{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.210 visninger | Oprettet:

Hjælp til ny bil....???? {{forumTopicSubject}}

Jeg sidder og kigger efter ny bil.......men kan ikke rigtigt bestemme mig for hvad jeg skal.......

Valget står mellem en sprit ny Chevrolet Spark 1,0 med alverdens ekstraudstyr.......
Eller Ford Mondeo/Focus st.car, brugt, kørt en del km....
Begge er på knap 100.000,-

Fordelen ved Spark:
Sprit ny, ingen kørte km., koster kun 520,- om året i vægtafgift, ialt sparer jeg 4600,- om året (på benzin og vægtafg.) i fht. den jeg har nu.....

Ulempen: Der er ikke meget bagagerumsplads....

Fordelen ved Ford Mondeo/Focus:
Plads til hund, børn, bagage og passagerer.....

Ulempen:
Har kørt en del km., og har nogle år på bagen.....

Med hvad ville I vælge.....???


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til ny bil....????
  • #1   19. maj 2011 Endnu en fordel ved Sparken......jeg sparer faktisk 6200,- om året hvis jeg skifter min bilfors. fra Alm. Brand til IF..............

  • #2   19. maj 2011 altså 6200,- i alt :0) Inkl. de 4600,-

  • #3   19. maj 2011 Hvad kører de på literen?

    Je g har ford mondeo og har aldrig haft bedre bil.


  • #4   19. maj 2011 Har selv haft både mondeo og Focus, og var sindssygt glad ved dem, de fejlede aldrig noget!!!! Jeg savner min Focus helt vildt :0(

    Sparken kører 20,0 km/literen
    Mondeo er ca. 15 og det samme for Focusen..............


  • #5   19. maj 2011 Ved ikke om det er forkert det jeg har hørt, så hæng mig ikke op på om det er rigtigt, kan huske forkert.
    Men mener sparken ikke kan fås med anhænger træk, fordi den trækker så dårligt. Og så kender jeg en der var ude at prøve køre den, han var ikke glad for den. Men kender ikke selv noget til den.


  • #6   19. maj 2011 Focusen koster 2520,- i vægtafgift....
    Sparken 540,- i vægtafgift.....


  • #7   19. maj 2011 har lige skriftet bil fra en mondeo elskede min mondeo til en focus. tror det er et kanon godt køb. Men kunne heller ikke drømme om at købe en bil hvor jeg ikke kunne ha bur i til hunden. Men pengene er en del sååå

  • #8   19. maj 2011 Du skal tænke på at Ford falder ikke så meget i pris som Sparken vil gøre efter nogle år og så holder forden nok til lidt mere.. Pris og kvalitet hænger sammen smiley

    Lige så snart du kører ud over kantstenen med en sprit ny bil falder prisen kraftigt..
    Så du vil miste flere penge ved køb af den spark hvis du skal sælge igen så er det vidst lige meget at Sparken næsten ikke koster noget i vægtafgift Iforhold til forden..


  • #9   19. maj 2011 Står i samme dilemma. Dog ikke med en Spark, men en anden lille bil.
    Har grønt lys fra bank mm også kan jeg bare ikke finde BILEN - Ret træls!!
    Lige nu er der valg mellem Peugot 307 eller en Suzuki Liana..... Men det skifter nok imorgen.... Desværre er der ikke det helt store udvalg her i bunden af sønderjylland smiley


  • #10   19. maj 2011 PS det skal lige siges jeg har en Fiat Punto lige pt og den er jeg bare sååå glad for. Desværre trænger den bare til at blive skiftet ud :o(

    Det er en kone-bil ellers har vi min mands toyota avensis 2010 model, som vi altid bruger når vi skal afsted alle sammen smiley


  • #11   20. maj 2011 spark' en bliver du ked af ingen plads og ingen motor kraft og alt for billig lavet. du får hvad du betaler for og ikke for en 50 ører mere. min x har købr sådan en bette bil og ville du værel idt kvik i trafikken kører den ikke langt på en liter benzin. ville helt klart vælge en focus eller mondeo.

  • #12   20. maj 2011 Jeg har også en Punto fra 98, og er godt nok træt af den..... :0( Der er noget galt med den konstant, og når jeg har fået det lavet der er galt med den, så går der 2-3 dage, så er der bare noget nyt galt der skal laves..... :0(
    Focusen er faktidk billigere at køre i en Puntoen......


