{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forlovelse og ægteskab
  • #3   12. jun 2011 Ringene kan man faktisk selv bestemme hvor man vil ha`........ Vi har dem på venstre hånd, begge to.

Der er frit valg ifølge de "nyeste foreskrifter."

• #4   12. jun 2011 Det er nu ikke fordi jeg skal giftes lige foreløbigt, men min kæreste og jeg var til bryllup i går, og så snakkede vi om det, for vi vidste det ikke..

Derudover var jeg desværre så uheldig at gribe buketten, jeg var absolut den eneste der godt kunne undvære det!!!! smiley

• #5   12. jun 2011 Uhhh.. Vi er bagud hvis man skal giftes inden for et år. Vi blev forlovet i 2007.

• #9   12. jun 2011 jeg har nu ingen planer om at skulle giftes inden for de første par år, skal lige blive voksen først ;-D

• #10   12. jun 2011 Pjat med dig Stella. Vi har været forlovet siden 2000 nu. Så du er slet ikke så langt bagud.

• #11   12. jun 2011 Ved ik om der er sat tid på, for hvornår man ska giftes, efter forlovelse....I så fald er vi forsinket.
    Fandt hinanden i 1980, blev forlovet i 1982.....og er det stadig smiley

Jeg vil sige venstre forlovet, højre gift.....

• #13   12. jun 2011 Vielsesring på højre hånd
    Forlovelsesring på venstre

jeg selv bærer min vielsesring på venstre hånd,h, da det er lettere at miste en finger på venstre hånd end på højre, dette gælder ikke for venstrehåndene, der er det pmvendt

• #14   12. jun 2011 læste lige alle de ting der i gennem og bed mærke i denne . I gamle dage skulle der være vidner tilstede på bryllupsnatten, der senere kunne bekræfte, at ægteskabet var fuldbyrdet. Et ægteskab var nemlig først juridisk gældende, når den fysiske akt var gennemgået.

de gik sku all in i the good old days smiley

• #15   12. jun 2011 Tjaaaa, vidnerne ville have kedet sig ihjel på vores bryllupsnat..........*LOOOOOOL*

• #17   12. jun 2011 Vi har ringene på venstre hånd, men det er mest fordi at vi begge er venstrehåndede og ikke kan holde andet ud :oP

• #18   12. jun 2011 Vi har vores vielsesringe på venstre hånd - og jeg har forlovelsesringen på højre...

• #19   12. jun 2011 Vi har også ringene på venstre hånd. Vi fik dem specielt lavet som forlovelsesringe i hvid- og rødguld. Manden satte den fiiiint på min venstre hånd og der sad den i 11 måneder. Da vi så skulle finde ud af om vi skulle have dem på højre eller venstre hånd efter brylluppet, læste vi at man kunne gøre begge dele. Og eftersom mandens højre ringfinger er mindre end den venstre ville det betyde at hans ring skulle laves om......... SÅ besluttede vi, meget tilskyndet af økonomien, at vi ville bære dem på venstre hånd, for det var nærmest hjertet.....*GG*

LIDT praktisk og økonomisk er man vel altid?.........*GG*

• #20   12. jun 2011 Mette - det lyder kedeeeeeeligt smiley

• #21   12. jun 2011 Micro W: Det var måske den tids swingerklubber? smiley

Jeg læste det også, og synes det var hylende morsomt smiley

• #22   12. jun 2011 Jeg forstår ikke hvorfor man vælger at være forlovede så længe? medmindre der er bestemte omstændigheder, kvinden er gravid eller sådan noget?

Jer der har været forlovet så længe, hvorfor er i ikke blevet gift endnu?

• #23   12. jun 2011 Micro:

Bryllupsnatten??........... Vi havde holdt fest i 15 timer, så vi var BOMBEDE...........*GGGGGG*

• #24   12. jun 2011 Maria B: Tja.. Økonomien har ikke været til et bryllup. Jeg har også skulle gøre et par uddannelser færdige. Ja og så manden ikke været på knæ endnu smiley Men jeg må indrømme at jeg har heller ikke haft travlt med at blive gift.

• #25   12. jun 2011 Stella: Han må da have været på knæ for at i kunne blive forlovede? Eller er det mig der er helt forkert på den?

• #26   12. jun 2011 Maria B: Nej det var han faktisk ikke, så jeg venter stadigvæk smiley Han kom med ringe og mente at nu skulle det være lidt mere fast end "bare" almindelige kærester, hvis man kan sige det sådan?

• #27   12. jun 2011 Meget interessant tråd, så følger lige med smiley

• #28   13. jun 2011 Stella: Det lyder lidt sjovt, for jeg ville mene at næste skridt fra bare at være kærester, ville være at flytte sammen eller få børn.
    Juridisk er man stadig på samme "stadie". Der er ikke noget der hedder forlovelse, som giver en flere rettigheder eller sådan noget. Det er kun samboende eller ægtepar?

