{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.147 visninger | Oprettet:

ørekupering - lovlige lande... {{forumTopicSubject}}

har en lille diskution om hvilke lande det er lovligt at kupere i.
Der er lande som Polen og Italien hvor det faktisk ikke er lovligt, men hvor det sker alligevel... men sådan en hund kan jo ikke hentes lovligt til Danmark.

Så spørgsmålet er hvilke lande er det lovligt at hente en ørekupere hund, hjem fra... hvor finder man en liste ??

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ørekupering - lovlige lande...
  • #2   4. jul 2011 hmm... der er ikke alle lande... ikke let

• #4   4. jul 2011 Min kæreste vil gerne gøre det for en tusse;) Ej...hehe....man må vist gerne gøre det i Rumænien

• #5   4. jul 2011 Der er ikke deciderede lister - det er ejerens ansvar at hunden er kuperet i et land hvor det er lovligt, og man skal kunne fremvist gyldig dokumentation på det er gjort lovligt.

• #6   4. jul 2011 Lars: ok .. det har jeg ikke hørt før... troede at kom hunden med en stamtavle fra det land, så var det ok??

• #7   4. jul 2011 Nej, hvis du vil udstille fx i DKK så er det dit ansvar hvis nu nogle på en udstilling eller en prøve skulle stille spørgsmålstegn ved det, at bevise at det er lovligt.

• #8   4. jul 2011 du kan jo ikke udstille i dkk.. så skal den jo være ret så gammel.

Det er jo kun lovligt at importere en kuperet hund, vis den er født og er kuperet i et lovligt land. Her snakker jeg ikke om udstilling eller prøver og der kan du slet ikke bruge en kuperet hund i danmark.

• #9   4. jul 2011 Lena: ok.. serbien er vist ikke mere, ej heller italien eller polen.... selv om det stadig sker...

• #11   4. jul 2011 Man kan da sagtens importere en hund der er et par år gammel, for så er det da heller ikke længere siden at der kom udstillingsforbud.

Serbien er vist heller ikke lovligt mere, har læst det er fra årsskiftet, men de gør det jo alligevel. Som de selv siger "Ingen kan stoppe os og regler er til for at bliver brudt"
    De bliver også stadig gjort i Italien, man må vist hvis det er en veterinær medicinsk grund - Italien er vel kendt for korruption, så det er næppte svært at lave papir på at det er gjort lovligt

• #12   4. jul 2011 lars: ja... men nu er det jo ikke det man improtere mest smiley

at italienerne gør det alligevel og det samme med polakker, gør det ikke lovligt at importere en hund derfra... som jeg har forstået det.

• #13   4. jul 2011 Nej, men der er jo ingen der gør noget ved det alligevel - så der er jo frit spil

• #15   4. jul 2011 Det ved jeg ikke.

Jeg gjorde det i sin tid da jeg i 100% god tro mente det var lovligt - det er først for 1 år siden, "alle" opdagede det var fobudt at kupere i Polen. Det er jo heller ikke let når opdrætterne lyver en i hovedet og siger "ja ja det er da lovligt", det tager man for gode varer når man køber en hund, man regner ikke med at bliver ført bag lyset.

• #16   4. jul 2011 men der kuperes jo stadigvæk i stor stil i Polen, har da lige været på udstilling dernede og hvalpe udstilles med kuperede ører dernede

• #18   4. jul 2011 Er det noget hysteri herhjemme?

• #20   4. jul 2011 ved godt at de kupere i polen,, vi udstiller også dernede... men det er stadig ikke lovligt.. men pga noget politisk fnider fnader, sker der ikke noget ved det

• #21   4. jul 2011 Det er lige præcis ikke lovligt i polen, men de gør det alligevel, da det er et must for udstillede hunde, at have kuperede øre...ellers har hundene ikke en chance for at blive champion dogs.... logikken er ikke til at få øje på..

• #22   4. jul 2011 Nåee ja på den måde, ja jeg syntes også det er for galt men ikke kan gå til træning -syntes godt man kan se bort fra det ved almen træning, hunden har jo stadigvæk brug for træning.
    Som jeg har fået det fortalt er det fordi det er lovligt at udstille en kuperet hund dernede, og så kuperer man bare. Men de er jo også ligeglade som du siger platugle.
    Blue Pearl joe man kan kan nu godt - er godt på vej med min amstaff der har ører - man skal bare cykler udenom de polske dommere, men det er godt nok ikek let, det giver jeg dig ret i, og logik - nix.

• #24   4. jul 2011 Blue:det er jo også det vi siger smiley dog er det jo ikke rigtigt at en hun med klapøre ikke kan blive champion i polen ... jeg kender da flere og min egen Qlin er da godt på vej - hun mangler kun et cert..,, hendes bror har også klapøre og mangler også kun 1 cert.

• #25   4. jul 2011 Lars: qline og hendes bror har nu fået det ene cert hos en polsk dommer...:-)

• #26   4. jul 2011 Jeg kender kun til det mht. amerikanske staffordshire terrier og kender flere bosatte polakker, som udstiller og har fortalt mig det, andet skal jeg ikke gøre mig klog på, synes bare det er noget dobbeltmoralsk smiley

• #27   4. jul 2011 ved boxer er det også sværre at vinde, når der er klapøre, for de kuperet øre, fremhæver hovedet facon på en bedre måde - men har du en hund af en god kvalitet, så sætter selv en polsk dommer den først.

• #28   4. jul 2011 Ja, men det er bare så korrupt i racenat det kan være svært at få noget med hjem ved en polsk dommer, så prøver lidt at styre udenom

• #29   4. jul 2011 vi kigger efter hvilken type boxer dommeren kan lide... ikke om de er fra polen eller ej.. som sagt, så har vi stillet for polske dommer og det går fint.

• #33   5. jul 2011 Ok - der er bare noglere serbere der har skrevet på et forum at man ikke må mere, men at det er de ligeglade med.

• #35   29. jul 2011 har nu hørt fra en polsk opdrætter, der siger at Polen er et lovligt land, for Polen har aldrig underskrevet den del af EU reglerne..... hmmm... det er vist lidt svært at finde ud af, når landene ikke selv kan smiley

Kommentér på:
ørekupering - lovlige lande...

Annonce