{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.116 visninger | Oprettet:

? Iphone 4 - hjælp søges {{forumTopicSubject}}

I morgen skifter jeg teleudbyder på min mobil, dvs. jeg skal sætte simkort i min Iphone fra nyt teleselskab.
Min Iphone 4 skulle være sim-oplyst. Jeg fik så at vide af "gammel" teleudbyder, at jeg skulle gendanne min tlf. inden jeg sætter det nye sim-kort i, men det kan jeg ikke forstå, for så bliver den jo gendannet tilbage til fabriksindstillinger og så ryger alt vel hvad jeg har i den ! ?

Det jeg har gjort nu er at jeg har synkroniseret den, og så burde det der er i mobilen være synkroniseret og gemt via min Itune konto, så det ikke forsvinder selv med nyt simkort ?

Er det ikke sådan eller hvad ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  ? Iphone 4 - hjælp søges
  • #1   26. jul 2011 Det er det helt rigtige du har gjort smiley

det du har gjort er faktisk at tage en kopi af din telefon, og når du så skifter simkort, ligger du de samme oplysninger ind på telefonen.
    Faktisk kan du tage en helt ny telefon og ligge din "gamle telefon" over på smiley

Onfone kunde gætter jeg mig til ? smiley

• #2   26. jul 2011 Nope, ikke Onfone, men tak smiley Ville nødig miste hvad jeg har på min Iphone.

• #3   26. jul 2011 Når okay smiley

hehe, jeg skal selv gøre det samme, har bare ikke lige fået taget mig sammen endnu smiley

Men du kan evt tjekke det ved at downloade en gratis app på telefonen og så synkronisere med computeren, og hvis den nye app er kommet på computeren, jamen så er alt det andet der også smiley

• #4   26. jul 2011 Ja, men det er vel først når jeg har sat nyt simkort i og det er først i morgen

• #5   26. jul 2011 HUsk endelig at gemme dine programmer i itune ogå, det gør den nemlig ikke automatisk, man skal vælge programmer. Jeg gjorde det denlig selv uden at gemme alle min programmer og apps, og så blev de slettet. Så gem dem inden du gendanner din tlf:)

go aften:)

• #6   26. jul 2011 Gemme ? Er der et bestemt sted jeg ska trykke for at gemme mine programmer ?

Jeg er ikke 100% inde i alle de funktioner der er endnu

• Alexander V
    Alexander V Tilmeldt:
    maj 2010

Følger: 1 Emner: 47 Svar: 189
    #7   26. jul 2011 iTunes er iPhones levebrød.
    Hvis du har synkroniseret hvor den også sikkerhedskopier så vil alt være iorden.
    Så gendanner du bare fra sikkeehedskopien.

Kan idog kke se hvad dette skal gøre godt for?
    Det er ikke normalt at skulle gendanne.

• #8   26. jul 2011 hm, mener faktisk at den gør det automatisk, det gør min ihvertfald.
    Altså det med at gemme apps, ellers kan det være "alfred og frida" har gjort noget så det netop ikke bliver gemt, men det er meget nemt at se om den gør, du skal bare gøre som jeg skrev tidligere smiley

• #9   26. jul 2011 Principielt burde det ikke betyde noget som helst hviket sim-kort jeg sætter i telefonen, for de ting har vel intet med hinanden at gøre - er min mening, men jeg kan tage fejl.

• #10   27. jul 2011 Jeg har ikke fravalgt noget, den gemmer bare ikke alt når jeg synkroniserer. Jeg skulle vælge programmer og så synkroniser. Dette gør sig også gældende på min mands iTunes og flere andre af mine bekendte;)

Det er helt normalt at skulle gendanne iPhone, når telefonen skal unlockes når man flytter fra et selskab til et andet;)

• #11   27. jul 2011 men skal man så gendanne før eller efter man sætter nyt simkort i ?

Jeg har ikke tryket gendan, men synkroniseret den.

• #12   27. jul 2011 Jeg skulle gendanne den inden, fordi den når den bliver hensætte får en eller anden kode eller hvad det nu er fra Apple således at den er unlocked;)

• #13   27. jul 2011 Så må jeg vel sætte det gamle simkort i - selv om det ikke duer mere og så gendanne telefonen. Eller kan jeg gøre det med det nye simkort.
    Telefonen eller rettere det nye simkort virker ikke. Har været forbi TDC og fået et nyt nyt simkort, men det virker heller ikke endnu.

