{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
838 visninger | Oprettet:

tarm kæft {{forumTopicSubject}}

hej hg jeg havde ret skidt nat i nat ,,men voldsom diarre det har jeg haft nogen gange ..får sådan en mavekrampe og så starte det med diarrre ..

jeg skal lige sige jeg har nok bare sådan slået det hen ,,min mor er meget syg af dels en tumor i hendes tarm og samtidig en sarkom cancer ..ved det er aveligt den canser hun har ..og som hun er ved at dø af nu :-(..
nogen af jer sygeplejsker der evt ved hvordan sådan en tarmcancer's syntomer er ...

jeg har ikke kunne finde ud af at snakke med min læge om det her ,,jeg meget parnoid omkring hun vil syntes jeg er hypokonder nu der har været så meget med det psykiske ..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  tarm kæft
  • #1   2. jul 2011 the devil ja det ved jeg ,,ved dog bare ikke hvor hurtigt man gør det ..min mor gjore det ikke ,,det kom da hun startede kemo terapien smiley

jaaaaa jeg er jo bare nok nødt til at gå til lægen med det ,,har bare ikke så godt med at skulle det smiley

• #2   2. jul 2011 Kan du ikke gå til anden læge? smiley

• #3   2. jul 2011 maria jooo det kunne jeg vel nok ,,jeg har ellers en sød læge og det er nok bare mig der bilder mig selv ind oppe i hovedet hun vil tænke sådan ..men det er bare svært når man er psykisk syg som jeg er smiley

• #4   2. jul 2011 rikke du har ret ,,har bare meget svært ved at venne den oppe i hovedet ...har så meget angst for tiden ..

men nu har jeg gået med det et stykke tid så må heller komme ind og snakke med hende når hun kommer fra ferie ...

• #5   2. jul 2011 the devil sådan har jeg det også ,,man kan jo ikke se på mig jeg er syg

• #6   2. jul 2011 devil du har ret i det er der jeg må gøre ..

• #7   2. jul 2011 stort vægttab og diarré blandt andet, smerter, også rygsmerter. Gå til lægen!

• #8   2. jul 2011 lars det vil jeg gøre så smiley har det hele på nær vægtab sådan lort

• #9   2. jul 2011 Hvis det er noget tilbagevendende du har, skal du gå til lægen med det.

Det er ikke ret sandsynligt, at det er cancer - der er flere andre tilstande og sygdomme, som er langt mere sandsynlige.

Det allervigtigste symptom, som du SKAL respektere og tage DYBT alvorligt er blod i afføringen.
    Tjek det, hold øje med det.

Igen - ikke nødvendigvis fordi det er et tegn på cancer, men fordi det er et tegn på anden tarmsygdom.

At du har lidt paranoia angående lægen - jeg er bange for, at du bliver nødt til at komme dig over det :o(

Jeg har selv tarmsygdom og kender udmærket tankerne bag den tilbageholdenhed, men det nytter bare ikke noget, desværre. Det skal undersøges.

• #10   2. jul 2011 Man skal altid reagere, hvis man har vedvarende blodig, slimet dirré og hvis man samtidig har (uventet) vægttab og er meget træt uden grund er det nok en god idé at søge læge....

• #11   2. jul 2011 Dine symptomer læner sig i øvrigt mere op ad det helt ufarlige syndrom irritabel tyktarm end tarmkræft.

Irritabel tyktarm er meget påvirkelig af stress, så det ville ikke være så stor en overraskelse.

Men få det undersøgt, så du ikke skal gå og være bange.

• #12   2. jul 2011 CH det gør jeg også ,,tror bare angsten er der fordi min mor har det for det har hun jo været et stykke tid ..
    det er bare noget der kommet her den sidste månedes tid ...men ska til læge det kan jeg godt se ..grunden til jeg skriver herinde er fordi jeg ikke lige har nogen i mit liv som ikke er tæt på mig som jeg kan snakke med det her om og som har en viden omkring det ...
    og de har haft rigeligt med bekymringer for mig i den sidste tid ,,og min familie har jo selv sagt nok at tænke på med min mor smiley

• #13   2. jul 2011 Susanne, det er bestemt også noget, der er svært at tale om med folk, der ikke har den slags inde på livet.
    Det er temmelig tabubelagt at have problemer med den del af kroppen.

