p-piller, manglende mens, gravid? {{forumTopicSubject}}
Jeg søger nogle råd, da jeg erlidt frustreret!
23. Marts opdager jeg at jeg har glemt at ta min p pille 4 dage i træk. Jeg beslutter mig derfor for at stoppe med at tage resten af piller, da det er midt i en runde. Jeg forventer så at få mit mens inden for en uges tid.
Jeg kommer i tanke om, at min kæreste og jeg har haft sex i de 4 dage, hvor jeg så ikke har taget nogen pille!
Nu har vi 19. April og ingen mens endnu!
Jeg har noget ala mens smerter i ny og næ dog ikke så slemme. Det er som om jeg kan mærke mine æggestokke eller -ledere eller hvad det nu hedder.
Jeg har haft en del udflåd, mere end jeg plejer.
Jeg har taget 2 graviditetstest - en 1 uge efter jeg opdagede det og en i sidste uge.
Jeg har regnet lidt på det, og hvis jeg havde fortsat på mine piller, så skulle jeg have haft min mens i sidste uge.
Mit spørgsmål er, om der er andre, der har prøvet at stoppe på sine p piller midt i runden, og hvor lang tid, der så gik før i fik mens?
Jeg går jo og tænker på en mulig graviditet hele tiden, og det er sikkert mit skøre hoved der forestiller sig det, men jeg har haft en del kvalme de sidste 2 uger.
Jeg kunne bare tage til lægen og få en test der, men hvis jeg tager til lægen bliver det ligesom en realitet, som jeg måske ikke har lyst til at pille hul på endnu.
Det er ikke fordi jeg ønsker/ikke ønsker at være gravid - jeg tror bare ikke det er en mulighed i vores liv pt.
Hjælp en frustreret kvinde!!
maj 2008
Følger: 7 Følgere: 64 Hunde: 4 Emner: 18 Svar: 1.145
jun 2008
Følger: 45 Følgere: 57 Hunde: 8 Annoncer: 2 Emner: 239 Svar: 3.390
Vi kan jo ikke sige om du er blevet gravid.
apr 2009
Følger: 21 Følgere: 19 Hunde: 2 Emner: 216 Svar: 3.261
Jeg synes du skulle tage til lægen og hvis der ikke er noget få sat p-stav eller plaster på? Hvis et barn ikke er ideelt i øjeblikket og du er lidt sløv til at tage piller ville jeg klart overveje en p-stav
feb 2009
Følger: 39 Følgere: 30 Hunde: 3 Emner: 205 Svar: 3.353
sep 2008
Følger: 18 Følgere: 17 Hunde: 2 Emner: 154 Svar: 691
Maria: ja jeg har overvejet staven..
Jeg giver den en uge mere og en hjemmetest og hvis intet sker må jeg besøge lægen. Så får jeg da vished..
sep 2008
jun 2008
feb 2009
jeg vil ikke vente for som du selv siger så bliver det en realitet når du kommer til lægen men er det ikke lige så rart at få det ud af hovedet for hvis du nu ikke er gravid er det jo også surt og gå og tænke på det hele tiden!
feb 2009
sep 2008
Følger: 29 Følgere: 27 Hunde: 2 Emner: 78 Svar: 1.239
dec 2008
Følger: 29 Følgere: 28 Hunde: 1 Emner: 384 Svar: 8.658
Så at du ikke har fået den, tyder enten på at du er gravid, eller at du stresser over at være gravid.
Er du blevet gravid omkring 19-23 marts, ville jeg mene at du burde kunne teste positiv nu (nogle kan dog først teste sent i forløbet)..
Hvornår har du sidst testet?..
hvis du kan slå tanken hen, synes jeg du skal forsøge overhovedet ikke at tænke på det, og udebliver mens fortsat, kan du teste efter påsken.
Lægen vil som udgangspunkt også teste på samme slags test som dem du bruger derhjemme, medmindre det varer over længere tid, så vil lægen tage en blodprøve og teste for hcg..
Kan du slå tanken væk, så glem alt om det, og test igen om 7-10 dage..
sep 2008
De to test jeg har taget var om eftermiddagen, og man siger jo at t
Urinen er mere koncentreret om morgenen. Så jeg prøver i morgen tidlig..
Hvis jeg tester negativt giver jeg det påsken over. Og prøver ikke at tænke på det. Og hvis min mens stadig ikk er kommet må jeg tá til lægen..
