IIh, hvor har jeg været dum!!!! {{forumTopicSubject}}
Ja, som overskriften lyder så har jeg været mega dum og alt for let at påvirke af overskrifter i aviser og tv. Jeg er ked af at indrømme det, men inden jeg opdagede Hg, hørte jeg til den gruppe som mente at bla. amerikansk staffordshire terrier, amerikansk bulldogs og andre racer som tit bliver kaldt for kamphunde var farlige og burde forbydes. Ja, jeg indrømmer det med fare for at blive haglet ned. MEN.... jeg vil så også sige at hvor har jeg dog ændret mening. Jeg har været inde ved mange af de omtalte hunde, og læst og set billeder. Og takket være jeres varme beskrivelser af jeres hunde samt dejlige hundebilleder har jeg fået et helt andet indtryk af disse hunde.
Så sent som i dag blev jeg mindet om minde tidligere så dumme udtalelser da min datter sagde til mig "Jamen mor, du har da sagt at de hunde er farlige." Uh, hvor jeg krummede mig. Jeg forklarede hende at det ikke var hundene der var farlige, men tværtimod de mennesker som lærte hundene at være farlige. Og at der fandtes massere af den slags hunde som var ligeså godmodige som vores Teddy.
Jeg ved da godt at I ikke udfra min profil kan se at jeg tidligere har haft det syn på jeres hunde, men vil da alligevel gerne give min uforbeholdne undskyldning for at have været så dum, men håber da også at I giver mig ret i at det er tilladt at skifte mening.
aug 2005
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 25 Svar: 115
Gudskelov er der stadig mennesker til som dig selv, som gerne indrømmer "der tog jeg sgu fejl ", og så længe man tør "ydmyge" sig selv en lille smule, så er der intet at tilgive, men kun at glæde sig over.
Ja "kamphundene" har det ikke for nemt. Lidt ligesom hvis man er tatoveret og skaldet, så er man rocker eller fordi man har en anden hudfarve, ja så er man kriminel...suk !!
Fordomme....
Hilsen
Frederik
feb 2006
Følger: 98 Følgere: 96 Hunde: 2 Emner: 644 Svar: 9.377
Jeg har det modsatte "problem"....
Jeg blev først klar over at der var så stor en debat om de såkaldte kamphunde, efter jeg kom ind på HG.
Jeg giver dig ret i at "hunden ligger begravet" ved ejerne og ikke selve den enkelte hund....
maj 2006
Følger: 10 Følgere: 10 Hunde: 3 Emner: 137 Svar: 2.558
feb 2006
Følger: 98 Følgere: 96 Hunde: 2 Emner: 644 Svar: 9.377
maj 2006
Følger: 10 Følgere: 10 Hunde: 3 Emner: 137 Svar: 2.558
mar 2006
Følger: 17 Følgere: 17 Hunde: 2 Emner: 52 Svar: 3.415
mar 2006
Følger: 17 Følgere: 17 Hunde: 2 Emner: 52 Svar: 3.415
apr 2005
Følger: 91 Følgere: 88 Hunde: 5 Emner: 174 Svar: 1.460
jeg troe næsten alle har haft det på sammen måde som dig. da min kæreste vidste min dogoen på nettet(billeder hvor de var kuperet) sagde jeg også at sådan en kamphund skulle jeg ikke have og da jeg fortalte folk at vi skulle ned og kigge på dem, sagde de: dem er du da alt for blød til at opdrage majbritt.
men nu har jeg da to og synes selv det er gået meget godt og hele min familie elsker de store kamphunde, som de ellers var så sikre på de ville være bange for
apr 2006
Følger: 9 Følgere: 9 Hunde: 2 Emner: 26 Svar: 381
Rart at du så at sige er omvendt............................
Ikke at jeg skal pådutte dig noget som helst..............men syns jo mine hunde er de dejligste i verden................ligesom du jo syntes din er det for dig.................og har ved gud også haft mange disskutioner med folk..................kan da ikke forstå de ikke ku se mine bare var kæmpe kælepotter der ik ku drømme om at krumme et hår på nogen....................
men samtidig har jeg også den selv erkendelse, at der desværre er mange forkerte folk disse hunde ender i hænderne på..............................er så vores opgave........når og hvis vi får hvalpe.................at sælge dem til folk der falder uden for den kategori..................og virkelig være en *hård nyser* ang valget af kommende hunde ejere......................og få valgt de rette familier til vores hvalpe...........................virkelig grov sortere i opkald og henvendelser................og hellere si een for mange fra................end een for lidt........................er vores 'børns* fremtid det gælder.............................
hvis alle ikke bare solgte for at få solgt................så så det en del anderledes ud................................
En hund er hvad dens ejer gør den til.........................som regel......................der er self undtagelser...................men størstedelen er som de er opdraget til.......................*SS*
feb 2006
Følger: 20 Følgere: 25 Hunde: 5 Emner: 189 Svar: 2.955
Mange varme hilsner fra den lykkelige ejer af to af slagsen..
jan 2006
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 6 Emner: 16 Svar: 43
Det er træls at folk er så uvidene...jeg glemmer aldrig den første gang jeg kom til hundtræning ..der gik et gys gemmen de ander familiehundejer og børne skulle holde sig væk fra min hund.
1000 tak for et godt indlæg
ejer af 2 FARLIGE hunde
apr 2006
Følger: 28 Følgere: 25 Hunde: 3 Emner: 22 Svar: 340
"Man har et standpunkt til man tager et nyt"
og det holder jo stik den dag i dag hos mange.
Og ja vi bliver påvirket af medierne i høj grad, uanset om vi vil det eller ej.
Nu er det "kamphunde" der står for skud. For år tilbage var det schæferhunden og ingen ved hvad den næste hunderace bliver. Men vi skal nok allesammen lære at sortere i alle de informationer vi får gennem medierne, for tænk på hvor stor magt aviserne og tv egenligt har over os stakkels mennesker. Heldigvis er der nogen der selv danner indtryk, når vi befærder os i den virkelige verden.
Go dag til alle.
Hej fra Lene og Athena
IIh, hvor har jeg været dum!!!!