{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
742 visninger | Oprettet:

Facebook venner {{forumTopicSubject}}

Har et par spørgsmål til Jer.
Jeg blev for et par år siden skilt fra min første mand, det var ikke nogen god skilsmisse og siden har vi brugt meget tid på at tilsvine hinanden og vi har faktisk ikke snakket sammen i snart 9 mdr. Han har ligeledes givet udtryk for at han bestemt ikke ønsker mig noget godt og at han hader mig som pesten. Det er situationen kort beskrevet.

Min eks mand er venner med min søster inde på Facebook. Det synes jeg så er lidt underligt, når han nu hader mig som pesten. Jeg har ham mistænkt for at ville stalke mig på den måde ved at udspørge min familie om mig og holde øje med mig den vej rundt. jeg er for længst ovre ham og har det super med at han er ude af mit liv, men alligevel undrer det mig, at han holder kontakt med min famlie, når han nu hader mig.

Er det mig, der bare er nærtagende eller er det underligt i Jeres øjne osse???
Hvad synes I jeg skal gøre ved det???

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Facebook venner
  • #1   13. maj 2011 Du kan jo spørge din søster om de snakker sammen.

• #2   13. maj 2011 Hvad du og din eks-mand har af forhold, er ét. Hvad han har af forhold til din søster og øvrige familie, er noget helt andet.
    Gætter på at de er alle voksne mennesker, og (forhåbentligt) kan holde 'skæg og snot' for sig.
    (og du ved: blod er tykkere end vand, så mon ikke loyaliteten fra din families side ligger hos dig, hvis endelig det skulle komme til det?)

Men når det er sagt kan jeg godt forstå at du tænker som du gør - det tror jeg sgu også jeg ville gøre ;o)

• #3   13. maj 2011 Har du snakket med din søster ? Det kan jo også tænkes han ikke har et dårligt forhold til din søster.

• #4   13. maj 2011 Da jeg blev skilt, spurgte jeg - de i min familie - som havde min exmand på Facebook, om de ikke nok ville slette ham. Jeg brød mig ikke om, at han havde indblik i, hvad der nu skete i min familie - alle var søde og slettede ham. Det skal dog siges, at der aldrig har været et ondt ord imellem mig og min exmand. Håber du finder en løsning på problemet.

• #5   13. maj 2011 Hmmm, indtil i dag tror jeg ikke de har "snakket" sammen, men kunne da se at han havde kommenteret på hendes status, så der er da kontakt.
    Og ja, vi/de burde være voksne mennesker, men jeg bryder mig ikke om at han ved hvad der foregår i mit liv eller i min families liv. Det skal så lige dertil siges, at jeg er blevet bedt om ( af ham) at lade være med at kontakte ham eller hans familie...

Og ja, der burde sagtens kunne kendes forskel på det ene og/eller det andet, men jeg føler som sagt bare det er underligt, at han vil have kontakt med min familie, når nu han hader mig så meget som han gør.

• #6   13. maj 2011 Jeg synes, at du skal blokere ham på Facebook - så kan han ikke længere se hvad du skriver - og du kan ikke se, hvad han skriver.

• #7   13. maj 2011 Annette:

Kan man blokerer uden at være ven med?

• #8   13. maj 2011 Annette N
    Ja, det er en løsning, men den er ikke gangbar, synes jeg, for af ren princip, så skjuler jeg intet for nogen, blokerer ikke nogen.
    man burde være voksen nok til at klare konflikter uden at skulle blokere andre.

• #9   13. maj 2011 Ja ... du finder vedkommendes profil:

Nede under personens venner ude i venstre side, står der i bunden:

del profil
    anmeld/bloker denne person

så vælger du anmeld/bloker denne person. Så klikker du i firkanten, hvor der står bloker (og personens navn)

Og så kan du ikke længere se vedkommende, og han kan ikke længere se dig.

• #10   13. maj 2011 Jeg tror det kommer lidt an på forholdene?

Da min veninde og hendes eks i sommers gik fra hinanden, bad hun os slette ham fra FB - for det brød hun sig ikke om.. Så jeg slettede ham.

For 2½ år siden brød min eks og jeg. Men hans lillesøster er jeg stadig fb-venner med, og skriver sammen med af og til.. Jeg går ud fra at eksen har det fint med det, og ellers ville reagere..

Bryder du dig ikke om det, synes jeg du skal snakke med din søster om hvorfor de fortsat er venner? Om det er fordi hun bare ikke har slettet ham, eller om de har et reelt venskab eller hvorledes..

• #11   13. maj 2011 Heino : fint med dit princip - jeg har det bare sådan, at hvis der er nogle personer, som jeg ikke ønsker kontakt med, så blokerer jeg dem. Længere er den såmænd ikke.

