Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng af lampe 350 kr.
  • Toilet løber 1.000 kr.
  • Bosch vaskemaskine gået i baglås. Har prøvet alt i henhold til manual intet virker 1.000 kr.
  • Montering af emhætte 1.000 kr.
  • Skift forlyslygter Opel Karl 300 kr.
  • Plæneklipper vil ikke starte 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Allergi over for dyr?
  • #2   3. jul 2011 Tager en blodprøve. Eller som du selv nævner, henviser til øre, næse, hals lægen som foretager en priktest.

• #3   3. jul 2011 Ad.. Kan ikke klare nåle. Er ved at tude, bare tanken om en nål..

Blodprøver kan jeg godt, hvis det er et stik i fingeren?

• #4   3. jul 2011 Krumme: "en der sættes på ryggen" ?

• #5   3. jul 2011 Jeg blev stukket i armen, og de fyldte vist 2 små glas. Priktesten var værre - der skulle øre, næse, hals lægen først undersøge vejen nej gennem næsen til halsen - med en slags lang tynd slange med kikkert i - det var ikke rart. Men nødvendigt - åbenbart..

• #7   3. jul 2011 De kan godt gøre det med en priktest..

En priktest er mindre smertefuldt end et prik i pinkeren syntes jeg smiley Jeg er enormt bange for nåle, men ved priktest er det sådan en spids metal dims istedet for en nål, hvor de så prikker små "vand" bobler ned under huden smiley

• #8   3. jul 2011 Tak for svar.

Tror bare jeg lader vær med at gå til lægen så smiley

• #9   3. jul 2011 Jeg har prøvet den, der sættes på ryggen.

Det mest ubehagelig var, at man endelig ikke måtte klø eller røre ved det for ikke at få ødelagt testen - og så selvfølgelig ikke at kunne få et ordentligt brusebad i mellemtiden smiley

Jeg blev testet for ALT eller sådan føltes det i hvert fald *GG*. Jeg havde noget rød, irriteret hud på håndryggen, der ikke lige ville gå væk.

Men konklusionen på mine tests var, at jeg ikke kan tåle 12 forskellige parabener og gran/harpiks i større mængder smiley

Men ovenstående test involverer ikke nåle, så den var måske noget for dig?

Da hudlægen hørte, at jeg havde været hestepige i 14 år, haft hunde altid og omgåes katte i stalden og hos min grandmoster som tog sig af vildkatte - så blev jeg grundigt gennemgået for husdyrsallergi og det var der altså ingen af...

• #10   3. jul 2011 Hvad går den der sidder på ryggen?

• #11   3. jul 2011 Den der ting på ryggen, har den et navn? smiley

Kan I forklare hvordan den sidder fast på ryggen?

Kan slet ikke klare tanken om nåle, så det holder jeg mig langt fra smiley

• #12   3. jul 2011 Der er heller ikke nåle i en alm. priktest smiley

• #13   3. jul 2011 Nej, men kan heller ikke lide at blive 'pillet ved' på indersiden af armen.. Er alt for sart :i

• #14   3. jul 2011 På netdoktor stod der at man skulles stikkes på indersiden af armen :-s

• #15   3. jul 2011 Hm, ved ikke lige hvad den sådan kaldes...

Han havde hvad der svarede til et A4 ark med mindre huller i. I hvert hul smurte han små doser af forskellige stoffer ud på.

Så blev "arket" fjernet - men han var jo stadig klar over, hvor allergien skulle vise sig for hvert stof. Han har muligvis markeret, hvordan arket sad. Det kan jeg så ikke huske:-) men han kunne afgøre ud fra arket og et skema, hvor problemet lå.

Hvis jeg reagerede på et bestemt stof, testede hudlægen for krydsallergier og tog dermed en mere uddybende test indenfor den kategori, som jeg reagerede på. Dermed kom jeg frem til en mere snæver allergiliste.

Jeg opdagede bla. at jeg ikke kunne tåle rødbeder fra Netto, men gerne fra Brugsen. Det var den type af parabener, de brugte.

Min allergi er meget mild og jeg tager ikke særlige hensyn til den. En sjælden gang læser jeg varedeklarationerne og ellers hjælper Elocon i løbet af et par dage smiley

• #16   3. jul 2011 de kalder det stik de som de laver smiley Men ja det er på indersiden da huden er nemmest at prikke i der smiley

• #17   3. jul 2011 Sarah: Tror du det er alle læger der har sådan en dims?
    Eller er den meget 'speciel'?

Min læge ved godt at jeg ikke er til nåle, så når jeg skal have taget blodprøver bliver det altid i fingeren.
    Puha kan ikke lide at snakke om sådan noget smiley

• #18   3. jul 2011 Jeg fik taget ovenstående test ved en hudlæge. Ved ikke om de praktiserende læger gør det på samme måde...

• #19   3. jul 2011 Nej okay - må snakke med lægen om det smiley

(Synes jeg skal snakke med lægen hele tiden :-P)

• #20   3. jul 2011 Jeg bryder mig heller ikke meget om nåle smiley

Jeg ville ikke stikkes selv efter 30 timer i fødsel, indtil det ikke hjalp mere og jordemoderen insisterede på at lægge en epidural og et veforstærkende middel *GG*.

Elsker stadig ikke nåle, men efter at være blevet stukket lige ved nerverne i rygraden er alt andet næsten peace of cake *LOL*. Jeg skal dog stadig ikke se nålen, så er der risiko at jeg besvimer *GG*

Så tror godt, jeg ved, hvordan du har det. *smiler*

• #21   3. jul 2011 Jeg måtte også overtales til en epidural XD Hun spurgte virkelig mange gange, til sidst græd jeg bare og sagde ja smiley

Jeg græd igen lige da han stak den ind fordi jeg bare ikke kunne tage mere smerte, han nåede lige at sige det ville tage et kvarters tid før den virkede og så var jeg væk *g*

Kommentér på:
Allergi over for dyr?

Annonce