• #14   27. jul 2011 Jeg ved det faktisk ikke, jeg gjorde det med mit gamle;)

• #15   27. jul 2011 Æv, håbede du vidste det for det er ski.. irriterende at den nu ikke virker.

• #16   27. jul 2011 Prøv engang med det gamle simkort;) det er ingen skade til hvis du har gemt dine programmer;)

• #17   27. jul 2011 Jeg skulle mene de var gemt. Så nå må det briste eller bære *sagt med bævrende stemme*

• #18   27. jul 2011 Åh åh... Jeg venter spændt på fortsættelsen.. Men har du noget internet hjemme eller bruger du din Tlf? Hvis du bruger din Tlf så skal du bære sikker på at kunne komme på nettet på en anden måde os, da du måske ikke kan bruge dit internet på din Tlf lige efter... Lidt svært at forklare..,

• #19   27. jul 2011 Jeg gør det via min PC og internet - så der skulle ikke være nogen problemer.
    Den har nu opdateret og gendannet Iphonen. Og nu er den i gang med at gendanne fra min sikkerhedskopi.
    Det jeg er mest bekymret for at miste er alle mine data, kontakter, programmer, div. apps.
    Musik kan jeg lægge på igen senere hvis det forsvinder. Jeg havde ikke så meget så det bekymre mig ikke.

Det mest spændende er, at når den er færdig og jeg sætter det nye SIM-kort i, om der kommer forbindelse. Fik dog at vide i TDC-butikken, at der kunne gå fra 1 til 24 timer fra jeg fik kortet til det virker med forbindelse.

• #20   27. jul 2011 Jeg kan nu meddele at den blev færdig med at lægge sikkerhedskopi på. Jeg har sat det nye SIM-kort i, trykket PIN-kode ind og der kom net på, og jeg kunne ringe til min mand.

HURRA HURRA HURRA - nu er jeg lykkelig igen.
    Alle programmer er der og nu skal jeg se om jeg kan lægge min musik på - den er stadig på Itunes, så det burde kunne lade sig gøre.

• #21   27. jul 2011 Ja, det var mega dejligt. Min musik er også tilbage, så nu er jeg helt rolig igen. Jeg har ellers været godt gal i skralden i dag på TDC m.m.

• #22   27. jul 2011 Ih hvor godt;)

• #23   27. jul 2011 Og tak for hjælpen smiley

• Alexander V
    Alexander V Tilmeldt:
    maj 2010

Følger: 1 Emner: 47 Svar: 189
    #24   28. jul 2011 Jeg gætter på at dit problem er at din telefon er låst ligesom alle andre iPhones er når de købes. Du skal så skifte teleudbyder, men det kan ikke lade sig gøre fordi at din iPhone stadig er låst til din gamle teleudbyder.
    Hvis du skal have den oplåst, hvilket jeg gætter på du skal. Skal du ringe til din teleudbyder og bede om at få den oplåst. Hvis det er over 6 måneder siden du købte din iPhone er det gratis, hvis det er mindre end 6 måneder siden du købte den, vil det koste 500 kr.

Du ringer til din teleudbyder, hvorefter de vil spørge dig om dit IMEI-nummer. De sender så IMEI-nummeret til Apple der oplåser din mobil op. Der vil så gå omkring 10 minutter - 1 time alt efter udbyderen du får oplåst den hos.
    Så tilslutter du din iPhone til iTunes og så vil der komme en eller anden besked lign. "Tillykke, din iPhone er nu låst op."

Har ALDRIG hørt om noget med at skulle gendanne, når den skal oplåses.

• #25   28. jul 2011 Du er lidt sen på den:) den er vidst klaret;)

• #26   28. jul 2011 Alexander V
    Jeg havde tjekket med min teleudbyder dagen før, at telefonen var låst op, så det var ikke problemet.
    I går satte jeg det gamle simkort i, gendannede telefonene, gendannede sikkerhedskopien på telefonen. Derefter satte jeg det nye teleselskabs simkort i og vupti telefonen virkede.
    Så jo, man er åbenbart nød til at gendanne den for at den kan modtage nyt simkort.
    Men tak for foreslaget smiley

• #27   28. jul 2011 Hanne L
    Du kan lige så godt vænne dig til det. Børnene bliver større og mere selvstændig. En dag flytter de hjemmefra og kan klare sig uden dig ....... næsten smiley

Kommentér på:
? Iphone 4 - hjælp søges

Annonce