{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
807 visninger | Oprettet:

Idéer til sund mad. {{forumTopicSubject}}

Hej! smiley
Jeg har nu besluttet mig at jeg skal smide omkring 5-8 kg, men søger nogle idéer til mad jeg kan spise. Både hvad jeg taber mig af, hvad jeg skal huske at spise, hvad jeg har brug for osv. Træner i motionscenter 2-3 gange om ugen (er jeg lige begyndt på). Hvis I har andre gode råd/idéer til hvordan jeg kan tabe mig, og holde vægten nede, så kom med det:-)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Idéer til sund mad.
  • #1   9. maj 2011 Hej:) du skal gå efter Y tallerkenen hvor grønt og kartofler skal fylde mest og så kødet oppe i y'et.. når men nok om det du skal spise en sund og varieret morgenmad bestående af youghurt fedtfattig, evt med sunde bær i, eller müsli i det skal helst vejes op så du ikke får for mange kalorier. du skal spise 6 gange om dagen og iblandt morgenmaden skal du have enten et æble eller andet grønt, muslibar, eller en lille bolle med fuldkorn .. Når du handler skal du gå efter det grønne nøglehul der ved du at det er det sunde:).. Frokost kan du evt. lave en bolle med lidt salat og fedtfattig pålæg igen går det grønne nøglehul ind og hjælper på pålæg også.. og iblandt igen skal du have en snak imellem og der kan du også vælge det samme men helst ikke det samme hele tiden så går man død i det, du skal selvfølgelig drikke light eller vand, og helst 3 glas vand om dagen eller mere.. aftensmad kan bestå af rodfrugter som du tager i ovnen det smager lækkert, fedtfattigt kød eller kylling og fisk, ellers masser af kartofler, ellers køb i netto hvidløgsmarineret mørbrad smager fantastisk og så masser af salat til evt. lidt pasta oveni husk ikke for meget pasta og ris ..

håber det hjalp lidt:)

• #2   9. maj 2011 Gode idéer!! Tak:-)

Andre idéer til 'mad' der slanker? Bare kom med én ting, fx blåbær.

• #3   9. maj 2011 Mandler smiley

• #4   9. maj 2011 Jean: argh, der er faktisk rigtig mange kalorier i mandler. De slanker bestemt ikke (der er faktisk færre kalorier i en Big Mac end i 100 gr mandler)

• #5   9. maj 2011 Har du så andre gode idéer Julie? smiley

• #6   9. maj 2011 men nødder er sundt fedt smiley hvert af de 3 store måltider om dagen (morgenmad, frokost, aftensmad) skal helst indeholde proteiner.
    Og så er y tallerknen en super ide til aftensmaden.
    Et godt tip er også at spise af ikke for store tallerker og lade maden stå ude i køkkenet så man ikke bliver ved med at øse op.Men at man prøver at se om man har en mæthedsfornemmelse inden man tager 2 portion smiley

• #7   9. maj 2011 Hvad er en y tallerken? smiley

• #8   9. maj 2011 Har fundet ud af det smiley

• #9   9. maj 2011 Nad: Kalorier er kalorier. Men naturligvis er det bedre at kværne 500 kcal i nødder end en big mac. Men slanke gør de ikke.

Jeg lever i øjeblikket bare efter Groft og Grønt. Ingen sukker, fedtstoffer, hvidt brød, pasta og ris (eller i hvert fald i meeeeget begrænsede mængder) Og ellers de fif som Nad nævner

• #10   9. maj 2011 Det korrekt. Men de mætter på en anden måde. Jeg har for kort tid siden snakket med en diætist som netop nævnte nogle af de ting. Så det er ikke bare noget jeg sidder og slynger ud smiley Og man skal jo have lidt fedt for at kroppen kan fungere ordentligt smiley så er det bedere at indtage dem ved fx at spise en håndfuld nødder end så mange andre snacks. Man køre hurtigt død i det hvis man ikke må noget smiley

• #11   9. maj 2011 Man skal have både grønt, protein, og kulhydrat hver dag. smiley

• #12   9. maj 2011 Hvad er der fx protein og kulhydrat i? smiley

• #13   9. maj 2011 protein er sådan noget som kød og æg. Og kulhydrat er pasta,ris og kartofler. smiley kartofler tæller ikke som grøntsager i den sammenhæng. Så på Y tallerknen skal halvdelen være grøntsager (salat osv) og så kød(protein) og kulhydrater(pasta,kartofler og ris) for resten smiley

• #14   9. maj 2011 Okay. Super, tak ! smiley

Kommentér på:
Idéer til sund mad.

Annonce