• #12   13. maj 2011 Anja CS
    Kan godt se hvad du mener. Men jeg bryder mig heller ikke om at skulle "diktere" hvem min søster er venner med på Facebook. Om de har et reelt venskab, det ved jeg ikke og det kan jeg heller ikke blande mig i.
    Men jeg ved dog, at det er ham, der har ansøgt min søster som ven - ligeledes min store nevø, som dog afslog, da min eks jo ikke er i familien mere.

Jeg føler mig bare så dum over at skulle kontakte min søster og bede hende slette min eks pga jeg muligvis er smålig.
    Men er jeg det, når han jo har frabedt sig enhver kontakt med mig - og alligevel er venner med min familie???
    Ja, det er et underligt emne og svært at gøre noget ved.

• #13   13. maj 2011 Kan godt se hvad du mener, Annette N, men jeg bryder mig bare ikke om det der bloker noget...

• #14   13. maj 2011 ej en medløber
    Det har du ret i....

• #15   13. maj 2011 Heino,
    jeg tænker bare at hvis din søster ikke er deciderede venner med ham, vil det nok ikke gøre hende noget at slette ham!..

Du kan jo lade være med at sige "slet lige ham der" men i stedet fortælle hende at du altså ikke bryder dig om det, og måske synes det er lidt underligt.. Så har hun mulighed for selv at vælge om hun vil beholde ham eller slette ham..

• #16   13. maj 2011 Anja & CS
    Ja, du har ret, jeg burde jo bare tage mig sammen og spørge min søster og sige, at jeg ikke er glad ved at hun er venner med ham derinde, men jeg ved jo ikke hvordan deres forhold ellers er, altså om de snakker sammen... Men jeg tænker lige...
    Tak for svarene allesammen

• #17   14. maj 2011 Jeg bad altså mine venner/familie om at slette min eks, da vi gik fra hinanden i januar.

Jeg ser absolut ingen grund til at de er venner med ham, når de intet har at gøre med ham mere.
    Ligeledes slettede jeg hans venner, som jeg var venner med.

Men jeg er så også rimelig kold og kontant, når det drejer sig om eks'er. smiley

• #18   14. maj 2011 Aldrig i livet om jeg ville bede nogen om at slette en person bare fordi jeg ikke kunne lide vedkommende. Det er helt op til dem selv at afgøre. Og ikke tale om jeg ville slette en person fordi der var en i min familie eller vennekreds der ikke kunne lide ham/hende. Men det er så bare sådan jeg har det.

• #19   14. maj 2011 vores søn kom sammen med en i nogle år, og hun har altid syns det var så hyggelig at bare snakke med os om løst og fast. Enten når han var med eller lige til en kop kaffe på vej hjem fra job. De gik så fra hinanden, oh sønnen fandt så en anden der havde to børn, og de fik så el lille søn. Og eks svigerdatterne fandt så osse en anden. Så kom sønnen en dag, og sagde at han havde et ultimatum og det var at vi slettede hans eks fra facebook, for ellers ville vi ikke få lov til at se vores barnebarn.... Og vi har sagt at vi er over 50 og der er ikke nogen der skal give os et ultimatum... han er kommet videre ( at han så ikke må værer sammen med sine venner er noget de selv må slås med, og han må heller ikke være på facebook, men det er hende den nye.) og hans eks er kommet videre, hun har været her efterfølgende 4 gange på 1½ år og vi snakker aldrig om deres forhold der var engang. Vi snakker og hendes uddannelse og de rejser de har været på, og hvad vi skal ha lavet på bilen og på huset.. smiley

• #20   14. maj 2011 Jeg er osse meget i syv sind om jeg kan tillade mig at fortælle min søster, at jeg ikke bryder mig om at hun er venner med min eks...

Men det, jeg har sværest ved at forstå, er at manden har givet udtryk for et ekstremt had til mig og vil ikke have noget med mig at gøre og han har pålagt mig at lade være med at kontakte nogen i hans familie...
    Så hvorfor er det ok, at han er venner med min familie??? Og hvorfor er det lige at han vil være venner med min familie, når han nu hader mig???

Jeg fatter det bare ikke...

• #21   14. maj 2011 Birgitte,
    jeg synes så også der er stor forskel på at komme med et ultimatum, og så på at forklare at det ikke er rart for vedkommende.

Og der er også stor forskel på om man reelt er ven med personen (som I jo er) eller om det bare er endnu et navn på fb-listen..

• #22   14. maj 2011 Hvis jeg var dig, ville jeg nok sige til din søster, at hun kan snakke med ham så meget hun vil, men du ser helst de ikke snakker om dig. Og så kan du jo sætte ham på ignorerlisten på facebook, så kan kan ikke gå ind og se hvem eller hvad du snakker med folk om. Din familie kender dig og hvis han nedgøre dig overfor dem, tror jeg de er ærlig nok til at sige fra smiley

Kommentér på:
Facebook venner

Annonce