{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.279 visninger | Oprettet:

Angst... :( {{forumTopicSubject}}

Jeg har angst og har først fået det konstateret for et par mdr siden så det er stadig nyt for mig...

Dem af jer der lider af angst hvordan tackler i hverdagen??

Jeg syns det er rigtig svært for jeg prøver ubevidst at undertrygge angsten, lige for tiden er jeg konstant bange for at min datter dør, jeg tjekker hende konstant... Før det tjekkede jeg alle vinduer og døre hele tiden for om de var lukket og låst...

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Angst... :(
  • #1   31. mar 2011 Jeg lider af angst for at blive angst..
    Men efter jeg fik snakket med min psykologilære har jeg det sådan:
    Bring it on! Jeg ved jeg ikke dør af det, jeg ved at jeg kan klare det.. Så forsvinder det med det ret hurtigt.. Men når du får det sådan, ha' en du kan ringe til og fortælle det.. Kom ud med hvad du føler, måske en der kan berolige dig smiley

• #2   31. mar 2011 Rikke problemet er at det er værst om natten, og der er ikke så mange at ringe til desværre, of så det ødelægger jo samtidig min søvn..

• #3   31. mar 2011 Jeg har i forbindelse med min ADD fået konstateret angst og depresion..

Jeg holder min angst nede ved at der altid er mennesker eller dyr omkring mig, og jeg ikke bevæger mig ud i myldertiden..

Jeg tager generelt helst ikek hen hvor der er mange mennesker på en gang med mindre der er en god grund smiley

Jeg får ingen medicin for det pga jeg er ved at trappe på op på ADD medicin, men ved ikke om jeg senere skal have det..

Hjemme er jeg mest bange for at folk pludselig skal komme ind i min lejlighed og skældeud, så har altid døren låst..

Jeg bor ikke sammen med min datter lige i øjeblikket, men er også konstant bange for hun skal dø, jeg tror det er en ret normal moderbekymring smiley

Da hun var baby tjekkede jeg hende også tit smiley

• #4   1. apr 2011 Mor til, jeg er osse bange for at der kommer nogen ind i min lejlighed...

Nanna får både medicin og samtaler

• #5   1. apr 2011 Øv, det er yderst belastende at lide af angst. For mig lyder det dog, som der er en snert OCD indover? Her tænker jeg på, at du er bange for, at der sker dine kære noget og du har tjekking-adfærd.
    Men uanset om det er angst eller OCD eller begge dele, så kan du få god hjælp af kognitiv terapi hos en psykolog. Og du kan få en henvisning til behandling hos din læge - der vil dog være en egenbetaling på ca. 300 kr. pr. gang.

Tro mig, der kan gøres noget, og det er yderst virksomt. Det er ikke til at holde ud at leve med angst.

Tanker herfra

• #6   1. apr 2011 Medicin og proffesionel hjælp er vejen frem. Man kan ikke gå med det selv. Få noget medicin til at tage selve angstanfaldende når de er værst. ( oxabenz eller lign. tal med din lige ) Og så noget andet medicin til at få hverdagen til at fungere, lykkepiller af en art.

Men igen, proff hjælp skal du have.

God bedring

• #7   1. apr 2011 lige = læge

• #8   1. apr 2011 Eksponering - som Anne også nævner - er en del af den kognitive terapi, men det skal foregå i samarbejde med en professionel. Men hvis der er tale om OCD, er det en del af behandlingen. Det er hårdt, men jeg har set med egne øjne, at det hjælper smiley

• #9   1. apr 2011 Hvad er ocd...
    Jeg får medicin får både angst og dep.

Har aldrig været udsat for noget.. Jeg kan feks gå på gaden og kigger mig konstant over skulderen.. Kan gå i panik hvis ikke jeg føler jeg har kontrol på situationen og hvis jeg er sammen med nogen og de rejser sig bliver jeg nødt til at vide hvad de skal..

