{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er solidariteten på vej ud?
  • #1   27. maj 2011 Hvor er det bare en skræmmende udvikling smiley

• #2   27. maj 2011 Ja, de er dælme skræmmende.

• j&l *
    j&l * Tilmeldt:
    maj 2011

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 26
    #3   27. maj 2011 Meget skræmmende udvikling. Jeg ville da virkelig være ked af, at komme til at leve i et samfund som f.eks. det amerikanske, hvor der er så stor forskel på den generelle helbredstilstand imellem samfundslagene......... det er virkelig ikke et system jeg selv ønsker at leve i, ej heller ønsker jeg det for mine børn, børnebørn osv. osv.

• #4   27. maj 2011 Jeg må nok sige at det skræmmer mig en hel del, jeg er både ryger og overvægtig(dette dog grundet medicin), dvs at i fremtiden er der måske ikke plads til mig på syghuset, men det er så også ok, så skal jeg da heller ikke betale skat moms o. lig til andre sygehus behov, det er altså teten, hvor latterligt. Så kan vi ligeså godt indføre brugerbetalt syghus og afskaffe en stor del af skatten. Eller not.

• #5   27. maj 2011 Jeg synes det ville være fint, hvis vi afskaffede en stor del af skatten, og lavede brugerbetaling.

• #6   27. maj 2011 Jamen de taler de jo allerede om nu at indføre brugerbetaling til dem der har råd til det, når man skal til lægen.

Som om ham der borgmesteren tror det er billigere at have en "hjemmehospitaltspatient" liggende på hospitalet fremfor hjemme med maximal hjælp... så kan han vist godt tror om igen.

• #7   27. maj 2011 *"Jeg synes nok, at det er tegn på, at solidariteten i vores samfund er under pres. Måske er egoismen i samfundet blevet lidt større," siger tidligere sundhedsminister for Venstre Ester Larsen.*

LIDT større??? MEGET MEGET større:-((

• #8   27. maj 2011 scary... Og denne verden skal min generation nu sætte børn i - Ja undskyld mig for egentlig ikke at have lyst til det til tider... tænk hvad de kommer til at opleve... æv

• #9   27. maj 2011 Det eksempel, de skriver om i artiklen - at respiratorbrugere skal institutionaliseres for at spare penge, og dermed miste retten til at leve et selvstændigt liv er så skræmmende, at jeg må indrømme, at bare tanken ryster mig.

Danmark har brugt mange år på på netop at komme frem til at handicappede kunne leve et selvstændigt liv på lige vilkår med ikke-syge, og så tager det kun så kort tid med vanvittig værdiforskruning og så vil man tilbage til fordums tider med overgreb på adskillige samfundsgrupper.

Det er godt nok grimt. Vi bevæger os den gale vej. Historien gentager sig. Har vi virkelig lyst til det?

• #10   27. maj 2011 Igen MIG MIG MIG. Hvor har han ret!!

*Preben Brandt definerer udviklingen som et paradigmeskift fra en fælles ansvarlighed for hinanden til en forsikringstænkning, hvor man først og fremmest må sikre sig selv.

"Vi i fællesskabet har defineret, hvad der er godt og skidt. Nu er det den økonomiske solidaritet, der tæller. Det fællesskab, vi har, skal være til fordel for dem, der i forvejen er nogenlunde godt ved muffen," siger han.*

• #11   27. maj 2011 *Har vi virkelig lyst til det?*

Kort og godt NEJ!!!

• #12   27. maj 2011 Slet ikke CH....Overhoved ikke lyst til det !

Kommentér på:
Er solidariteten på vej ud?

Annonce