{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
937 visninger | Oprettet:

Dejlig overraskelse :) {{forumTopicSubject}}

Jeg er lige kommet hjem fra en dejlig middag hos min søster. Min far og hans kone kommer også og de giver os hver en kuvert.

I denne kuvert er der 10.000 til os hver. Hendes skal gå til en tur til afrika og mine skal gå til nye vinduer/døre i vores hus smiley

Jeg blev rørt til tåre. Det simpelthen så flot af dem og hvor må det være dejligt at kunne gøre sådan smiley

Nogen andre med super gavmilde forældre?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dejlig overraskelse :)
  • #1   30. apr 2011 Ej hvor lækkert for dig/jer :o)

• #2   30. apr 2011 Dennis: Ja man kan jo også være gavmild på alle mulige anre måder smiley Min mor har heller ikke pengene, men hun ved vi sidder stramt i det, så nogen gange kommer hun med lidt kød til fryseren og sådan smiley Det sætter jeg lige så stor pris på smiley

Aino: Ja det er super lækkert smiley Fik os tåre i øjnene, havde slet ikke forventet sådan noget smiley

• #3   30. apr 2011 Kan jeg godt følge dig i du ikke havde når du fortæller de heller ikke har ret mange penge, hun lyder til at holde meget af jer :o)
    Sjovt, min store søn og jeg havde en snak den anden dag, ved ikke lige hvordan den endte sådan men..... jeg fik sagt til ham, hvis jeg en dag sad alene og var ældre, så ville jeg nok sælge huset hvis der var plads til mig enten hos ham eller lillebroderen, hjælpe lidt til i dagligdagen hos dem f.eks. med maden - se efter ungerne ;o) og ellers bare "passe" mig selv på mit "værelse/rum", men pengene fra huset ville jeg lige så stille og roligt dele imellem dem efterhånden som man lurede der var noget de kunne bruge nogen penge til ;o)

• #4   30. apr 2011 Suzy: ups ja haha kan da godt se jeg lige fik blandet faderen og moderen lidt sammen ;o) det var faderen der kunne gøre sådanne med penge, moderen der gav mad som TS satte lige så stor pris på ;o)

Jeg burde nok havde skrevet "Kan godt følge dig i du fik, din mor lyder også til at holde meget af jer" ;o)

I det hele taget må det være dejligt at have forældre der holder meget af en, og hjælper hvor de kan, også selvom det ikke måtte være penge, men måske bare lidt aflastning fra ungerne fra tid til anden ;o)

• #5   30. apr 2011 Aino: Ja det kunne jeg også godt tænke mig, men på den anden side, ville jeg heller ikk føle mig som en belastning... Forstår du hvad jeg mener? Jeg ville være bange for at mine børn følte sig tvunget til at have mig boende.

Jeg tror også, som dig, jeg ville sælge huset og flytte i en pensionistbolig og så give penge, rejser eller andet og se mine børn få glæde af dem. Hellere det end at de bare får kastet en bunke penge i nakken når jeg er død smiley

• #6   30. apr 2011 Ja gør jeg! :o) men drømme er nu skønne at have, men hvordan ting bliver vil tiden jo altid vise... en ting er at man kan have et godt forhold til sit barn / børnebørn, men hvis ens forhold ikke er så godt til deres den bedre halvdel, eller man selv er meget træt i hovedet (læs gammel hehe) så vil en lille bolig være lykken ;o)
    Jeg har nu altid været typen der "smed hvad jeg havde i hænderne hvis en råbte hjælp", men ellers holder jeg meget af at nusse med mine kreative ting og helst klare mig selv, så man netop ikke er til besvær ;o) Det kan faktisk være temmelig belastende for en selv at være sådanne hehe fordi man kan have svært ved at bede om hjælp selv ;oP

Ja lige netop, så man ser de får glæde af dem :oD Synes det er lækkert der ikke lige "stod" på pengene hvad I hver især skulle bruge dem til, det ville nemlig ikke have været rart, meget bedre sådan som de gjorde det, så I kan sætte dem i det I mest lyster - har brug for :o)

• #8   30. apr 2011 Oh yes.... Min mor forærede mig en tidlig julegave sidste år...

Min gamle dyt var udbrændt og hun var træt af at se på den... så idet hun lige havde solgt sit hus forærede hun mig en sprit ny Suzuki Swift, Diesel....

Det er vist nok den aller største gave jeg nogensinde har fået.....
    Den bliver også pudset dagligt, er blevet navngivet og nøglen kommer kun i andre hænder efter de har gennemgået et ritual og har sværget på alverdens ting om at de passer godt på den gggggg

• #9   30. apr 2011 Jaaah, sådan nogle forældre har jeg også og det er bare skønt. Siden min ex flyttede i november, har jeg spinket og sparet fordi huset egentlig er for dyrt for mig at bo alene i og der bl.a. også lige skulle være råd tll tand- og dyrlæge.

For nogle uger siden ringede min mor så og sagde, jeg lige skulle tjekke min netbank og så havde de sat 2000 over, som jeg KUN måtte bruge på sjove ting som tøj, blomster og den slags :). De ved, hvor meget jeg elsker min lille have og har glædet mig til foråret og at jeg umuligt havde råd til at gøre haven fin. Men så fik jeg lige lavet forår i mine krukker og har stadig en god sjat tilbage. Skønt at kunne købe noget unødvendigt og så endda uden dårlig samvittighed :). Jeg har glædet mig over det hver dag siden smiley

• #11   30. apr 2011 hold op hvor har i bare nogle dejlige forældre smiley mine forældre gør ikke den slags - simpelthen fordi de ikke har råd. Hvis de havde ville de elske at forkæle så godt de kunne smiley

• #13   30. apr 2011 MIn far kommer med lottokuponer - så er der som han siger "måske en million" Han har ikke så meget at rutte med men vil gerne hjælpe lidt og når der en gang imellem er små gevinster bliver han så glad. ´:-)

• #14   30. apr 2011 pia k
    Ja det er faktisk rigtigt. Måske ikke så meget min far, men min mor elsker blomster ligeså meget som mig og hun passer hunde her en gang om ugen, så der nyder hun dem også.

