Feriepenge - HJÆLP... {{forumTopicSubject}}
Jeg håber jeg her kan høre fra nogen som har prøvet, eller ved noget med feriepenge, der blir indbetalt for sent....
Jeg kæmper en kamp om og få mine feriepenge fra en tidligere arbgiver...
Det kører gennem min fagforrening osv....
Jeg har endnu ikke fået dem jeg sku ha haft brugt her inden maj md, og jeg har ikke fået dem jeg skal bruge nu, fx til når jeg holder sommerferie....
Han har haft snakkket med min fagforrening og nu ville han ha det ud af verden, de sku ha været overført, meeeeen NEJ der er stadig intet sket... Der er nu sendt ham et brev med en stævning....
MEN jeg mener virkelig ikke det kan være rigtig han bare kan betale når han vil UDEN der kommer omkostninger eller andet på.....
Hvad har jeg krav på - nogen der ved det???
Det har sku kostet mig, da mit nye arb har holdt lukket i ferie mm, og jeg har ingen penge fået....
Er der et tidspunkt han skal ha betalt det ellers????
Håber nogen kan hjælpe mig....
jul 2007
Følger: 32 Følgere: 30 Hunde: 1 Emner: 79 Svar: 2.523
Måske du skulle få fat i en rigtig advokat, istedet for din fagforening, så der kan komme lidt skub i sagerne. Men igen, prøv at kigge på din lønseddel, hvem der laver din løn?
jul 2007
mar 2007
Følger: 33 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 135 Svar: 643
Det er for optjeningsåret 2009 og 2010...
Han skulle for laaaaang tid siden ha overført dem jeg sku bruge i 2010 - 31 april 2011, de er ik overført...
Han sku også ha overført dem jeg nu fra 1.5.2011 - 31.4.2012 skal bruge... Det dem jeg nu skal bruge når jeg skal holde sommerferie....
Mit spørgsmål er:
Kan man få "erstatning" på de er for sent betalt???
Det har skam kostet mig, da jeg ingen løn har fået da jeg holdt fx ferie mellem jul og nytår 2010, mit nuværerende arb holdt lukket....
Har hørt om en der fik nogen penge i erstatning for at de ikke var betalt som de sku være til vedkommende sku bruge dem....
Der er en advokat på sagen, og han er stævnet, så kan han betale, ellers i retten... MEN det kan ikke være meningen den idiot bare kan trlække og trække den UDEN der kommer nogen omkostninger oveni...
Er f.... så sur... Det har kostet mig og så kan han bare slippe uden noget....
Vil høre fra nogen der har prøvet dette, jeg kender til det andet, bare ikke med omkostninger + evt "erstatning" til den der skyldes penge til, i dette tilfælde mig....
mar 2007
jul 2007
Korrekt, men så skal hun have stående i sin kontrakt hvor mange % af sin ferieberretiget løn, hun skal have udbetalt. Eller så skal funktionærloven holdes og den alm. ferielov, da du ikke må være ringere stillet end den. Vil ikke hænges op på det ( sidder selv med finansoverenskomsten)men mener du som funktionær, højest må få udbetalt to uger, hvis ferieåret er gået. Ellers skal det være kørt ind som hindringsferie af arbejdsgiver. Så må al ferie gerne udbetales. Men ferieloven er lavet, så alle får holdt sin ferie, derfor feriekort. De eneste der faktisk må få udbetalt al nyt ferie er pensionister ikke efterlønnere. Men det kræver self. ts er funktionær?
jul 2007
mar 2007
Det drejer sig om 18.911,05 jeg sku ha brugt sidste år - 15 feriedage tilgode... Og 21.245 jeg skal bruge fra nu af - 16,66 feriedage.... Dette er udregnet af min fagforrening......
Det bare så fu..... irriterende man sådan skal kæmpe, og jeg står og aner ik om jeg kan holde sommerferie.... Men blir jeg nød til, min arbplads holder lukket i 3 uger....:-( Fedt man ikke engang kan få en ordentlig sommerferie med sin søn...... HADER af ALT i verden min tidligere arbgiver......
mar 2007
jul 2007
Jeg ved ikke, men kan du tage beviserne med i banken, og måske få dem til at ligge ud, når du når til de tre uger? Eller har du prøvet kommunen?
Ja undskyld, men jeg giver altså ikke så meget for fagforeningens advokater synes ofte de er alt for bløde, i forhold til en god uvedkommende advokat, der har speciale i arbejdsmarkedet
Feriepenge - HJÆLP...