  • #13   20. maj 2011 Man kan slet ikke sammenligne Spark'en og Mondeo'en. Det er 2 vidt forskelllige biler i hver sin "type" af biler.

    Spark'en er kun til korte ture og perfekt til bykørsel. Men det slider også kun med korte ture.

    Mondeo'en er en familiebil, lavet til meget mere end Spark'en, når man tænker på komfort og længere ture.

    Så jeg synes sammenligningsgrundlaget ikke er til stede. Det er kun økonomien der bestemmer, hvilken bil du vælger. Atlså de faste udgifter. Man må regne med at en større bil ikke kan køre så langt på literen, for det er hvad Spark'en er skabt til.

    Jeg ville ikke være i tvivl om hvad jeg ville vælge, og ser man samtidig på hundens sikkerhed, så er den langt større i Mondeo'en end i Spark'en. Så svaret giver sig selv at det må være Mondeo'en der ville være bedst. At den har kørt "flere" km, betyder ikke at den er slidt op. Jeg vil næsten vædde med, at hvis du køber Spark'en så er motorens levetid kortere end hvis det var Mondeo'en du købte.

    Ikke alt kan gøres på i penge. Nogen gange er man nødt til at ofre noget, for at få en bedre bil, og så se bort fra at den måske er dyrere i daglig drift.


  • #14   20. maj 2011 Jeg fik i December 2010 in Suzuki Swift, diesel....

    Den kører som en drøm, op til 22 km/l, og så er der godt med motorkraft i fordi at det er en diesel motor.

    Hvis du kan finde den gamle model så kan den købes for fornuftige penge. Min kostede 118.000 kr inkl. leveringsomkostninger samt et sæt ekstra vinterdæk og fælge.
    Har kørt 25.000 km



  • #15   20. maj 2011 Iøvrigt så skal du sætte dig ned med de bil modeller du overvejer og så lave en beregning på hvad de hver især koster - sammenlignet med en diesel bil.

    Jeg sad og lavede regnestykke, og jeg overvejede også flere af de små biler med høje km tal (benzin) kontra f.eks diesel med lidt højere vægtafgift.

    I sidste ende kan det bedst svare sig at tage diesel bilerne..... Det jeg sparede på at købe en af de små benziner som kører 24 km/l - det indhentede regnestykket igen på en diesel som kørte 20-22 stykker.

    Så ja det man sparer på den lave vægtafgift, brænder man af på benzin.

    Så prøv at kigge efter en diesel, du får mere motorkraft for pengene og en billigere drift.

    Jeg havde før en Honda Civic som kørte 15 km/l benzin. (vræææææææl jeg savner min smukke honda) gggggggg

    Efter jeg har skiftet til swift er min forsikring blevet 3000 kr billigere årligt, og jeg sparer min. 1000 kr om måneden på benzin.

    Swiftens vægtafgift er på omkring 2500 kr mod Hondaens 900 kr - men de penge har jeg jo hurtigt tjent ind igen.

    Så diesel, diesel og atter diesel smiley

    Den kører super godt og der er en del udstyr i dem. Fjerne man hattehylden kan der sagtens sidde en vovse.

    http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/suzuki/swift/13-ddis-gl-a/754466




  • #16   20. maj 2011 Jeg har lige solgt min lille bitte polo 3 dørs og købt en polo 1,9 SDI, stc. i stedet..
    Det er fanme en lækker bil.. den kører langt på literen, og der er masser af plads i den.. og så dyr er den heller ikke og man kan finde dem rimelig fornuftige selvom de er brugte smiley

    Men ville personligt holde mig LANGT væk fra chevrolet


  • #17   20. maj 2011 Du tager prøveture i så mange som muligt.....
    Og husk, du ALDRIG bare betaler det forhandleren forlanger....
    Dette gælder også for nye biler.....Der er virkelig mange tusind at spare, hvis du er god til at handle, både på nye og brugte....
    Lad være med at købe bilen for lille, der skal være plads til fam- i rejsesit. og til hunden, mmm.
    God fornøjelse, jeg eeelsker at handle bil.


  • #18   20. maj 2011 Tror valget falder på en Ford Focus st.car, nok diesel......
    Har haft en Focus, og savner den som bare pokker!!!!!!!


Kommentér på:
Hjælp til ny bil....????

Annonce