448 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 24 Svar

moral i dag!!! moral i dag!!!

Inspireret af bade en anden tråd og min nye opdagelse, kan jeg ikke lade være med at spekulere over, om det bare er blevet så almindeligt at være egoistisk, selvcentreret og selvfed, at man glemmer at der er noget der hedder andre mennesker - og andre menneskers privatliv og ejendom...

-er så pisse træt af, at komme ud i gårdhaven, og hver evigt eneste gang mangle noget... Har i løbet af en måned fået stjålet en kæmpe potte med jordbærplanter, en tomatplante, en vandkande, blomster og nu i dag, hvor jeg vil ud for at gøde, har de fandme også stjålet min gødning... Formoder stærkt, at det er nogle af naboerne, da de planter og potter de har stjålet, ikke er nogle man kan gå særligt langt med... - Og de er vel de eneste, der ved, at der er noget i gårdhaven.....

Ville det være meget dobbelmoralsk af mig i aften at tage mig en gåtur i naboernes - ellers private- gårdhaver, for at lede efter mine ting???

...Bliver bare så helv.... harm... Er dybest set ligeglad med om de havde snuppet mit fjernsyn eller tomatplante - fatter ikke at man ikke har moralske skrupler....

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Kitchen clogged 750 kr.
  • Flyt tørretumbler 450 kr.
  • Reparation af kabelfejl på robotplæneklipper 1.300 kr.
  • Furniture Assembly 2.200 kr.
  • Hente to døre i bauhaus Roskilde Montere døre og dørhåndtag i Jyllinge 2.100 kr.
  • rep. af hul i vandrør 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  moral i dag!!!
  • #1   26. jun 2011 Meld det til politiet?
    Sæt kamera op?

• #2   26. jun 2011 Måske hænge opslag i opgangene?

• #4   26. jun 2011 Jeg synes ikke, det ville være dobbeltmoralsk, for du kommer jo ikke for at stjæle noget, men som Anita ville jeg også have det lidt svært med at anklage mine naboer for tyveri.

Her hvor jeg bor er det lige omvendt. Der er ofte flere ting i min have når jeg kommer hjem fra arbejde end, da jeg tog afsted. F.eks. rent vasketøj, legetøj, bolde, slikpapir, halve sandwich. Ja en dag der stod der sågar et par små sandaler inde i mit vindfang da jeg kom hjem fra tur med hundene, så mine naboer er meget gavmilde smiley

• #5   26. jun 2011 Hvis jeg hænger sedler op, er jeg da seriøst bange for at det har den modsatte effekt - så ved endnu flere, at der er "fri adgang" til "ta-selv-markedet"

• #6   26. jun 2011 Nej folk har ikke respekt for andre mennesker, ej heller når de er døde

• #7   26. jun 2011 Jeg ville måske også gå rundt og orientere mig lidt..

Og ser du noget fint, kan du da snakke med naboen om det.. "neeej, en fin en, den plante! Den ligner fuldstændig den jeg lige har fået stjålet. Hvor har du købt den henne, jeg mangler jo en nu?"..

Og investerer du i nyt, burde du nok overveje at skrive navn i bunden eller noget i den stil.. Så kan du bevise hvad der er dit, skulle det komme så langt..

Men ja, det er en forfærdelig verden, og folk ejer hverken moral eller pli! Eller skam for den sags skyld!

• #8   26. jun 2011 Tja... kæresten blev sur og gik sig en tur, og fandt ud af, at naboen har fået sig en tomatplante og jordbærplanter - Imidlertid står jordbærrene i en anden potte, og kan ikke finde gødningsdunken, som ellers burde være let genkendelig... - ved sgu ikke......

• #9   26. jun 2011 Rie,
    køb en ny fin plante.. Forsvinder den også, og resulterer i at naboen kort efter har en magen til, kan I konfrontere dem, og spørge hvor de har købt henne..

Men ja, det er svært.. Man vil godt nok heller ikke risikere at stå og anklage nogle, der intet har gjort!..

Og det handler jo lige så meget om øv-faktoren, og ikke om købet af en jordbærplante..

• #10   26. jun 2011 Hæng en seddel op om at lånte ting bedes afleveres tilbage =)

• #11   26. jun 2011 Lav et kendetegn på dine tegn, som ingen andre har. Skriv dit navn et sted på den, eller lav en plet med noget maling i bunden eller andet.. Det sker heldigvis ikke ved mig, da min hund Emil hører alting, også skal man altså ikke vove sig ind i min have, om aftenen. smiley

• #12   26. jun 2011 Man kan vel potte om.... - Derfor valgte jordbærtyvene nok også den potte i plastic - nemmere at bære end den anden, og så kunne man bare smide potten ud bagefter...

