{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
903 visninger | Oprettet:

Fornyelse af pas? {{forumTopicSubject}}

Min bror går på efterskole og er kun hjemme i weekenden. Han skal have fornyet sit pas, og det snarest muligt, da han skal ud at rejse. Han er desværre håbløs til selv at finde ud af noget som helst i den dur, så jeg har lovet at hjælpe. Mit spørgsmål er nu, om man kan få fornyet sit pas i x kommune når man bor i y kommune? Jeg bor nemlig i x og kan kun hjælpe ham hvis han kommer hertil, da jeg skal arbejde lørdag og har fri en time før politistationen lukker. Han bor hos vores mor i kommune y. Kan han godt komme til x, selvom han ikke bor der?

Håber i forstod den smøre :S

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fornyelse af pas?
  • #1   12. maj 2011 Fornyelse af pas er vist på Borgerservice på jeres kommune.
    De har vist somregel længe åben om torsdagen smiley

• #2   12. maj 2011 Hvordan får du fornyet dit pas
    For at få fornyet dit pas skal du henvende dig i et af kommunernes borgerservicecentre.

Du skal medbringe:
    En udfyldt ansøgningsblanket
    Dit sidst udstedte pas
    Original dåbsattest, navneattest (eller fødselsattest), hvis du har mistet dit pas. Dokumentation af personnummer – fx sygesikringsbevis
    Dette er kun nødvendigt, hvis dit personnummer ikke allerede står i dit eksisterende pas.
    Dokumentation af rette navn
    Dette er kun nødvendigt, hvis du ved, at der er fejl i dine navneoplysninger hos det Centrale Person-register, eller hvis dit navn for nyligt er ændret fx i forbindelse med vielse.
    Et pas-foto (farve eller s/h):

Billedet skal bl.a. være taget lige forfra, og andre detaljer skal være på plads, før kommunen kan godkende et billede til passet. Se alle krav til pasbilledet illustreret med billedeksempler her
    Bemærk at kommunen altid har ret til at kræve yderligere dokumentation.

Leveringstid
    Leveringstiden på et pas kan vare op til 14 dage. Du bør derfor få lavet dit pas i god tid, inden du skal ud at rejse.

• #3   12. maj 2011 Monica - tak for det smiley Den huskeliste er ret god.
    Men mit spørgsmål var mere i retning af, om min bror kunne forny sit pas i min kommune, da vi ikke bor i samme kommune. Men jeg tolker ud fra sætningen "For at få fornyet dit pas skal du henvende dig i et af kommunernes borgerservicecentre." som at man kan i hvilken som helst kommune. . Er det helt forkert?

• #4   12. maj 2011 Ahh ok - det var fordi at du skrev politistation smiley

Men bortset fra det, så er jeg ret overbevist om at han SKAL møde personligt op for at forny sit pas.

• #5   12. maj 2011 Monica - Ahh ja, kan se hvordan det kunne misforstås smiley I byen min ligger borgerservice på politistationen, så i dagligtale er det bare "politistationen".
    Ja, han skal møde personligt op, men hvis han møder personligt op i "MIN" borgerservice, vil han så kunne få det fornyet? Han får det nemlig ikke gjort hvis han skal alene :S og jeg har ikke mulighed for at komme til hans kommune

• #6   12. maj 2011 Jeg vil tro at din bror kan forny hans pas i den kommune han har lyst til.... jeg kan ikke se det skulle have nogen betydning at det ikke er hans bopælskommune han gør det i.... hvis han ville, kunne han jo også havde fornyet passet i den kommune hans skole ligger i.
    Så gå på nettet og find skemaet og udfyld det... eller få det udleveret i din borgerservice når I møder op der.... hvis det ikke kan lade sig gøre skal I nok få besked.

• #7   12. maj 2011 Det er ligemeget hvilken borgerservice man møder op i. Bare man møder personligt op smiley
    Jeg bor i Kbh og bestilte mit nye pas i Jylland, så det er hips om haps. Bare husk de der papirer og det gamle pas, ellers går i forgæves.

Kommentér på:
Fornyelse af pas?

Annonce