Min kæreste skal udsendes til august, og jeg føler at hvis jeg tager til lægen, bliver jeg stemplet som en desperat kvinde, der 'glemte sin pille' for at holde manden hjemme, og sådan er det slet ikke:(
sep 2008
dec 2008
så prøv igen i morgen.. Umiddelbart tror jeg det er mere en skrøne, det der med morgenurin. Især taget i betragtning af hvor langt henne du burde være.. Ved du ca. hvor i din cyklus du var, da du glemte pillerne?..
Det der med hvad folk tænker, skal du ikke hænge dig i.. Nu skal du bare give det noget tid, og vente og se om der er noget eller ej, og så kan du derfra tage stilling til det hele!..
sep 2008
sep 2008
Følger: 29 Følgere: 27 Hunde: 2 Emner: 78 Svar: 1.239
sep 2008
sep 2008
Følger: 19 Følgere: 31 Hunde: 4 Annoncer: 8 Emner: 73 Svar: 4.203
dec 2008
ja, okay, 11, det er godt nok mange..
Hvis du har en almindelig cyklus (de kan nemt variere) har du ægløsning ca. midt mellem to menstruationer. Omkring ægløsning er det lettest at blive gravid (eller mest risikabelt, afhængig af hvilket humør man er i )
Du kan oftest teste laaangt tidligere! Når man regner ud hvor langt man er, tager man fra sidste menstruations første dag.
Hvis vi nu antager at en kvinde har en cyklus på 28 dage, og tester positiv på dag 29, er hun altså 4 uger og en dag henne. Men reelt er embryoet kun 2 uger gammelt.
Men man tester altså som regel når man er 4-5-6 uger henne, og opdager sin graviditet.. Og der kan de fleste kvinder teste positivt. Nogle er dog meget længere henne inden de har nok hcg (hormon) i urinen til at det kan give udslag i en test..
Cocio,
ja, det har du nok ret i.. Forudsat at hun har ægløsning midt i cyklusen..
sep 2008
nov 2005
Følger: 22 Følgere: 20 Hunde: 3 Emner: 337 Svar: 2.583
Den uge hvor man holder pause er man stadig sikker, så i realiteten burde der ikke kunne ske noget ved at glemme pillen i 4 dage. I min verden skulle du så selv om at din mens ikke kom være startet, så du havde skabt en uges pause... selv om det var for tidligt.
Man skal selvfølgelig aldrig sige aldrig, men jeg har været på piller i 13 år og der HAR da været glemmere og sjusk, men det er der aldrig kommet børn ud af... men da jeg stoppede med at tage dem for at få børn gik der 3 uger, så havde jeg en posetiv test... altså havde jeg ret nemt ved at blive gravid.
Det er klart at du skal holde øje med hvad der sker og hvis jeg var dig ville jeg ringe til lægen og spørge hvordan jeg skulle forholde mig.
jul 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 4 Svar: 132
dec 2008
som udgangspunkt siger man at man har ægløsning omkring dag 14, altså midt imellem to menstruationer. Nogle kan mærke når de har deres ægløsning, og nogle kan ikke.. Det er dog kun en "ca" for ikke alle kvinder har samme cyklus.
Jannipigen,
p-piller (og andre hormonelle præparater) gør at ægget ikke kan sætte sig fast, og dermed bliver udstødt når man har sin mens. Nogle gange lykkedes det dog ikke, og ægget bliver siddende, hvorved mens udebliver.. Ellers ville så mange piger jo ikke blive gravide mens de beskyttede sig med p-piller..
Chine,
jaaa, det sker jo nogle gang at kroppen kokser i det.. For nogle år siden begyndte mit også at blive uregelmæssigt, selvom jeg tog p-piller og i øvrigt altid havde været fuldstændig regelmæssig..
Jeg skiftede til p-ringen som har et meget mindre hormon-indhold, så slap jeg også for humørsvingninger som jeg fik af p-piller..
Når jeg har født vil jeg have en kobberspiral - så slipper jeg helt for at fylde hormoner i kroppen!..
maj 2009
Følger: 10 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 44 Svar: 811
Bettina - jeg kan godt forstå at du er ked af at skulle tage til lægen, men realiteten er at du bare bliver nødt til det. Lægen sidder ikke og tænker dårligt om dig! Han/hun møder mange piger/kvinder i samme situation. Ville det ikke være dejligt og få noget afklaring?
Håber du finder ud af det.
jul 2010
dec 2008
p-piller forhindrer at ægget sætter sig fast..
Jeg har altid haft ægløsning på p-piller..
