{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.994 visninger | Oprettet:

Min computer går ned {{forumTopicSubject}}

Edb kyndige, har vi sådan nogen?

Jeg installerede sims3 på den her computer i går og den gik uden videre ned en gang. Det samme er så lige sket igen nu.
Jeg burde kunne trække spillet ifølge den test jeg har lavet online.
Spillet har følgende krav:

TIL WINDOWS VISTA
2,4 GHz P4-processor eller tilsvarende
1,5 GB RAM
128 MB grafikkort med understøttelse af Pixel Shader 2.0
Microsoft Windows Vista Servicepakke 1
Mindst 6,1 GB ledig harddiskplads med mindst 1 GB yderligere plads til brugermateriale og gemte spil.
På computere med indbygget grafikchipsæt og Windows skal spillet bruge mindst:
Integreret Intel-chipsæt, GMA 3-serien eller derover.
2,6 GHz Pentium D-processor, 1,8 GHz Core 2 Duo eller tilsvarende
0,5 GB yderligere RAM

Min pc's processor hedder "Pentium(R) Dual-Core CPU T4200 @ 2.00GHz 2.00 GHz", så tænker om det er der problemet er? Har bare læst lidt rundt omkring at andre med samme processor (2.00 GHz) har kunnet køre spillet helt uden problemer.

Er der andre bud på hvad der kan være galt?
Den bliver diskdefragmenteret en gang i ugen og virusscanning kører hver dag.
<b>Og der er selvfølgelig sat strøm til</b> ;o)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min computer går ned
  • #1   5. apr 2011 Synes bare det er mærkeligt at masser af andre sagtens kan køre det med 2.00GHz.. Hvis man googler det..
    Så er gået ud fra min hører under "På computere med indbygget grafikchipsæt og Windows skal spillet bruge mindst:
    Integreret Intel-chipsæt, GMA 3-serien eller derover.
    2,6 GHz Pentium D-processor, 1,8 GHz Core 2 Duo eller tilsvarende"
    Og det opfylder jeg jo fint


  • #2   5. apr 2011 Den er 1½ år gammel, computeren.

  • #3   5. apr 2011 Mit gæt er at computeren bliver for varm. Når det sker så går computeren ned.

  • #4   5. apr 2011 Den har tit været varmere, synes jeg. Og der er den nemlig gået ned smiley Men kan da godt ske det er det. Sørger ellers for luft omkring den, så den ikke bare står og ikke kan komme af med det.

  • #5   5. apr 2011 Sims 3 er et spil der kræver rigtig meget af computeren, og hvis den før er gået ned pga. varme. Så er det helt sikkert derfor smiley



  • #6   5. apr 2011 Er der et eller andet man kan gøre selv, udover at lade den få pauser ind imellem?
    For ja det er netop når jeg har haft spillet åbent et godt stykke tid, den går ned. Det er ikke i starten. Og det ville det vel have været hvis det var processoren - eller hvad? smiley


  • #7   5. apr 2011 Jo jo, det kan den nu "sagtens". Først når man er nået så langt at man glemmer at gemme, så går den ned smiley haha

  • #8   5. apr 2011 Det er processoren der bliver for varm. Køb noget kølepata smiley

  • #9   5. apr 2011 Jeg smider isvand ned i den, så bliver den måske køligere smiley

  • #10   5. apr 2011 Ja så kan du ihvertfald regne med at den ikke tænder igen ;D

  • #11   5. apr 2011 Få den renset..
    Det er utroligt, hvad der kan samle sig i sådan en, især når man har dyr smiley


  • #12   5. apr 2011 Den får jævnligt med støvsuger, men kunne godt ske den skulle skilles og renses af nogen der har styr på den slags ja smiley

  • #13   5. apr 2011 Jeg kommer til at tænke grafik kortet men det burde ikke lukke computeren..

    hvor gammel er din computer ? Processoren kan godt være slidt.

    Du skal tænke på Vista kræver rigtig meget og jeg kan se spillet skal bruge 2,6GHz og din har kun 2,0 så tænker det måske kan være et problem.

    omkring hvad du kan gøre for at computeren kølere sig selv. nogen køber sådan nogen køleplader

    http://da.wikipedia.org/wiki/K%C3%B8leplade

    Der er selvfølgelig også mange andre muligheder men jeg er i tvivl om det er en bærbar eller stationær du har.