Størstedelen står i plastpotter!!!

• #13   26. jun 2011 Tak for gode ideer og råd:-)

• #14   26. jun 2011 .... Ikke nok med det.... Synes næsten det er komisk... -Min kæreste fortæller, at der ligger et par træsko i havedammen udenfor, og går udfra, at det er underboens... Jeg har ikke kunne finde mine træsko i lang tid, så går straks ud og kigger - og fandme jo... det er mine... - Det kan jo være overboen er blevet træt af mine træsko, og derfor har kylet dem derned???

Mit bæger flød lidt over, og jeg har nu skrevet sedler og hængt op over det hele... Har hængst en seddel ved den anden gård, hvor der er både tomat og jordbærplanter:
    "Jeg ved hvem der har taget mine ting, og vil da gerne undgå at melde det, så stil venligst tingene tilbage, hvor du fandt dem..."

Har sat en seddel i opganen, hvor jeg beder de andre om at holde øje med folk, der render rundt i gården

Har sat en seddel på min bagdør, hvor der står Undlad venligst at bruge dammen som skostativ

og på mit vindue ud mod gårdhaven står der "Det er ulovligt at stjæle - og det er der så meget andet, der også er" - Hvilket er en fin henvisning til hans pusherjob og listehund (stor amstaff-pitbull hvalp, som med stor sandsynlighed er ulovlig - og går uden line og mundkurv)

• #15   26. jun 2011 Fuck, hvor vil jeg bare gerne snart rykke ud på Lars Tyndskids mark, hvor der ikke er trælse naboer, pusher-overboere, mentalt udfordrede underboere, naboer der stjæler og biler og mennesker der larmer udenfor... -Et sted hvor dyrene kan komme ud og hvor jeg kan dyrke mine ting uden at tænke over, at de bliver taget....

• #16   26. jun 2011 *GG* - Bor i Viborg midtby - med underlige gamle huse, hvor der er baggårde, gårdhaver og opgange foran og bagpå husene - kan ikke helt selv finde rundt:-)

-Det er et stort miskmask af villaer, præstebolig og lejlighedskomplekser... -Officielt er vi kun 4 om at dele gårdhaven....

• #17   26. jun 2011 Nej, men man kan håbe det gør det lidt mere besværligt at stjæle jordbærplanter, hvis man selv skulle grave dem op af jorden og flytte rundt på dem:-)

• #18   26. jun 2011 Synes nu ikke der har været en decideret udvikling:-) - Der hvor jeg har hængt sedlen med, at jeg ved "hvem det er " (hvilket jeg jo ikke ved) er udenfor en af gårdhaverne, hvor alle folk går forbi for at komme ned til deres biler...

-Men tændte altså lidt af, da mine sko lå i havedammen, og derfor var jeg nødt til at producere lidt flere sedler:-)

• #19   26. jun 2011 Mette S; Der hvor jeg meget gerne vil købe er der ca 500 m til hver af naboerne - på en lukket grusvej... Dyrene kan løbe frit... Jeg ejer absolut intet af værdi - har et genbrugsfjernsyn og en dvdafspiller til 200, samt en udtjent arbejdscomputer - den græsslåmaskine jeg har andetsteds er tudsegammel, og selvom kæresten har repareret den, tror jeg ikke den er værd at stjæle...

Stilhed, og fri for mennesker og larm det meste af tiden, og dyr, der kan nyde livet - og et par mere til flokken - samt mine grøntsager... Så er jeg lykkelig:-)

• #20   26. jun 2011 Lille bitte gårdhave med udgang til de andre gårdhaver med lukket port - det er der ikke på vores - og parkeringsplads - og man kan også gå derind fra gaden af...

• #21   26. jun 2011 Uhhh, men jeg ville jo ingen medarbejdere have... - andet end kæresten, som gik og istandsatte lidt her og der:-)

• #22   27. jun 2011 Mette S

Man kan stjæle meget, men det er fandme ikke i orden at stjæle nogens vibrator!!

• #23   27. jun 2011 Dine planter.. Hvad med at glemme en glasperle nede i jorden? Ja, den kan forsvinde eller falde ud, men man kunne da prøve. Man kan også putte lidt neglelak, evt. rød, sort, under nogle af bladene på planterne, ja bladene kan flyve af/blive plukket af, men der må da være noget tilbage. smiley

• #24   27. jun 2011 Stine
    LOOOL

Rie
    Nu skriver du selv, du ikke rigtig kan finde rundt derhjemme, Du er sikker på, der ER din egen går, du har kigget i ikke? smiley

• #25   27. jun 2011 Marianne

;o)

Kommentér på:
moral i dag!!!

Annonce