{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  er det ikke ganske normalt at svare..
  • #1   30. apr 2011 Det er almindelig god opdragelse, jo.

• #2   30. apr 2011 tak så er det ikke bare mig som er lidt nærtagende..

Vi skal holde barnedåb og har sendt invitationer ud og sagt folk skal svare senest i morgen. Der er inviteret 65 og 16 har svaret.

• #3   30. apr 2011 Jo det er ganske normalt at man svarer på indbydelse, lige meget hvad, det er almindelig høflighed

• #4   30. apr 2011 Kun 16?? Hold da op det var ikke mange ud af de 65 smiley det er sq lidt sløvt af folk!!

• #5   30. apr 2011 ja de er rigtig sløve.. Jeg tror de går ud fra vi ved at de kommer det er min kæreste's familie som ikke er så hurtige i optrækket.. Men jeg skal bestille mad mandag og må indrømme at jeg mest har lyst til at bestille det til dem der svare og resten går jeg ud fra ikke kommer!

• #6   30. apr 2011 Man giver altid svar på en invitation, uanset om der er fra ens forældre eller børn.

Man svarer altid, det pæneste er skriftligt (mest korrekt efter Emmes Gads takt og tone) ringer el sms eller mailer

• #7   30. apr 2011 Jeg har altid fået at vide af min mor at en skriftlig invitation kræver et skriftligt svar og en mundtlig invitation kræver et mundtligt svar!

• #8   30. apr 2011 R.I.P. Minnie .: Gør du det ;o) bestil til dem der har meddelt de kommer, så må resten nøjes med kirken, så kan de lære det ;o)

• #9   30. apr 2011 Ups, glemte lige at skrive jeg håber I får en god barnedåb :o) og det vælter ind med meldinger i morgen, at folk vil komme ;o)

• #10   30. apr 2011 Jeg synes det vil være ret så frækt, hvis du skal ringe rundt og høre folk ad..... jeg ville ikke gøre det, man har jo i forvejen haft nok at gøre med at lave så mange invitationer, det kræver jo også en del planlægning mht. hvad der skal ske på selve dagen, så man er da rigeligt "hængt" op med at få det hele til at passe sammen, så det bliver en god dag :o)

• #11   30. apr 2011 Jeg synes også at det er almindelig høflighed at man giver et svar. MEN mange tror at de bare skal svare ved afbud. Også selv om der tydeligt står S.U senest .... Temlig træls. jeg har selv måttet ringe til et par stykker for at spørge om de kom eller hvad. Det er jo ikke til at vide om invitationen er forsvundet i posten.

• #12   30. apr 2011 Bestemt jo, man skal da svare, men jeg er altså også kommet til at glemme det til min mors 60 års fødselsdag. Vi havde talt så meget om det i månedsvis, at jeg slet ikke tænkte over det. Jeg fik dog sagt tak for invitationen, bare ikke at jeg gerne ville komme smiley

• #13   30. apr 2011 det er jo helt pinligt nu fik jeg ikke svaret jer. Jeg har mest lyst til bare at aflyse dåben eller ja altså ikke selve dåben i kirken men droppe "festen"

• #14   30. apr 2011 Hvad siger gemalen til det hele?

• #15   30. apr 2011 Minnie
    Jeg tror ikke, du skal tage det så tungt. Hvis det er mandens familie, så få ham til at finde ud af om de kommer og nævne, at det ikke var så høfligt ikke at svare og så nyd en dejlig dag med jeres gæster.

I princippet kan de vel også nå at svare i morgen?

• #16   30. apr 2011 Mange mennesker venter altid til sidste øjeblik med at svare. Det er som om de tror at S.U. datoen er den dag de skal svare, og ikke SENEST den dag de skal svare.
    Jeg tror principielt ikke at folk glemmer det med vilje, men de fleste mennesker har efterhånden en meget travl hverdag, og så er det nemt at glemme sidste svardato og først kommer i tanke om det dagen efter.

Nu ved jeg ikke hvor lang tid før selve dåben du har sat sidste svardato. Men de fleste steder hvor man bestiller med, skal man give endelig besked senest en uge før. Og har du sidste svardato en uge før, så er det måske lige sent nok.

Hvis man vil have stor sikekrhed for at få svar i god tid, så må man i dag desværre selv gøre lidt for det. Da jeg skulle giftes og vi sendte invitationer ud, medsendte vi en lille fortrykt seddel, hvor de blot skulle krydse af om de kom (hvor mange) eller om de desværre ikke kunne komme. Der var også vedlagt en forudfyldt returkuvert med frimærke, så de inviterede blot skulle krydse af og putte den i postkassen.
    Der var kun et enkelt svar som kom for sent, resten kom i god tid før sidste svarfrist.

• #17   30. apr 2011 ja jeg må nok tilstå at jeg først svare i aller sidste øjeblik. når det er mig der bliver inviteret

• #18   30. apr 2011 Minnie: Kan godt læse det går dig på, så kom til at tænke om det måske var en ide at sende brev ud igen? altså til dem der ikke når at melde ud i morgen om de kommer eller ej...

I det brev kan du/I skrive på en pæn måde, at I er ked af de ikke kunne komme, men de altid er velkommen i kirken hvis de skulle have lyst, og at nu ser I ellers bare frem til en god dag med det lækre mad som I har bestilt... mere for at du/I ikke behøver på selve dagen Foran kirken at skulle forklare der ikke er bestilt mad nok, for det er jeg et eller andet sted sikker på at Det vil kunne ødelægge meget af dagen....

• #19   30. apr 2011 Havde det kun været en 3 stykker der ikke havde fået meldt ud, så kunne man jo sikkert nok hitte tid til at ringe til dem og høre ad, men ikke når det er så stor et antal som lige i dag.... men håber nu stadigvæk for dig/jer at en masse melder sig på banen i morgen ;o)

• #20   30. apr 2011 Det kan jo nås endnu - det er første imorgen aften du kan se hvor mange der mangler at give svar. Jeg plejer selv at sætte svardatoen til nogle dage før jeg reelt har behov for at kende antallet, så behøver jeg ikke stresse så meget når der er nogen der er lidt sløve i optrækket.

• #21   30. apr 2011 Henriette: Det var ellers ret så smart ;o)

• #22   30. apr 2011 Aino - ja man må jo kende sine lus på gangen...

Kommentér på:
er det ikke ganske normalt at svare..

Annonce