    Hvis jeg skal hjælpe yderliger så må min computerekspert derhjemme komme på banen. en programør skulle kunne svare præcist på dit spørgsmål tænker jeg smiley


  • #14   5. apr 2011 Nana - Har skrevet den er 1½ år smiley Og nej spillet kræver ikke 2.6 GHz..
    "<b>På computere med indbygget grafikchipsæt og Windows</b> skal spillet bruge mindst:
    Integreret Intel-chipsæt, GMA 3-serien eller derover.
    <b>2,6 GHz Pentium D-processor, 1,8 GHz Core 2 Duo</b> eller tilsvarende"
    Og det opfylder jeg jo fint"

    Min er jo Dual-Core smiley


  • #15   5. apr 2011 Mit tip ville være at skifte processoren og evt bundkortet hvis dit gamle ikke kan trække en kraftigere processor. Din maskine er bare desværre ikke er stærk nok til at trække spillet. smiley Når andre kan spille spillet med en processor på mindre end systemkravene kan du bestemt regne med at det er pga. deres grafikkort har tildelt hukommelse direkte til spil og sansynligvis vil deres spil oveni ikke køre "galt".

    Det vil ikke kunne svare sig at forsøge sig frem med div. andre produkter da det er rimeligt tydeligt hvad der er galt og div. produkter kan være bekostelige, når du så alligevel skal ud og investere i en ny processor og evt bundkort oveni, fordi dit spil vil være hakkende og meget langsomt hvis det overhovedet kan vises i mere end bare "billedeshow" ;).

    Jeg har selv været ivrig gamer af sims og ved det kræver rigtig meget af pc en for at det kan køre. Det kan blive en bekostelig affære at spille et spil som du ikke opfylder kravene til da pc. en kan blive så varm at den får funktionsfejl eller bliver totalt ødelagt. Tilgengæld kan du for ikke alt for mange penge udskifte din processor til en kraftigere og ditto med dit bundkort så du er bedre rustet til de store spil - også i fremtiden. mange ved ikke at det at spillepå en PC er noget af det der kræver mest af maskinen så tippet hermed vidregivet.

    Håber du finder frem til en fornuftig løsning smiley


  • #17   5. apr 2011 Line - Arh, nu har jeg 4 gb grafik, hvoraf de 512 mb eller 1 gb er dedikeret (akn ikke helt huske det), spillet kræver 512 mb, så tror simpelthen ikke på det er der den er gal.
    Jeg ved nu godt det kræver, men har en pc fra 2006 der spiller det uden problemer og den er dårligere end den her. Både grafikmæssigt, processor og alt andet - eneste der er anderledes er, at skærmen der er lidt større. Og nej jeg skifter godt nok ikke bundkortet ud. Så har jeg heller ikke garanti mere. Mit bundkort er stået af en gang, hvor det blev skiftet over garantien (havde ikke noget med spil at gøre, spillede slet ikke der). Så det risikerer jeg ikke. Mig bekendt er det da godt nok heller ikke så billigt som du får det til at lyde. Hvor ser du bundkort til "ikke alt for mange penge"? Vil da gerne se det..

    Densetsu - Er de ikke tunge, de der kølere? Har den som regel stående på en plade, netop for at den har et stabilt underlag. Har det virket for dig med sådan en? Bærbar.


  • #21   5. apr 2011 Ej er det rigtigt? Jeg brænder mig godt nok også tit på min nemlig og kort efter går den ud. Men er første gang det sker to gange i streg og der spillede jeg og ja, det kræver jo mere og så bliver den mere varm. Og nej den er ikke over 17 hehe. Kunne da være jeg skulle have sådan en så! smiley Er det billigt, 200 kr?

  • #23   5. apr 2011 Hmm hmm.. Må se om far kan fikse en så jeg ikke skal bruge penge smiley Må holde øje med tilbuddene. Ved du hvad sådan en fidus hedder?

  • #25   5. apr 2011 Jeg skiftede fra Vista til Win 7 og har ikke oplevet det siden. Jeg havde ellers nøjagtigt samme problem. Sims 3 = varme = PUF!



  • #26   5. apr 2011 Tak, ja det er lettere at lede når man ved, hvad man skal lede efter smiley

  • #27   5. apr 2011 Søster - Gud hvor sjovt. Men jeg kan ikke skifte uden at skulle punge ud jo, så ja.. Gad ellers godt have win7! smiley

  • #30   5. apr 2011 Nok. 4 gb. Med 512 mb eller 1 gb dedikeret. Kan ikke lige huske det.

  • #31   5. apr 2011 Det er faktisk lidt pudsig læsning det her.... jeg installerede Sims 3 på vores ene bærbar for 14 dage siden, den skulle uden problemer kunne trække det... og så i sidste uge var den gået helt kold da jeg skulle starte den op.

    Den er lige pt. hos "doktoren",,,,,


  • #32   5. apr 2011 Det har jeg også prøvet, men det var bundkortet der var noget galt med. Længe leve garantien smiley var forresten slet ikke i forbindelse med spil.

  • #33   6. apr 2011 Kan i herinde svare på hvor varm cpu'en må blive? Har skrevet modellen i mit første indlæg..

Kommentér på:
Min computer går ned

Annonce