Heldigvis er lægerne ikke så sarte med det - og det er andre tarmpatienter heller ikke.

Så træk vejret ned i maven og få lidt ro på tankerne. Sandsynligvis er det fredeligt og måske lidt stressbetinget. Det er jo heldigvis udgangspunktet. Men undersøges, det skal det, hvis det er noget der kommer og går.

• #14   2. jul 2011 kig det her link der står der lidt om det: (link fjernet)

• #16   2. jul 2011 Hej susanne får efterhånden en del år siden fik min mor fjernet en kræftknude i tyktarmen(hun har det godt idag) og i den forbindelse gå jeg til undersøgelse hvert 2.år (endoskopi) jeg kommer hos en rigtig dygtig speciallæge.sådanne en behandling burde du også kunne tilbydes da denne form for kræft kan være arvelig.jeg har ind imellem også de samme symptomer fra maven,jeg tror det eer en form for irretabel tyktarm.

• #17   2. jul 2011 tak for link smiley

• #18   2. jul 2011 tina min mor var heroppe i århus forrige år ,,der åbnede de hende men kunne ikke fjerne den tumor hun havde ,,da hun samtidig havde sarkomer som de mener kommer fra hendes tumor ..så nu har hun fået kemo ,,men desvære har det bredt sig nu til lungerne :-(...hun får livsforlængende kemo terapi så meget hun nu kan tåle ..
    men vi har ikke snakket med nogen om arvlighed af sygdommen

• #19   2. jul 2011 mit råd til dig er at du skal kontakte din læge og fortælle vedkomne din mors sygehistorie,så er jeg sikker på at du vil blive tilbudt jævnlige undersøger af tyktarmen.

• #20   2. jul 2011 tina vil tage ned og snakke med min læge når hun kommer fra ferie her om tre uger smiley

• #21   2. jul 2011 Det var godt,du får lige et viretuelt kram herfra : )

• #22   2. jul 2011 tina tak smiley

• #23   2. jul 2011 Nu har jeg desværre haft den sygsom meget tæt på , og der var desværre ikke 3 uger til at reagere -

Syntes du skal tage til en læge så hurtigt som muligt - hvis der er noget galt så er tiden altafgørende og det siger jeg ikke for at skræmme dig, men som jeg skrev jeg har haft det meget tæt på, og du kan ikke kaste det hen 3 uger .-

• #24   2. jul 2011 En i min familie - fik som jeg skrev sygdommen tarmkræft .- fra det blev opdaget til hun sov ind gik der 3 uger - man kunne intet stille op - så for pokker........ heller forstyr en læge en gang for meget end 1 gang for lidt -

• #25   2. jul 2011 Min mormor fik konstateret cancer i endetarmen i november måned og det havde taget hendes læge længe at gøre noget ved hende, da hun var meget træt og afkræftet, hun havde feber on an off hele tiden osv, men først da vi forlangte at få hende indlagt fandt de ud af hun havde en stadie 4 tumor i endetarmen, men det behøver altså ikke være en dødsdom, min mormor fik kemo og stårlebehandlinger og for 6 uger siden blev hun opereret og fik fjernet endetarm osv og hun er nu cancer fri igen, hun kom hjem fra hospitalet i torsdags og er selvfølgelig stadig meget afkræftet og skal nu hele ordenligt op og genoptrænes osv, men selve canceren er væk.

Men jeg vil også mene at du skal gå til din læge og blive tjekket, for det behøver bestemt ikke være kræft, det kan være mange ting.

Kommentér på:
tarm kæft

Annonce