Og hvordan vil du ellers forklare at så mange bliver gravide på dem?..
maj 2009
dec 2008
Kan godt se at google siger at p-piller hæmmer ægløsningen. Men jeg har nu altid fået at vide at de forhindrede ægget i at sætte sig fast, og jeg har også altid kunne mærke når jeg har ægløsning.. Både før, under og efter jeg har taget p-piller..
dec 2008
Det er tilsyneladende en effekt i tre stadier:
P-piller forhindrer ægløsning ved at blokere for dannelsen af de overordnede kønshormoner. Uden overordnede kønshormoner kommer der ikke ægløsning i ægstokkene
P-piller påvirker slimhinden i livmoderen på en sådan måde, at et evt. befrugtet æg ikke kan sætte sig fast og udvikle sig
P-piller gør slimen i livmoderhalskanalen sej og uigennemtrængelig for sædceller
jul 2010
jul 2010
dec 2008
altså, jeg er gravid ik?.. Høhø.. Det ER jo en hormonel metode, så der kan ske smuttere.. Men som udgangspunkt er de rimelig sikre at bruge, og der er få smuttere i DK..
Den er nem at bruge, ind i 21 dage, ud, pause i 7 dage, og ny op..
Min eks og jeg kunne mærke den en smule under sex de første par gange, men derefter bemærkede vi det ikke..
Jeg synes det er en fordel at det ikke er en daglig ting, og at der er så få hormoner i.. Jeg plejede så at skrive i min kalender når den skulle skiftes, der var ingen problemer i det..
dec 2008
Prøv at snak med lægen om det.. Jeg prøvede plastret først, men det duede bare slet slet ikke for mig!..
Ringen har jeg været glad for, og altså, det er rimelig få der er blevet gravide på dem.. Men der er jo intet der dækker 100%..
De fleste praktiserende læger har nogle pakker liggende, de har fået gratis, som man kan få hjem at prøve..
maj 2009
jul 2010
apr 2007
Følger: 4 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 423 Svar: 3.419
-men man kan teste positivt MEGET hurtigt i nogle tilfælde - 3-4 uger (før en manglende mestruation)
Lægens tests er de samme som i håndkøb (tis på en pind og aflæs) - men ved ikke om en blodprøve kan vise noget? - men jeg fik af vide, at det de brugte, var præcis det samme, som håndkøbs-testene...
Du kan sagtens være gravid, men du kan også sagtens bare have rodet rundt i din cyklus
sep 2008
Følger: 12 Følgere: 33 Hunde: 4 Emner: 573 Svar: 10.537
Mit skidt kommer som det skal dog bliver maven større og større og har tager på, 5kg på 1mdr, spiser som jeg plejer og testen er negativ.. Så nu venter jeg på jeg skal have taget blodprøve.. :S
feb 2009
feb 2009
feb 2009
Følger: 27 Følgere: 26 Hunde: 1 Emner: 169 Svar: 3.632
- og jeg har ikke taget ppiller i ½ år - og er ikke blevet gravid.. (og ja ved det ikke er smart - men der er en grund som hele HG nok ikke lige har brug for at vide ;))
det kan jo være sket ved dig - men tror ikke du skal være så nervøs igen
sep 2008
Jeg har ikke overskud til pt at vælge andet prævention, så det må komme de mdr hvor manden er udsendt. Der har jeg god tid til mine tanker (:
aug 2008
Følger: 21 Følgere: 20 Hunde: 1 Emner: 38 Svar: 205
jeg har tit min mens 2 måneders mellemrum og lægen siger at det er fordi jeg "tænker" for meget og kan være stresset og nervøs..
Men jeg synes du skal ringe til lægen, få en tid om en uge også kan du jo lige snuppe en test midt på ugen eller nogle dage før du tager til lægen...
Lægens graviditets testes er 100% efter hvad lægen har sagt til mig hvert falde håber du finder ud af det.
dec 2008
stort set alle gravide kan teste positivt, når de er så langt henne som du i givet fald ville være nu..
Jeg tror bare din krop reagerer på at du bekymrer dig. Måske du også er lidt stresset over at kæresten skal afsted?..
Slap heeelt af, jeg tror ikke du er gravid..
Giv det tid, og start op på dine p-piller igen, som din læge siger..
Jeg er sikker på at hvis du får lidt ro på dine tanker, vil din krop arte sig bedre
Held og lykke!..
jun 2008
sep 2008
Og så må jeg gå i tankeboks omkring hvilken prævention jeg hellere vil gå over til.
maj 2009
Følger: 25 Følgere: 28 Hunde: 4 Emner: 274 Svar: 3.412
maj 2009
Med min sygeforsikring betaler jeg kun 35 kr for det
maj 2009
p-piller, manglende mens, gravid?