• #10   1. apr 2011 Det tager tid at komme igennem og få en hverdag til at kører smiley

Min angst er forresten også slemmere når jeg er meget stresset, hvilket jeg desværre hurtigt bliver pga min ADD

• #11   1. apr 2011 Suzy jeg er så heldig at jeg får hjælp med samtaler, er bevilliget til 1,5 time om ugen er heldig hvis jeg får 45 min om mdr, hende jeg har samtaler hos hun virker så uintresseret i mig og taler nogen gange til mig som var jeg et barn, så kan kun sige ja til at der er fejl i systemet...

Jeg vil rigtig gerne have et job når min barsel slutter om 1 mdr men bare tanken om at skulle ud i noget nyt og fremmed gør mig bange...

• #12   1. apr 2011 madmor: OCD er kort fortalt tvangstanker og tvangshandlinger. Man kan fx have tanker om, at der sker ens kære noget - for at imødegå at der sker noget, skal man måske udføre nogle handlinger. Nogle har tælleritualer, andre tjekker - som du - vinduer og døre - men det kan også være komfur, kaffemaskine osv. Nogle vasker hænder uafbrudt. er angste for bakterier - bange for at dø . ja, der er mange, mange symptomer. Og OCD og angst går hånd i hånd smiley

• #13   1. apr 2011 Jeg har bare snart kæmpet i et år på at få en hverdag til at køre men det er svært at fokusere på mig selv om dagen fordi at min datter har været syg siden fødslen så der er ikke tid til mig selv

• #14   1. apr 2011 Bente... Hvor skræmmende, for vasker faktisk hænder konstant i perioder har bare aldrig bidt mærke i det...

• #15   1. apr 2011 madmor: Mange aner ikke, hvad OCD er - selv om flere og flere får øjnene op for sygdommen. Min søn led af det i meget svær grad, fra han var ca. 9 år - i dag er han symptomfri efter kognitiv behandling. Det tog så lang tid, men han var også totalt invalideret.

Du kan kigge lidt på den hjemmeside, jeg har lagt link ind på - her kan du tale med ligesindede og du kan få råd og vejledning.

http://ocd-foreningen.dk/

• #16   1. apr 2011 Tusind tak...

• #17   1. apr 2011 Du kan altid skrive, hvis du har lyst - jeg har desværre ret stor erfaring med OCD - og jeg ved, hvor smertefuldt, det er smiley Hjælper gerne smiley

• #18   1. apr 2011 Suzy: Håber inderligt, at du får den rette hjælp og meget, meget snart - det er ikke rimeligt, at noget menneske skal gå sådan, som du gør smiley

• #19   1. apr 2011 Jeg ved min angst ikke er OCD smiley Mange af de psykiske lidelser/handicaps har mange af de samme symptomer, så fordi jeg gør nogle ting for at holde min angst nede er det ikke = OCD..

• #20   1. apr 2011 Mor til Katja: Ja, det er korrekt - mange psykiske lidelser overlapper hinanden - og derfor er det også professionelle, der stiller diagnosen. Men derfor kan man godt have en aha-oplevelse, når man ser en lidelse beskrevet...

• #21   1. apr 2011 Suzy: Har du ikke et ressourcestærkt menneske i din nærhed, der kan tage lidt over for dig og få slået i bordet? For du skal altså have noget hjælp - NU. Lov mig, at du ikke gør alvor af "himmeltankerne", selv om jeg godt ved, at man er SÅÅ forbandet frustreret..

Jeg må tilstå, at jeg også er totalt målløs over, at de bare lader dig gå på den måde med de diagnoser du har smiley Det er i den grad SVIGT!

• #22   1. apr 2011 Det jeg ked af at høre, angst er bestemt ikke sjovt at leve med smiley

Jeg har haft angst stort set så længe jeg kan huske
    det går dog lidt i bølger hvor slemt det er i øjeblikket er det ret slemt.

i øjeblikket holder jeg mig fra stortset alt der fremprovokere min angst også har jeg en tid hos en ny psykiater her i slutningen af maj.

Kommentér på:
Angst... :(

Annonce