spørgeskema, svar ønskes tak :) {{forumTopicSubject}}
I anledning af min afsluttende eksamen som finansøkonom, skal jeg udarbejde en hovedopgave. Spørgeskemaet indeholder spørgsmål vedrørende boligmarkedet og boligaviser samt Facebook. Jeg vil værdsætte meget, hvis du vil bruge 3 min. på at besvare skemaet.
MVH Heidi Bech Christoffersen
1. Har du en Facebook profil?
2. Hvor ofte benytter du Facebook?
3. Såfremt man kunne modtage en meddelelse via. Facebook når en bestemt mægler fik et nyt emne til salg, vil du benytte dig af det?
4. Hvis nej i spørgsmål 3, hvorfor ikke?
5. Kunne du finde på at bestille en fremvisning på Facebook?
6. Kunne du finde på at kigge på boligemner, på en ejendomsmæglerkædes Facebook side?
7. Har du egen bolig?
8. Ville du finde det behjælpeligt, hvis du modtog en melding via. Facebook når der skete noget nyt indenfor bolig lovgivningen, såsom fx energimærkning på boliger?
9. Fandt du din bolig gennem en avis eller på internettet?
10. Hvis du skulle kigge efter bolig i dag, ville du så benytte internettet eller avis, og hvorfor?
11. Er du mand eller kvinde?
12. Alder?
13. Hvilken del af Danmark er du bosat?
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 562 Svar: 13.224
apr 2008
Følger: 9 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 315 Svar: 2.204
Ja
Hmm et par gange om ugen
3. Såfremt man kunne modtage en meddelelse via. Facebook når en bestemt mægler fik et nyt emne til salg, vil du benytte dig af det?
Heheh nej
Hvis jeg er boligsøgende opsøger jeg siderne med dette på nettet samt mæglerne. Jeg synes ikke det virker seriøst at reklamere på en side som facebook.
Nej
6. Kunne du finde på at kigge på boligemner, på en ejendomsmæglerkædes Facebook side?
Nej
7. Har du egen bolig?
Ja
8. Ville du finde det behjælpeligt, hvis du modtog en melding via. Facebook når der skete noget nyt indenfor bolig lovgivningen, såsom fx energimærkning på boliger?
Nej (men nu er jeg også ejendomsmægler selv)
Nettet
10. Hvis du skulle kigge efter bolig i dag, ville du så benytte internettet eller avis, og hvorfor?
Internettet. Der er nemt overblik samt alle boliger er samlet et sted.
Kvinde
12. Alder?
28 år
Region Sjælland
jun 2004
Følger: 150 Følgere: 145 Hunde: 8 Emner: 1.182 Svar: 18.375
2. Hvor ofte benytter du Facebook?..... Hver dag.
3. Såfremt man kunne modtage en meddelelse via. Facebook når en bestemt mægler fik et nyt emne til salg, vil du benytte dig af det? ..... Nej
4. Hvis nej i spørgsmål 3, hvorfor ikke?.... Har hus
5. Kunne du finde på at bestille en fremvisning på Facebook?.... Nej
6. Kunne du finde på at kigge på boligemner, på en ejendomsmæglerkædes Facebook side?.... Ja
7. Har du egen bolig?.... Ja
8. Ville du finde det behjælpeligt, hvis du modtog en melding via. Facebook når der skete noget nyt indenfor bolig lovgivningen, såsom fx energimærkning på boliger? .... Nej
9. Fandt du din bolig gennem en avis eller på internettet?...Hos Mægleren
10. Hvis du skulle kigge efter bolig i dag, ville du så benytte internettet eller avis, og hvorfor? ... Internettet. Det er lettest - og sammenligne priser fx mellem mæglerne
11. Er du mand eller kvinde?... Q
12. Alder?.... 56
13. Hvilken del af Danmark er du bosat?.... Storstrøms amt
mar 2010
Følger: 9 Følgere: 7 Hunde: 4 Emner: 227 Svar: 476
1. Har du en Facebook profil? Ja
2. Hvor ofte benytter du Facebook? Hver dag
3. Såfremt man kunne modtage en meddelelse via. Facebook når en bestemt mægler fik et nyt emne til salg, vil du benytte dig af det? Nej
4. Hvis nej i spørgsmål 3, hvorfor ikke? Læser ikke så tit mails derinde
5. Kunne du finde på at bestille en fremvisning på Facebook? Nej
6. Kunne du finde på at kigge på boligemner, på en ejendomsmæglerkædes Facebook side? Nej
7. Har du egen bolig? Ja
8. Ville du finde det behjælpeligt, hvis du modtog en melding via. Facebook når der skete noget nyt indenfor bolig lovgivningen, såsom fx energimærkning på boliger? Nej
9. Fandt du din bolig gennem en avis eller på internettet? Avis
10. Hvis du skulle kigge efter bolig i dag, ville du så benytte internettet eller avis, og hvorfor? Internettet, det er nemt og overskueligt.
