{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.135 visninger | Oprettet:

lammekølle til frokost {{forumTopicSubject}}

Hvad kan man få til en lammekølle, hvis man gerne vil lave det til frokost - og hvordan kan lammet tilberedes?

Når jeg en sjælden gang i mellem får lammekølle, plejer jeg at smække bunker af hvidløg og rosmarin i, og får flødekatofler og tomatsalat til, og så selvfølgelig en god rødvin - Men når det nu er frokost, hvad så?? - Jeg kan ikke spise sådan et måltid midt på dagen!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle et skab 700 kr.
  • Klippet buskas ned 1.500 kr.
  • Montere kattelem og lave hul 1.500 kr.
  • Sætte køkkenlåge fast igen 750 kr.
  • Udskiftning af termostater på 3 radiatorer 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  lammekølle til frokost
  • #1   20. apr 2011 i en salat eller en sandwitch måske

• #2   20. apr 2011 Hjemmelavede grove pomfritter og hvidløgs mayo - mummmm

• #3   20. apr 2011 ÅRHHHHH.. Hvis man er så heldig at skulle have lammekølle til frokost - så SKAL man lave lammekøllesnadwich! smiley De smager som en himmelsk mundfuld..

Man gør som følgende:

Man sylter nogle rødløg.. Det er hurtigt og nemt, men skal dog minimum trække 24 timer - så det kræver naturligvis lidt forberedelse.. Opskriften kan du finde her: http://dinbaghave.dk/opskrifter/syltede-roedloeg/ (Der er masser af opskrifter på nettet, der kan også tilsættes chili hvis man er til den slags)

Så bager du nogle gode store ciabatta brød - aflange og brede..

Opskriften kan du finde her: (Det er den opskrift jeg plejer at bruge, og de blir gode hver gang) http://mariafaarvang.dk/2009/08/18/italiensk-langtidsh%C3%A6vet-ciabatta/

Hvis nu ikke man liiiige har små 36 timer afsat til at vente på ciabatta brød - kan man med fordel købe nogle færdiglavet og lune dem i ovnen..

Så steger du lammekøllen ganske som du ville have gjort det - med tonsvis af hvisløg, rosmarin, citron, groft salt og peber - MUMS!

Imens den steger laver du tzatziki.. 500g tyrkisk youghurt (kan købes i spande med 1 kilo) til 4-5 fed presset hvidløg og 1 agurk.. Agurken fintrives og kommes i en sigte med groft salt og trækker i 30-45min.. Hvidløgen presses i youghurten og stilles på køl mens agurken dræner.. Det hele blandes sammen tilsidst..

Så skyller du en ordentlig bunke ruculla salat, nogle tomatskiver - og luner brødet..

Og SÅ laver du en sandwich med alle de ovenstående ingredienser: Ciabatta brød, ruculla salat, tomat, syltede rødløg, lammekølle i tynde skiver - gerne et kværn groft salt og peber ovenpå - og en ordentlig klat hjemmelavet tzatziki...

Spises til man segner..

Hvis man lyster kan man jo lave nogle grove fritter i ovnen mens man steger køllen - et par store faste kartofler skæres i både - vendes i olie, rosmarin og groft salt/peber - og bages til de er crispy.. Så kan man dyppe dem i det tzatziki der falder ud af sandwichen!

Kommentér på:
lammekølle til frokost

Annonce