Jeg glemte egentlig helt, at da min telefon for nogle uger siden brød sammen og jeg ikke lige syntes, jeg havde råd til at købe en ny, tilbød min far pludselig et tilskud på 1200 kr. Jeg har så ALDRIG købt så dyr en telefon og kunne heller ikke finde på det smiley og i mellemtiden fandt min ex en aflagt, jeg kunne få gratis, så det blev ikke aktuelt. Men det var da også rasende gavmildt af ham smiley

• #15   30. apr 2011 mine er også gavmilde de har godt nok ikke så mange penge men så hjælpe de engang imellem på andre måder

• #16   30. apr 2011 Tillykke med det, jeg er nu ikke fan af forældre giver penge. Men sån er vi jo så forskellig smiley

• #17   30. apr 2011 Min mor er nærig, og min far er på kontanthjælp, så han kan ikke så godt hjælpe desværre. Men ved han gerne vil.

Min farmor til gengæld, stak mig og min bror en kuvert med 5000 kr. hver for ikke så længe siden, bare fordi, hun kalder det forskud på "arven". *g*

• #18   30. apr 2011 North staff: jeg synes der er forskel på at give penge, hvor der trænger og på dem, der får i pose og sæk, og nærmest forventer at få hvad de peger på. Jeg kender en, der altid går til sin far, hvis hun har problemer, det er jo dejligt nemt. og der tænker jeg så, hvad så den dag han ikke er der mere, så er der ikke mere hjælp at få. På den måde hjælper man ikke sine børn, men at give en gave i ny og næ uden at folk forventer det, synes jeg er fint.

• #19   30. apr 2011 Her er vi også heldige smiley Mine forældre har ofte givet mig en hel masse - da jeg flyttede i min første lejlighed betalte de inskud samt første månedes husleje og møbler til hele hytten ! altså både seng - sofa - bord osv. alt smiley Da min eks og jeg gik fra hinanden fik jeg 30.000 samt jeg fik nogle tusind af min bedste ! Daniels far har også ofte overført 10.000 nogle gange 5000 og så får vi dyre påskegaver osv - i år fik vi nogle stjernetegn der koster omkring 1000kr samt vi kunne gå ned i bygma og finde en ordenlig boremaskine - og han ville ikke have vi valgte en billig en ! Den skulle kunne virke resten af livet agtig smiley Og vi får ofte tøj og sådan - det er rart smiley

De penge falder vidst også på et godt sted hos jer smiley Tillykke med dem og nyd dem smiley

• #20   30. apr 2011 North staff
    Hvorfor ikke om jeg må spørge? Må man så heller ikke arve eller er det anderledes, når først de er døde? Min farmor gav også min far og min onkel nogle penge i ny og næ ud fra tanken, at hun da hellere ville se dem glædes over dem, mens hun stadig var i live end at have dem stående i banken, til hun skvattede om. Det synes jeg egentlig var meget fornuftigt

• #21   30. apr 2011 Marianne, ja det mere jeg, hørt lige i nyheder at mange ugen ikke har styre på ders økonomi. Ved i enlig hvor langtid i skal arbejde for og have 10.000kr. i hænderne?

• #22   30. apr 2011 North - selvom jeg har fået næsten alt foræret hele mit liv ! Ved jeg skam godt hvordan man styre sin økonomi smiley

• #23   30. apr 2011 Tillykke med det ;), men det er der mange som ikke gør desværre...

• #24   30. apr 2011 Northstaff
    Jeg skal arbejde ca. 2 uger smiley

• #25   30. apr 2011 Det samme her, også har jeg lidt over 10.000kr..

• #26   30. apr 2011 Men nu er der jo kun 52 uger på et år og så er det da dejligt, hvis man kan få lidt ekstra ind imellem.

• #27   30. apr 2011 det for man jo af skattefar hehe smiley

• #28   30. apr 2011 Hm om man får penge af far eller skattefar kan vel komme nogenlunde ud på ét

• #29   30. apr 2011 Susanne: Nej der giver ikk vinduer til hele huset smiley Men det giver ca. 80 procent til vores rigtig store vinduesparti som er det der vil tage os længst til at spare op til smiley

North Staff: Ja det ville tage mig alene ca 10 måneder smiley Og som du nok kan læse ud fra mit indlæg, er 10.000 rigtig mange penge for os, jeg er på su så der er ikke en gang til faste udgifter. Jeg har aldrig været god til at styre min økonomi, og det bliver jeg nok heller aldrig, men ingen af os mangler noget og huset bliver da løbende sat i stand. Jeg mangler heller ikk penge sidst på måneden, så vil mene jeg har nogenlunde styr på det smiley

Om man skal give penge som gaver eller ej... Hmm det kommer vel an på omfanget? Og hvis man har råd til det som forældre og man som barn kan være taknemmelig, så ser jeg egentlig ikke nogen problemer i det...

Kommentér på:
Dejlig overraskelse :)

Annonce