871 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

Forbrug eller misbrug Forbrug eller misbrug

jeg søger jeres helt egen holdning til hvor grænsen går mellem forbrug og misbrug af feks alkohol.
Hvis nogen kan komme med videnskablige fakta er I også meget velkomne til at linke.

For at have det samme udgangspunkt tænker jeg at vi regner i almindelige øl..
Hvor mange øl om dagen ( evt ugen ) skal man drikke for at der er tale om misbrug ?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Bundventil skiftes i vask 400 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.000 kr.
  • Ophæng af lampe 350 kr.
  • Planlimning af kogeplade 1.000 kr.
  • Toilet løber 1.000 kr.
  • Overgang EL net 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Forbrug eller misbrug
  • #2   2. jun 2011 ville mene det samme som rikke i den sag:)

• #3   2. jun 2011 Så hvis man kan passe sit arbejde og drikker 10 øl om dagen men sagtens kan undvære øl uden at blive dårlig, så er det ikke misbrug ?

• #4   2. jun 2011 jeg mener når man drikker for at minske sine føleser ..når man drikker på sine føleser når man tænker på alkohold som en belønning ,,her mener jeg ikke nu har jeg slået græs det blir godt med en kold øl ..når man begynder at tilside sætte ting for at drikke alkohold

• #5   2. jun 2011 Hvis man drikker 10 øl hver dag, så er det misbrug efter min mening, også selvom man ikke bliver dårlig af at undvære en dag eller 2

• #6   2. jun 2011 tine hvor længe kan han undevære øl ,,og han er klart i farezonen for at udvikle et misbrug

• #7   2. jun 2011 Der er ikke tale om en bestemt person, men en " hvis nu" diskussion jeg af og til har med min mand..

Vi diskuterer alt muligt ( debaterer )

• #9   2. jun 2011 Jeg kan ikke gøre det op i tal. For mig handler misbrug om, når forbruget begynder at få konsekvenser i livet.
    Det kan være sig socialt, økonomisk, arbejdsmæssigt - hvad som helst.

Hvis forbruget af alkohol pludselig forandrer livet, så er grænsen nået.

• #10   2. jun 2011 Ulla : Kender du grænsen for hvor mange øl man kan drikke uden at udvikle leverskade ?
    Meget gerne link

• #12   2. jun 2011 i mine øjne er det ikke mændgen der afgør om det er et misbrug. - men der i mod forudsætningen for at drikke --

dvs - skal man have en øl for at komme videre i dagens gøremål - så har man et misbrug.

• #14   2. jun 2011 Jeg vil siger at det er når man ikke kan undvære alkohol. Altså får abstinenser og den slags.

• #16   2. jun 2011 Det behøver da ikke at påvirke ens liv negativt at man drikker en ½ flaske rødvin hver aften.... Læste fornyligt at hvis man drak over sundhedsstyrelsens anbefalinger , havde man et misbrug

• #17   2. jun 2011 og vil påstå at hvis man drikker 10 øl om dagen og kan holde et par dage fri, så har man det ikke godt i fridagene ;o)
    Var i huset hos en alkoholikker, hun kunne sagtens holde sig i skindet nogle dage, før hun faldt i igen..

• #18   2. jun 2011 Kan huske jeg havde en lærer på tjener og kokke skole der sagde at man havde et misbrug vis man SKAL ha 2 eller derover genstande om dagen..

Men personligt mener jeg et misbrug er vis man skal ha' det dagligt og nærmest vil gør alt for at få det..

• #19   2. jun 2011 Det er vel individuelt hvornår det er forbrug, og hvornår det er misbrug... Nogle mennesker kan styre noget, andre ikke kan... - og folk ser forskelligt på tingene... Det kan vel ikke defineres..

-Men for mig, helt personligt, er et misbrug, når man ikke kan det. man skal/burde/har lyst til gøre p.g.a misbruget. - Om det så handler om at drikke, ryge, æde eller andet... - Tingene er vel usunde, men der er i min verden langt fra at være usund til at være misbruger...

Jeg drikker ofte 2 glas rødvin om aftenen - og jeg gør det gerne alene - Synes det er skønt at sidde med noget god mad, god vin og en god film en friaften... Drikker ofte over det anbefalede om ugen, men ser mig ikke som misbruger af den grund.

• #20   3. jun 2011 Mere end 5 genstande om dagen kan være farligt pludseligt at undvære. Er det mere end 5 genstande dagligt er der risiko for at udvikle delir efter en operation og det er meget vigtig oplysning til narkoselægen der tilser patienterne før operationen.
    5 genstande dagligt = misbrug ?? Måske - måske ikke, men er sundhedsskadeligt.
    Hilsen Intensiv/opvågningssygeplejersken

• #21   4. jun 2011 Fiona.. Woow.... Okay.
    Tak for den info

Kommentér på:
Forbrug eller misbrug

Annonce