{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.955 visninger | Oprettet:

Min nye bedste ven- soleksem {{forumTopicSubject}}

Mød min nye bedste ven: zinksalve!

Jeg fik soleksem langfredag på begge arme, skulderne og på benene, så jeg måtte holde mig ind i det lækre vejr resten af påsken. YAY! Og det har bare kløet og været rigtig træls, og selvom jeg har gået og spist allergipiller (anbefalet herinde) er der bare ikke sket noget. Så prøvede jeg lige i går inden sengetid at smøre zinksalve på, som jeg normalt bruger, når jeg har barberet mig, for så får jeg ikke røde knopper. Her til morgen er soleksemen næsten væk! Mirakel! Så nu sidder jeg og er helt kridhvid på arme, skuldre og ben, for nu skal det helt væk!

Jeg ville bare lige dele glæden og tippet med jer smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min nye bedste ven- soleksem
  • #1   28. apr 2011 Det vil jeg skynde mig at fortælle min kære mor der enten er nød til at sidde inde hele sommeren eller være totalt tildækket pga det

• #2   28. apr 2011 sejt!! det må jeg prøve... jeg har fået det i naken, og det er ikke særlig fedt at gå med tørklæder i det her varme vejr..

• #3   28. apr 2011 Charlotte - hvorfor skal man være ikke ryger for at bruge det?

Julie - Hvor dejligt for dig :D... så må vi håbe det ikke kommer igen til sommer..

• #4   28. apr 2011 Det skal prøves!
    Tænk at man er overfølsom over for solen :,(

• #5   28. apr 2011 Charlotte: jeg er ikke-ryger. Hvad er det for noget? Det er kun 2. gang jeg får det, normalt kan jeg sidde i middagssolen i 35 grader i 14 dage i træk uden så meget som at blive rød.

Netha: den stakkel!

• #6   28. apr 2011 Denise: prøv det (i bedste Libresse-stil) det virker sgu smiley Og det er jo en billig løsning. Tror jeg har haft den tube i et år snart, selvom jeg bruger det efter barbering

Anita: vi krydser fingre. Min far har det også og siger, at det kun er den første lidt hårde sol, som han får det ved, så må håbe jeg slægter ham på.

Mille: ja, hvad er det for noget tis? En ting er at blive skoldet etc, men det her er simpelthen for irriterende

• #7   28. apr 2011 Allergi piller og alm. zink osv har aldrig virket på min sol eksem desværre..
    Jeg har der imod en creme på recept.. Det er noget hormon ting.. Når jeg smørrer den på så er kløen væk i løbet af 30min og udslættet i sig selv er væk efter et par timer smiley

Locoid Crelo 0,1% er navnet smiley

• #8   28. apr 2011 Henriette: øv nok. Men godt der findes noget andet til dig. Det lyder ellers godt det creme der. Jeg har bare psoriasis, så har fået nok af hormoncremer smiley

• #9   28. apr 2011 Julie..
    Ja okay så dutter den ikke til dig smiley

Fedt at zink er nok i dit tilfælde! smiley Så skide være med man ligner en klovn undervejs *G*

• #10   28. apr 2011 Henriette: præcis! He he da jeg kom ind i seng igår, sagde kæresten: hvorfor ligner du Pjerrot???

• #11   28. apr 2011 LOL go humor smiley

• #12   28. apr 2011 Jeg får også soleksem. Så når foråret sætter ind, går jeg igang med F-vitamin (Tidseloliekapsler) og kalktabletter. Det kan holde det væk hos mig:-).

Jeg spiser en FRYGTELIG masse vitaminer for alt muligt...........*GG*

• #13   28. apr 2011 Jeg lider desværre også af soleksem, menb har fundet ud af at hvis jeg går i solarie 2-3 gange inden jeg går ud i solen (altså få gange inden forårssolen kommer frem som her i påsken), så er der ingenting :0)
    Og selv om jeg også fik soleksem her i påsken, så holder jeg det tildækket indtil det er væk, og så smutter jeg lige en tur i solarie inden jeg igen smutter ud i den naturlige sol :0)

• #14   28. apr 2011 Skal lige sige, at grunden til at jeg ikke har været i solarie i år inden forårssolen er, at jeg for nyligt har fået lavet en tatovering på ryggen (og den må ikke få sol endnu).

• #15   28. apr 2011 Har aldrig haft det før men har altid haft meget følsom hud så har passet på så godt som muligt.

Blev dog voldsomt forbrændt og mistede et godt stykke hud som er blevet udskiftet med ny og endnu følsommere hud for nogle år siden og den nye hud der er kommet i det område får soleksem ...

Skal man helt undgå solen på området ved at iklæde sig tøj eller kan en høj solfaktor beskytte huden næsten så godt som tøj?

• #16   28. apr 2011 Altså jeg har præsteret at få soleksen gennem mit tøj.......men det er hvis det har været der i forvejen (på vej til at forsvinde).......men normalt så hjælper det ikke (for mig) kun med solcreme, jeg bliver nødt til at holde de områder tildækket :0/
    Og det betyder at jeg til tider skal være helt indpakket med strømper, lange bukser, lange ærmer (og handsker hvis mine hænder også skulle dækkes), tilknappet eller tørklæde ved halsen :0( Og for at gøre det hele bedre, så kan jeg ikke komme af med varmen, hvilken betyder at jeg får det meget dårligt når det er varmt, og risikerer at få næseblod da jeg overopheder :0(

• #17   28. apr 2011 Riley: Ej øv.

Og hvor er jeg ked af at høre er du er så hårdt ramt.Og så oven i købet også har det problem med at komme af med varmen ...

Kan høre jeg er ret heldig i forhold nogle af jer andre.

Jeg opholder mig helst ikke udenfor mellem 12 og 16 uden et være fuldt tildækket men hold da op det kan blive en lang sommer på den måde ...

Kommentér på:
Min nye bedste ven- soleksem

Annonce