{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
707 visninger | Oprettet:

uddan.hjælp- inspiration søges... {{forumTopicSubject}}

Hejsa. Jeg er ved at finde ud af hvilken uddannelse jeg skal tage og har derfor lånt "Hvad kan jeg blive 2011" og vil bruge hvad jeg kan finde af hjælp til at finde min drømmeuddannelse. Jeg har desværre set mig blind på dyrlægeuddannelsen de sidste mange år, og det er grunden til at jeg bruger den bog. Håber på at kunne finde ud af noget rigtig spændende, som jeg ikke har tænkt på før smiley

Den første ting jeg så skal tænke over er: hvad er mine interesser.... Og der er jeg virkelig blank. Jeg har skrevet: dyr, sundhed, ernæring på indtil videre og er egentlig kørt godt og grundigt fast.
Derfor vil jeg gerne bede om hjælp herinde.
Jeg ved egentlig ikke hvordan I kan hjælpe, men jeg tænker lidt, om i kan spørge ind til om jeg interesserer mig for den eller den ting/emne... Jeg skal nemlig også finde ud af, hvad der ikke interesserer mig...
Hvis der er nogen, som har en bedre ide, som fungerer bedre, må I hellere end gerne foreslå det smiley

Håber I kan hjælpe mig...

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  uddan.hjælp- inspiration søges...
  • #2   14. maj 2011 det er faktisk et godt udgangspunkt, men da jeg er hf'er har jeg ikke haft ligeså mange fag som gymnasieelever har smiley

• #4   14. maj 2011 har du tænkt over laborant? hvorfor kan du ikke blive dyrlæge?

• #5   14. maj 2011 jamen jeg kan helt klarv bedst lide dansk. Jeg kan også godt lide matematik og kemi, men jeg har desværre rigtig svært ved det...

• #6   14. maj 2011 Jeg læser Professionsbachelor i Ernæring og Sundhed og er rigtig glad for det. Jeg er færdig til næste sommer.

www.phmetropol.dk/Ernaering

Den tager 3½ år, og kan ende ud i tre ret forskellige retninger smiley

Kan se at du bor på Sydsjælland, så er Ankerhus i Sorø også en mulighed - http://www.ucsj.dk/ankerhus/

• #7   14. maj 2011 Jeg kan ikke blive dyrlæge fordi jeg har så svært ved matematik B og kemi B, og jeg skal have matematik A for at komme ind på uddannelsen. derfor har jeg indset, at det ikke er den vej jeg skal...

jeg har overvejet laborant men har ikke læst så meget om det. men det vil jeg da gøre, for at se, om det måske er noget for mig....

*Rilou* - Den uddannelse overvejer jeg også ret kraftigt at tage, men lige nu vil jeg undersøge alle - eller næsten alle - muligheder, inden jeg låser mig helt fast på en enkelt uddannelse...
    Men hvis jeg ender med Ernæring og Sundhed, så vil jeg umiddelbart gerne være klinisk diætist med arbejde på et hospital, måske engang egen praksis.

• #8   14. maj 2011 Så skal du være klar over at du skal have karakterer helt i top, de første 3 semestre, for det er kun de 10 bedste ansøgere, der kan læse Klinisk Diætetik per hold.

Jeg ville også være diætist da jeg startede, men som tiden går og man lærer en masse, så kan man nå at skifte mening mange gange smiley Jeg har valgt at læse Ledelse, fødevarer og service, og det skulle jeg ihvertfald ikke, da jeg startede.

Uddannelsen er super fed, fordi der er så mange valgmuligheder og den er meget bred - dette kan dog også være lidt frustrerende nogle gange smiley

• #9   14. maj 2011 ... og jobmulighederne er iøvrigt ikke gode, som klinisk diætist.

• #10   14. maj 2011 ej er jobmulighederne ikke gode??? ØV....! det er nemlig det største krav jeg har til min fremtidige uddannelse. det skal helst være et hvor det er nemt at få job - ved godt at det er noget der ikke kan garanteres... men derfor er det noget jeg bestemt vil have i tankerne smiley

men derfor kan jeg jo stadig læse ernæring og sundhed smiley

• #11   14. maj 2011 Nej, det mener jeg ikke at de er. Heller ikke for dem der læser Sundhedsfremme, formidling og forebyggelse, desværre.

De 20% der vælger samme linje som mig, har derimod meget gode vilkår smiley Den private sektor venter ligefrem på os - jeg har et år endnu til at jeg er færdig, men har allerede et studiejob, hvor de gerne vil ansætte mig når jeg er færdig.

• #13   14. maj 2011 Diætist?

• #14   14. maj 2011 jeg kan godt lide dansk, men jeg tror ikke jeg ville kunne lide at undervise...

men netop derfor prøver jeg at bruge "hvad kan jeg blive 2011" for at se, hvad der ellers kunne være interessant

Reiki - jeg er ikke helt sikker på hvad du mener? (jeg er lige vågnet efter en lille middagslur og er lidt (læs meget) groggy i hovedet smiley - jeg læser det nemlig som at du kan mene to ting: 1: hvorfor jeg tænker klinisk diætist, eller 2: at der er forskel på klinisk diætist og diætist, og foreslår mig at undersøge diætist, og jeg kan simpelthen ikke regne ud hvilken en af dem du mener, eller om du mener noget helt tredje... smiley )

• #15   14. maj 2011 Klinisk diætist og diætist er det samme - en beskyttet titel, som kun kan opnås gennem 3 uddannelser, vist nok.

Kostvejleder kan man dog også blive på min uddannelse, det er specialet "sundhedsfremme, formidling og forebyggelse".

• #16   14. maj 2011 ok... godt at få præciseret smiley

• #17   14. maj 2011 tak smiley

• #18   15. maj 2011 * Rilou *:

Tak for at du lige var der og forklarede ; )

Kommentér på:
uddan.hjælp- inspiration søges...

Annonce