11. Er du mand eller kvinde? Kvinde
12. Alder? 33
13. Hvilken del af Danmark er du bosat? Nordjylland
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 67 Hunde: 5 Emner: 906 Svar: 17.432
Ja
En gang om ugen
Ja hvis det var specifikt til mine ønsker / behov
Umiddelbart nej, men det kommer an på hvordan det bliver bygget op
Ja
7. Har du egen bolig?
Ja
ja det ville være super godt
Internettet
Kigger altid boligannoncer i lokalavisen. Også selv om jeg ikke lige leder efter ny bolig. det er også en måde at holde sig opdateret om hvad der sker i lokalsamfundet.
Hvis jeg leder efter bolig bruger jeg mest internettet men også lokalaviserne.
Kvinde
12. Alder?
33 år
Midtjylland
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 562 Svar: 13.224
1. Har du en Facebook profil?
Ja
Dagligt
Nej
Fordi jeg ikke kigger på bolig
Nej
Ja
7. Har du egen bolig?
Nej
Nej
Internettet
Begge dele
Kvinde
12. Alder?
24
Østjylland
okt 2009
Følger: 14 Følgere: 12 Hunde: 6 Emner: 51 Svar: 2.252
Ja.
Meget sjældent.
Nej.
Nej, man får så mange tilbud smidt i hovedet hele tiden at jeg sjældent kigger på hvad det er.
Nej.
Nej, mægleren må da have noget mere seriøst end en facebook profil.
7. Har du egen bolig?
Nej.
Måske.
internettet.
Internettet, der er ofte flere billeder og det opdateres sandsynligvis oftere end f.eks. en ugeavis.
Kvinde.
12. Alder?
37.
Århus.
jan 2005
Følger: 17 Følgere: 17 Hunde: 1 Emner: 218 Svar: 1.827
Ja
Hver dag
Ja hvis man kunne lave søgekriterier på de emner (som fx. kun 2 værelses)
Ville nok foretrække at få en mail at henvende mig til
ja
7. Har du egen bolig?
Nej
Ja hvis jeg havde egen bolig
Internettet, det er nemmere og man kan få set flere end i avisen.
Kvinde
12. Alder?
17
København
mar 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 10 Svar: 313
1. Har du en Facebook profil? nej
2. Hvor ofte benytter du Facebook? aldrig
3. Såfremt man kunne modtage en meddelelse via. Facebook når en bestemt mægler fik et nyt emne til salg, vil du benytte dig af det? nej
4. Hvis nej i spørgsmål 3, hvorfor ikke? fordi jeg ikke er medlem af facebook
5. Kunne du finde på at bestille en fremvisning på Facebook? nej
6. Kunne du finde på at kigge på boligemner, på en ejendomsmæglerkædes Facebook side? nej
7. Har du egen bolig? ja
8. Ville du finde det behjælpeligt, hvis du modtog en melding via. Facebook når der skete noget nyt indenfor bolig lovgivningen, såsom fx energimærkning på boliger? nej
9. Fandt du din bolig gennem en avis eller på internettet? avis
10. Hvis du skulle kigge efter bolig i dag, ville du så benytte internettet eller avis, og hvorfor? internettet fordi det er det nemmeste
11. Er du mand eller kvinde? kvinde
12. Alder? 28
13. Hvilken del af Danmark er du bosat? nordjylland
jul 2005
Følger: 26 Følgere: 26 Hunde: 1 Emner: 304 Svar: 2.896
- Ja
- Hver dag
- Nej
- Jeg vil selv opsøge emner til salg. Hvis jeg ikke direkte leder efter det selv, vil jeg ikke forstyrres af det
- Nej
- Nej
7. Har du egen bolig?
- Nej
- Nej
- Har jo ikke min egen bolig, så nej
- Internettet, fordi der er flere boliger at finde end der ville være i en avis
- Kvinde
12. Alder?
- 20
- Østjylland
jan 2010
Følger: 12 Følgere: 12 Hunde: 1 Emner: 96 Svar: 1.710
2. ca. en gang om ugen i gennemsnit
3. Nej
4. Jeg har ikke det behov - er ikke interesseret i at flytte
5. Nej. 'Skæg for sig og snot for sig'. Facebook er for mig et socialt medie til 'spas' på samme måde som HG og Twitter er. Min profesionelle side holder jeg til LinkedIn.
6. Næh - men nok mest af alt fordi jeg ikke er på udkig efter bolig (for på Boliggalleri er jeg vild med at sidde og kigge på boliger)
7. Ja
8. Nej. Det ville jeg betragte som spam.
9. Byggede selv - så et hus i Sverige som jeg var vild med, gik ind og spurgte hvad det var for et hus, og kontaktede dem derefter og efter lange forhandlinger byggede de for mig.
10. Nok en kombination: jeg ville køre rundt i det område jeg ønskede at købe bolig i og kigge, og jeg ville bruge internettet.
11. Kvinde
12. 42 år
13. Nordsjælland
spørgeskema, svar ønskes tak :)