15. feb 2007 Følger: 19 Følgere: 20 Hunde: 7 Emner: 940 Svar: 10.329
Hjælp til klageinstans (langt - sorry) {{forumTopicSubject}}
Har brug for lidt hjælp til hvor vi kan klage, links etc.
Det er sådan at min mand har købt en dims til bilen, hvor han skulle kunne høre den musik der er på hans mobil (smartphone) og også bruge den til at telefonere håndfrit med.
Han pakker den glad ud lige efter købet og sætter den i bilen og ringer til mig. Jeg siger der er dårlig lyd og den klikker.
Da han kommer hjem prøver vi den i vores egen bil, den larmer stadig og klikker. I bilen går lyd fint igennem og der er ingen klik, men klikken og støjen kan høres i den som snakked med udenfor bil/biltilbehør. Vi har selv prøvet med 2 forskellige biler og 3 forskellige telefoner - samme resultat.
Min mand køre så i Fona (hvor den er købt). De vil ikke give pengene tilbage, men sende den på værksted for at blive tjekket. 10 minutter efter ringer han har afleveret den, ringer de og siger at de har testet den og at den virker.
Så tager min mand den med, sætter den i sin bil og ringer ind i butikken (hvor de for øvrigt ikke var særlig venlige da han var derinde). Han ringer så ind i butikken via denne dims og butiksmedarbejderen som han først snakker med, kan faktisk dårligt høre hvad min mand siger og der er klikkelyde. Min mand får så chefen, som stort set heller ikke kan høre noget pga. støj og klikken
Min mand går ind i butikken igen. Chef og medarbejder går med dimsen i 10 min. -. vender tilbage og siger at den virker. Min mand får så chefen til at gå ud og prøve at ringe til min mand. Det gør han, siger lige "hej, den virker fint" og lægger på igen. Dvs. ikke tid nok til at dimsen kan nå at vise sit sande jeg, nemlig at den laver støj og klikker.
De vil ikke sende den på værksted. Min mand kan ikke få sine 600 kr tilbage og de vil ikke bytte den til noget andet. De har så for øvrigt ikke noget andet i butikken som min mand er interesseret i.
Nu har vi så brug for at vide hvor vi kan klage, dels over behandlingen, dels over at de påstår den virker - til trods for at de selv har oplevet det modsatte. Og så over at vi ikke kan få pengene tilbage, så min mand kan købe noget andet i en anden butik. 600 kr er altså mange penge for os. Det er penge han har fået i fødselsdagsgave.
De påstår at det må være vores bil og telefoner. Men det skulle da være underligt at det ikke virker i 2 forskellige biler og på 3 forskellige mobiltelefoner.
Til sidst sagde chefen at det gad han altså ikke bruge tid på mere, at nu kunne min mand godt forlade butikken !
Nogen som kan hjælpe. Hvor kan vi klage ?
Undskyld hvis det blev lidt langt
mar 2009
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 22 Svar: 475
feb 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 2 Emner: 62 Svar: 749
jan 2010
Følger: 12 Følgere: 12 Hunde: 1 Emner: 96 Svar: 1.710
Kilde: (link fjernet)
aug 2006
Følger: 20 Følgere: 19 Hunde: 4 Emner: 98 Svar: 2.525
feb 2007
Følger: 19 Følgere: 20 Hunde: 7 Emner: 940 Svar: 10.329
Jeg har også hørt at forbrugerrådet ikke tager små sager, men for os er det ikke en lille sag, som jeg skrev er 600 kr mange penge for os.
Ved ikke om Fona har landsdækkene bytteservise, men det må jeg finde ud af.
Tak for link. min mand har skrevet lidt notater ned omkring forløbet i Fona-butikken, så nu skal vi have kreereret et brev til Fona's hovedkontor.
dec 2007
Følger: 15 Følgere: 13 Hunde: 1 Emner: 34 Svar: 1.015
Det kan da virkelig ikke være rigtigt at de kan sige ja den virker fint nok og at det er jeres bil den er galt med... Det er simpelthen til at blive sur over sådan noget..
feb 2007
feb 2007
De der klikkelyde lyder lidt som når man snakker i walkie talkie og man klikker med taleknappen.
Hjælp til klageinstans (langt - sorry)