• #29   13. jun 2011 Maria B: Vi var allerede flyttet sammen og havde boet sammen i et par år. Rettighederne er nok det samme som samboende.

• #31   13. jun 2011 Stella: ja okay, men jeg ville ikke mene at man er forlovet så. Man bliver forlovet med henblik på at blive gift i mine øjne.
    Pia k: det er jo så også helt fair, kunne forestille
    Mig at det var en del billigere at lave testamente i forhold til at blive gift, hvis man altså vil have det store bryllup smiley

• #32   13. jun 2011 Maria B: Jamen vi skal da også giftes. Men som sagt har der ikke været økonomi til det, og så var der nogle andre ting, som uddannelse der skulle overståes først.

• #35   13. jun 2011 Jeg mener faktisk at et ægteskab stadig skal fyldbyrdes.
    Og at det er en af de ting man bringer på bane, hvis folk ønsker et ægteskab annulleret kort efter vielsen..

At de fleste brudepar så er for trætte og fulde til at fuldbyrde noget som helst på bryllupsnatten, er en anden side af sagen smiley

mener jeg læste engang at 2/3 af brudepar ikke havde sex på bryllupsnatten..

• #37   13. jun 2011 Jeg var forlovet i 5år uden det endte ud i et ægteskab..
    Den dag i dag ved jeg faktisk ikke hvorfor vi følte for at få ring på, for ægteskab var aldrig på tale..
    Heldigvis kan man jo så sige, eftersom det ikke holdt.. Noget nemmere "bare" at smide en ring, end at skulle igennem en skilsmisse..

Men må sige at inde for de sidste par uger er tanken om et ægteskab kommet frem i mine tanker, og jeg er ikke i tvivl om at skulle jeg ende ud med at blive forlovet igen, så ville det have til formål at blive til et ægteskab indenfor et år..

• #38   13. jun 2011 Det er bare at min mening at man skal giftes inden for et år, der kan dog være omstændigheder, men økonomien kan virke i to år, ellers synes jeg ikke at dt er gennemtænkt, og man burde måske have ventet alligevel.

Er nu ikke bange for at min kæreste falder på knæ lige foreløbig. Fordi vi netop ikke har råd til det og der er så mange andre ting der har en højere prioritet.

• #39   13. jun 2011 Vi er jo alle forskellige. Fordi traditionen siger indenfor 1 år, så behøver man jo ikke at følge traditionen. Jeg tror også det er de færreste idag, der har nogen til at tjekke om ægteskabet bliver fuldbyrdet på bryllupsnatten.

• #40   13. jun 2011 Stella: Jeg ville så mene der er forskel på de to ting smiley
    men jeg tror nu at der er nogen der godt kunne finde på at have tilskuer på smiley

• #41   13. jun 2011 Jeg glæder mig til det bliver min tur, men jeg er samtidig af den overbevisning, at jeg IKKE skal forloves før der er et bryllup i sigte. Så vil jeg hellere vente til økonomi og det hele er i orden.

Synes det andet virker lidt.. Ja.. Jeg ved ikke..
    Har kendt så mange der har forlovet sig fordi det ''lyder godt'' og så har rendt rundt i flere år som forlovede, indtil det hele så er gået i vasken, så ja, når jeg skal forloves, så skal det også være fordi der er et bryllup indenfor en overskuelig tidsramme.

Jeg er åbenbart traditionerne meget tro lige på det ene punkt i mit liv ;O)

• #42   13. jun 2011 Jeg mente bare at man ikke behøver at følge alle traditioner til punkt og prikke. Og at tiden er en anden i dag.

• #44   13. jun 2011 Danielle: Jeg er helt enig! Har det på fuldstændig samme måde smiley

Daisie: Men hvad har vi så tilbage? Jeg siger ikke vi skal følge dem slavisk, men (undskyld mig) jeg synes virkelig at det er fesent at man går og er forlovede fordi det lyder bedre end at sige "vi er kærester".

• #46   13. jun 2011 Daisie: hehe ja, og sådan er vi jo så forskellige smiley

• #48   13. jun 2011 Damn, hvis man skal giftes inden et år efter man er blevet forlovet, så er min mor og stedfar godt nok sent på den.. D. 20 maj havde de været forlovet i 12½år.. smiley

Glæder mig dog vildt meget til det bliver min tur med forlovelse og ægteskab.. Meeeeen kræver lige at man først og fremmest får sig en kæreste.. Hahahah

Kommentér på:
Forlovelse og ægteskab

Annonce