Men hvad mener i?

Så skulle lige ud med mine føelser.;/

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hmm stakkels dyr - Vildsund Marked
  • #1   28. jul 2011 Jeg ved ikke hvordan reglerne er, men jeg synes der burde være nogle arealkrav til burene og også krav om skjul, vand og foder.
    Ved godt det kan være svært at sælge en kanin man ikke kan se, men så evt et billede op af dyret... de som oprigtigt er interesserede skal nok henvende sig.

Jeg kan til dels forstå man køber fjerkræ, marsvin og kaniner på et markede..
    men hundehvalpe og kattekillinger.. Det fatter jeg ikke

• #2   28. jul 2011 Tina: Ja jeg syntes der er ALT for mange dyr! Der var jo også tonsvis af heste og der var et føl der sked så tyndt det lige urin, jeg tror det var af stres.:(

• #3   28. jul 2011 Jeg hader den slags markeder og kommer der aldrig. Jeg mener ikke at dyr har noget som helst at gøre der og jeg fatter slet ikke de mennesker som rent impulsivt køber et dyr sådanne steder.

• #4   28. jul 2011 Jeg synes det skulle være forbudt at sælge dyr på markeder og det er efter dengang hvor jeg var på et marked hvor en hestehandler hev døde ponyer ud af sin vogn...

• #5   28. jul 2011 Jeg kan også være med...

I vorebasse i år var det en dame som have franske bulldog hvalpe med, nogle på 8 uger og nogle på ikke en gang 3 uger, de lå bare på jorden inde i et telt, uh hvor gjorde det ondt, tænk på alle de sygedomme mm. de kan få smiley

• #6   28. jul 2011 El Caminas: Nej tænker jeg også, jeg så lige en ung fyr på 20 ca som for sjovt købte en lille mus, gad vide hvor længe han beholder den.:/

Pølse Lone: Må sige at jeg havde SÅ ondt af de dyr der nede, man kunne se det er deres øjne at de slet ikk trives og den stakkels føl det var så synd, man kunne se den var stresset og den kunne ikke få fred, nogle gik i lort til anklerne.:(

• #7   28. jul 2011 Bergamasco lover: Ja og tænkt på dem som køber de små hunde som alligevel ikke har tænkt over tingene! Vi så far og datter og datteren havde kastet sin kærlighed på nogle chinchillaer (staves) og sælger "troede" det var to hunner. De blev sørme købt og som regl sælger man par og køber får sig en overraskelse når de får unger.:/

• #8   28. jul 2011 ja nemlig smiley

• #9   28. jul 2011 Hanne L: Helt enig.

• #10   28. jul 2011 Jeg tænker præcis det samme hvert år på Roskilde Dyrskue, når jeg træder ind i den 30 grader varme hal som er fyldt med katte i bur, omringet af mennesker.

• #11   28. jul 2011 Jeg har tit tænkt på, der er så mange indlæg omkring hvordan dyrene har det på de forskellige markeder - indlæggende florere jo overalt på de forskellige dyre forums. Når vi nu er så mange der synes at reglerne skal strammes op, hvorfor gør vi så ikke noget ved det? Jeg synes det er et forsøg værd, så har man da prøvet sit :O)

• #12   28. jul 2011 Syntes det skulle forbydes!

• #13   28. jul 2011 *Bergamasco lover *<<< Hvis du er utilfreds med forholdene på Vorbasse marked så synes jeg helt bestemt du skal klage til Dyrenes Beskyttelse for de havde en stor stand ved alle dyrerne og havde flere hjælpere som gik rundt og tjekkede alle forhold..... og jeg ved at det er i arrangørernes interesse at forholdene er iorden, så der ikke bliver ballade med sådan noget i fremtiden.

• #14   28. jul 2011 Kim S:

Jeg er som sådan ikke utilfreds overbasse markede... jeg syntes som sådan bare den dame var uansvarlig, at lade så unge hvalpe ligge på jorden som ikke en gang er 3 uger! det var kold og det regnede...

Jeg er lidt ligeglad med at folk sælge deres dyr sådanne et sted, hvis bare dyrene har det godt smiley og det havde de hvalpe ikke..

• #15   28. jul 2011 Pwernille: når nu du så alat det der, så kontaktede du jo self. tilsynsførende dyrlæge?
    Og hvad sagde han/hun?

• #16   28. jul 2011 Doggymom: Jeg ved ikke hvem den tilsynsførende dyrlæge er?

• #17   28. jul 2011 Og på Vildsund mig bekendt er der ingen stand som på vorbasse, for ellers havde jeg!.:)

• #18   28. jul 2011 der vil jo altdi være en information?

• #19   28. jul 2011 Doggymom: Ja det er nok rigtig nok.:/

• #20   28. jul 2011 Monica: Det er derfor jeg ikke går ind i det den hal, og hvis jeg gør, er det for at sige folkene derinde et par ord eller tre.

• #21   28. jul 2011 Bergamasco lover - Jeg kender den "dame" du omtaler, jeg ved self ikke hvordan det har været tors og fre, for var der kun lørdag.

Der lå de små hvalpe i en kravlegård, på tæpper. Der var et isoleringstæppe omkring kravlegården og en varmeblæser, der blæste ind i kralvegården. De små hvalpe var med fordi, moren på ingen måde bryder sig om, at ejerene ikke er i nærheden.

• #22   28. jul 2011 Når man har hvalpe på kun tre uger, så er det eneste sted man tager dem med hen til dyrlægen, hvis det skulle blive nødvendigt. Ellers er det hjemme til de er 5-6 uger!

At tage dem med til sådan et gedemarked er under al kritik, og så er jeg ligeglad med om de ligger på tæpper eller ej!

Og jeg nægter at tro på at tæven ikke hellere vil være hjemme med sine hvalpe i trygge omgivelser!!

• #23   28. jul 2011 Det var der altså ingen af de gange jeg var forbi og jeg var forbi alle 3 dage.. og hvis det er derfor så kunne man da have dem i camping vongen istedet for... ikke ude i teltet... jeg er lige glad med om det var for at sælge dem eller hvorfor hunhavde dem med derfor syntes jeg stadig det er alt alt for tideligt..

Kommentér på:
Hmm stakkels dyr - Vildsund Marked

Annonce