Pleje til vores skønhed Pleje til vores skønhed
Hejsa damer på HG (måske også mænd?)
Jeg har lige nu ferie og derfor masser af tid til mig selv :). Derfor tænkte jeg om vi ikke skulle have en tråd, hvor man kan skrive gode råd til gør-det-selv-pleje. Det er ofte billigt og effektivt.
Som et eksempel er jeg med succes begyndt at blande olivenolie i min bodylotion, hvilket virkelig har gjort min hud skøn Det fedter ikke så meget som ren olie, men giver lige et godt skud alligevel.
Har i nogle gode "opskrifter" på fx ansigtsmasker, hårkure, neglepleje, you name it!?
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 421 Svar: 13.109
aug 2009
Følger: 4 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 201 Svar: 1.668
Advokado og honning til ansigtsmaske :O)
aug 2009
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 22 Svar: 363
Da nogle får nogen rigtig grimme allergiske reaktioner, pga det er så koncentreret. så fordi at man kan tåle det som mad, eller i cream er det ikke ens betydende med at man kan tåle det i hele ansigtet.
apr 2006
Følger: 58 Følgere: 90 Hunde: 7 Emner: 241 Svar: 5.957
Ellers er olivenolie godt til håret - masser det ind, tag en plastikpose over og lad det virke en halv times tid,,, Vigtigt at bruge varmt vand og sæbe til at få det ud - mener jeg plejede at putte sæbe i inden jeg tog håret under brusenren.. ellers ka det være svært at få olien ud..
Dengang jeg brugte det havde jeg ret langt hår, og har altid fået komplimenter for mit sunde lange hår
I stedet for bodylotion bruger jeg babyolie efter badet mens jeg stadig er våd - det giver en vildt lækker blød hud og holder længere end creme
apr 2007
Følger: 4 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 423 Svar: 3.418
Når det skal ud af håret igen, er det en god ide, at smøre shampoo i håret FØR vand!!
dec 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 81 Svar: 375
Og god pointe Amalie har, med at prøve på lille område først
Hvis der er flere derude, der har den ultimative idé, må i gerne komme med dem
Pleje til vores skønhed