Hjælp til ny bil....???? {{forumTopicSubject}}
Jeg sidder og kigger efter ny bil.......men kan ikke rigtigt bestemme mig for hvad jeg skal.......
Valget står mellem en sprit ny Chevrolet Spark 1,0 med alverdens ekstraudstyr.......
Eller Ford Mondeo/Focus st.car, brugt, kørt en del km....
Begge er på knap 100.000,-
Fordelen ved Spark:
Sprit ny, ingen kørte km., koster kun 520,- om året i vægtafgift, ialt sparer jeg 4600,- om året (på benzin og vægtafg.) i fht. den jeg har nu.....
Ulempen: Der er ikke meget bagagerumsplads....
Fordelen ved Ford Mondeo/Focus:
Plads til hund, børn, bagage og passagerer.....
Ulempen:
Har kørt en del km., og har nogle år på bagen.....
Med hvad ville I vælge.....???
jan 2007
Følger: 11 Følgere: 17 Hunde: 2 Emner: 425 Svar: 1.981
jan 2007
jul 2006
Følger: 34 Følgere: 966 Hunde: 8 Annoncer: 2 Emner: 236 Svar: 9.477
Je g har ford mondeo og har aldrig haft bedre bil.
jan 2007
Sparken kører 20,0 km/literen
Mondeo er ca. 15 og det samme for Focusen..............
mar 2008
Følger: 71 Følgere: 1048 Hunde: 2 Svar: 1.897
Men mener sparken ikke kan fås med anhænger træk, fordi den trækker så dårligt. Og så kender jeg en der var ude at prøve køre den, han var ikke glad for den. Men kender ikke selv noget til den.
jan 2007
Sparken 540,- i vægtafgift.....
sep 2007
Følger: 15 Følgere: 16 Hunde: 2 Emner: 61 Svar: 248
dec 2007
Følger: 15 Følgere: 13 Hunde: 1 Emner: 34 Svar: 1.015
Lige så snart du kører ud over kantstenen med en sprit ny bil falder prisen kraftigt..
Så du vil miste flere penge ved køb af den spark hvis du skal sælge igen så er det vidst lige meget at Sparken næsten ikke koster noget i vægtafgift Iforhold til forden..
jul 2007
Følger: 21 Følgere: 25 Hunde: 3 Emner: 283 Svar: 5.335
Har grønt lys fra bank mm også kan jeg bare ikke finde BILEN - Ret træls!!
Lige nu er der valg mellem Peugot 307 eller en Suzuki Liana..... Men det skifter nok imorgen.... Desværre er der ikke det helt store udvalg her i bunden af sønderjylland
jul 2007
Følger: 21 Følgere: 25 Hunde: 3 Emner: 283 Svar: 5.335
Det er en kone-bil ellers har vi min mands toyota avensis 2010 model, som vi altid bruger når vi skal afsted alle sammen
maj 2008
Følger: 9 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 12 Svar: 139
jan 2007
Focusen er faktidk billigere at køre i en Puntoen......
maj 2006
Følger: 105 Følgere: 99 Hunde: 6 Emner: 704 Svar: 8.242
Spark'en er kun til korte ture og perfekt til bykørsel. Men det slider også kun med korte ture.
Mondeo'en er en familiebil, lavet til meget mere end Spark'en, når man tænker på komfort og længere ture.
Så jeg synes sammenligningsgrundlaget ikke er til stede. Det er kun økonomien der bestemmer, hvilken bil du vælger. Atlså de faste udgifter. Man må regne med at en større bil ikke kan køre så langt på literen, for det er hvad Spark'en er skabt til.
Jeg ville ikke være i tvivl om hvad jeg ville vælge, og ser man samtidig på hundens sikkerhed, så er den langt større i Mondeo'en end i Spark'en. Så svaret giver sig selv at det må være Mondeo'en der ville være bedst. At den har kørt "flere" km, betyder ikke at den er slidt op. Jeg vil næsten vædde med, at hvis du køber Spark'en så er motorens levetid kortere end hvis det var Mondeo'en du købte.
Ikke alt kan gøres på i penge. Nogen gange er man nødt til at ofre noget, for at få en bedre bil, og så se bort fra at den måske er dyrere i daglig drift.
maj 2004
Følger: 23 Følgere: 22 Hunde: 4 Emner: 47 Svar: 672
Den kører som en drøm, op til 22 km/l, og så er der godt med motorkraft i fordi at det er en diesel motor.
Hvis du kan finde den gamle model så kan den købes for fornuftige penge. Min kostede 118.000 kr inkl. leveringsomkostninger samt et sæt ekstra vinterdæk og fælge.
Har kørt 25.000 km
maj 2004
Følger: 23 Følgere: 22 Hunde: 4 Emner: 47 Svar: 672
Jeg sad og lavede regnestykke, og jeg overvejede også flere af de små biler med høje km tal (benzin) kontra f.eks diesel med lidt højere vægtafgift.
I sidste ende kan det bedst svare sig at tage diesel bilerne..... Det jeg sparede på at købe en af de små benziner som kører 24 km/l - det indhentede regnestykket igen på en diesel som kørte 20-22 stykker.
Så ja det man sparer på den lave vægtafgift, brænder man af på benzin.
Så prøv at kigge efter en diesel, du får mere motorkraft for pengene og en billigere drift.
Jeg havde før en Honda Civic som kørte 15 km/l benzin. (vræææææææl jeg savner min smukke honda) gggggggg
Efter jeg har skiftet til swift er min forsikring blevet 3000 kr billigere årligt, og jeg sparer min. 1000 kr om måneden på benzin.
Swiftens vægtafgift er på omkring 2500 kr mod Hondaens 900 kr - men de penge har jeg jo hurtigt tjent ind igen.
Så diesel, diesel og atter diesel
Den kører super godt og der er en del udstyr i dem. Fjerne man hattehylden kan der sagtens sidde en vovse.
http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/suzuki/swift/13-ddis-gl-a/754466
maj 2011
Følger: 11 Følgere: 10 Hunde: 4 Emner: 111 Svar: 3.114
Det er fanme en lækker bil.. den kører langt på literen, og der er masser af plads i den.. og så dyr er den heller ikke og man kan finde dem rimelig fornuftige selvom de er brugte
Men ville personligt holde mig LANGT væk fra chevrolet
aug 2006
Følger: 17 Følgere: 17 Emner: 416 Svar: 5.184
Og husk, du ALDRIG bare betaler det forhandleren forlanger....
Dette gælder også for nye biler.....Der er virkelig mange tusind at spare, hvis du er god til at handle, både på nye og brugte....
Lad være med at købe bilen for lille, der skal være plads til fam- i rejsesit. og til hunden, mmm.
God fornøjelse, jeg eeelsker at handle bil.
jan 2007
Har haft en Focus, og savner den som bare pokker!!!!!!!
Hjælp til ny bil....????