{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nogle mennesker altså...
  • #1   22. maj 2011 Ikke hvis man er psykisk syg eller måske har oplevet noget der har gjord at man er påvirket lige på det punkt ?

    Nu ved jeg ikke om du hentyder til nogen speciel situation meeen..

    Hvad nogle måske opfatter som mangel på empati - kan nogle gange være 1) en simpel misforståelse i skift eller tale
    2) at folk simpelthen ikke har oplevet en situation lig den man føler der burde være empati for.

    Som f.eks min ekskærestes far der syntes jeg var verdens mest dovne person pga jeg gik hjemme - det er pga kroniske smerter - men han har aldrig haft eller kendt nogen der har noget lign - så hans forståelse er lig nul der.

    Men så blev han selv syg - også kom han til mig, gav mig et stort kram og et blik der sagde "undskyld!" smiley

    Så det er ikke altid folk bare vil være dumme smiley


  • #2   22. maj 2011 Nogen mener at empati ikke kan læres.. (Jeg er tilbøjelig til at give dem ret)

    Man kan have sympati for andre folks situation, men det er ikke det samme som at besidde empati..

    Og jeg gir Freja ret - tror tit og ofte at folk blir opfattet som værende "følelseskolde" på det forkerte grundlag - simpelthen fordi de ikke har evnen til at sætte sig i andres sted.. Men derfor kan man godt indse man har taget fejl - og lære af sine observationer.. Og måske ikke begå samme fejl igen.. (Måske)

    Og udover det - så ja - der findes masser af mennesker der ikke kan se udover deres egen næsetip - tror det i høj grad handler om den måde verden er skruet sammen på - se mig, hør mig, jeg er den bedste, jeg kan alt, osv osv.. Tror det skaber nogle over egoer som har svært ved det empatiske og medfølende - det er der ikke plads eller tid til på jeg-vejen mod succes! smiley


  • #3   22. maj 2011 Der er jo - som sådan - heller ikke noget i vejen for ikke at have empati.. (Efter min mening) Din søn - nu bruger jeg ham som ex. fordi du selv bragte ham ind i debatten Susanne - håber det er ok, er jo ikke noget dårligt menneske fordi han ikke har evnen til at være empatisk.. Så har han lært sig nogle "redskaber" til at kunne omgåes andre mennesker på trods.. Hvilket der er mange børn/voksne der er nødt til.. Empati er jo ikke = godt menneske! Man kan jo også være en empatisk idiot.. smiley

  • #4   22. maj 2011 Susanne-> Nu var det så heller ikke møntet på dem der har en diagnose... Men på ikke diagnosticeret individer som lever i en verden hvor de ikke har respekt for andre menneskers holdninger eller respekt for andre i det hele taget...!!

  • #5   22. maj 2011 hm okay jeg er måske ikke så kvik, men er der ikke nogen der kan forklare mig sådan rigtig hvad empati er, hvis fx man kan mærke andres følelser meget kræftig, men bliver helt kold inde i når man prøver at forstå hvorfor de sender denne kræftige følelse ud, mangler man så empati ?

  • #6   22. maj 2011 Jeg tænker bare på helt "almindelige" (hvad det så end er, men håber I forstår) som ikke evner at sætte sig ind i andres situationer og som bevidst træder på folk - det er dem jeg simpelthen ikke forstår!

  • #7   22. maj 2011 Camilla:

    "Empati er evnen til at genkende og forstå andres følelser. Det beskrives ofte som evnen til at sætte sig i andres sted (ikke at forveksle med sympati, som er evnen til at dele en følelse med en person, dvs. at man selv oplever samme følelse som personen). I empatien føler man sig ind i den anden, i sympatien føler man med den anden."

    (Kilde: (link fjernet)





  • #8   22. maj 2011 Susanne gid alle havde sådanne forældre, syntes det er så flot i har lært ham det.

  • #9   22. maj 2011 Kristine 1000 tak, hold op det synes jeg godt nok er spænende.


  • #10   22. maj 2011 Helt enig i det med at børn med særlige behov skal hjælpes så snart det er afklaret hvad de skal have hjælp til - fordi mange tabes på "gulvet" ved ikke at få den rigtige hjælp.. smiley Desværre.. Og så ender de som voksne uden empati eller evnen til at skelne rigtigt/forkert.. Desværre..

  • #11   22. maj 2011 Jeg har foreskempel meget emati, kan ofte mørke når der er noget med folk, bliver staks ked af.
    Det kan desværre også give mig stress fordijeg gerne vil hjælpe men ved ikke hvad jeg skal stille op


  • #12   22. maj 2011 Susanne bliver helt vildt rørt, hvor er i bare nogle dejlige mennesker.
    Og det lyder til i gør det rigtige. Bliver bare så glad når jeg hører den slags. Det varmer så meget synes jeg.


  • #13   22. maj 2011 Alice sådan har jeg det også.

  • #14   22. maj 2011 Hov glemte lige jeg vidste bare ikke at det kaldtes at man havde meget empati.

Kommentér på:
Nogle mennesker altså...

Annonce