{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.985 visninger | Oprettet:

Forsikring! Hvem, hvad, hvor, hvordan? {{forumTopicSubject}}

Jaa, nu skal jeg jo til at være voksen og følsom og alt muligt!..
Og tænker at jeg nok hellere må fikse mig noget indbo- og ulykkesforsikring og hvad der ellers er af nødvendige ting..

Jeg har ingen forsikringer, så aner absolut intet om det! Min mor har indhentet et tilbud fra Tryg, for at hjælpe lidt, men vi skal vist kigge lidt omkring, for at se hvad der er, og hvilke priser der er.

Hvad har I af forsikringer, og hvor, og hvor meget giver I?

Jeg ved ikke om det skal bruges, men jeg er 23 og snart mor, og har hund og kat i lejlighed.. Så ikke de store vilde ting der skal dækkes, men dækket bør jeg nok være..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forsikring! Hvem, hvad, hvor, hvordan?
  • #1   24. mar 2011 Men, hvad slags forsikring bør jeg have? Altså, hvad skal jeg have dækket?..

• #2   24. mar 2011 Det er altid godt at få tilbud fra forskellige steder. Jeg ved at Codan har en rigtig god ulykkes forsikring, der er en der dækker dig og dit ufødte barn. Og ellers så undersøg om du kan få en nogen steder fra med en straks udbetaling, det er hvor hvis nu fx du brækker benet så for du en procent del udbetalt med det samme fra din forsikring

• #3   24. mar 2011 Jeg har indbo og ulykke smiley Og bil og hund selvfølgelig.

• #4   24. mar 2011 altså vi har en indbo og bil og hund og så ulykkes forsikring til os alle sammen..

• #5   24. mar 2011 Jeg syntes du skal undersøge Privatsikring.

det er dem jeg har min forsikring hos. har ingen problemer haft. jeg har så en at de højeste fordi jeg ikke har fået det ændret fra min dyrepasser uddannelse smiley

men vil lave den til den mindste da jeg nu er ved at uddanne mig Arkitekt og der er nok ikke lige så står en risiko for jeg kommer tilskade og da slet ikke så slemt smiley

• #6   24. mar 2011 Jeg har indboforsikring i LB til 1500 om året ca. samt selvfølgelig hunde- og bil-forsikring og så har jeg noget ulykkes- og livsforsikring gennem arbejdet.

Er du medlem af en eller anden fagforening? Så plejer man at kunne få nogle ok tilbud

• #7   24. mar 2011 Nej, er ikke medlem af noget, og der går jo over et år inden jeg kommer på arbejdsmarkedet igen, så nok lige så længe inden jeg melder mig ind i fagforening.

Marianne,
    hvad er LB?.

Irene,
    okay. Hunden er dækket gennem mine forældre (da jeg ikke kunne forsikre hende hos nogen, uden selv at have en anden type forsikring).
    Bil og hus har jeg ikke, så dvs. jeg bør undersøge at få Indbo og ulykke.

Assurandør? Er det a la en bankrådgiver, eller hvorledes?..

Det står mig vel frit for at kontakte forskellige selskaber og indhente tilbud, uden at benytte mig af dem?.. der er ikke nogne forpligtelse der, så længe jeg ikke skriver under på noget..

• #8   24. mar 2011 Irene - På mine forsikringer dækker indbo også til selve huset ?
    behøver man virkelig begge to ?

Jeg har kun indbo og ulykke smiley

• #9   24. mar 2011 Anja
    Det er lærerstandens Brandforsikring. Jeg tror, man skal værer lærer eller pædagog/arbejde i et af de fag eller bo sammen med sådan en for at kunne tegne forsikring der.

• #10   24. mar 2011 Vi har alm Brand og sparer rigtig mange penge efter vi har samlet dem der.

Husk for gud skyld at få tegnet en ulykke på dit barn incl tandforsikring.
    Det troede vi havde lige indtil sønnen tog et styrt på cyklen og knækkede sin ene fortand samt en skade på den anden.....

• #11   24. mar 2011 anja
    Jeg har mine hunde forsikret hos Alm. Brand. Det er de eneste forsikringer, jeg har hos dem.

Assurandørerne er dem, der sælger forsikringerne og også rådgiver om folks behov.

Man kan somme tider også få nogle tilbud gennem sin bank. Min bank har spurgt mig i årevis hver gang jeg taler med dem om de ikke skal se på mine forsikringer

• #12   24. mar 2011 ja du kan få tilbud fra flere forskellige selvskaber og det er også en god måde at kunne presse dem i prisen. Men det der straks erstatning er altså guld værd hvis uheldet er ude og man kommer tilskade.

Min ældste datter var 1 år da hun brækkede benet og jeg troede hun var dækket af min ulykkes forsikring det var hun desværre ikke. Havde vi haft en i fx Codan havde vi fået udbetalt 10.000 kr ikke fordi det er det som afgør det men det havde været rart at have kunne tage fri med hende i de 4 uger hun havde gips på.

• #13   24. mar 2011 Uhh jeg har hund og kat forsikret i Dyrekassen DK (det kræver ikke at man har andre forsikringer for at få et eller flere af sine dyr forsikret der :o))

Derudover har jeg hus, indbo, ulykke og bilforsikring ved Bauta ...

Startede i sin tid jo kun med indbo og ulykke da jeg startede ud uden hus og bil :o)

Jo flere forsikringer du samler samme sted jo billigere kan du som regel få det :o)

Eneste grund til at Kia ikke er ved Bauta er at de ikke ville forsikre katten. Så derfor blev begge dyr forsikret samme sted ...

Ang. priser så kan du få forsikringsdimser til at komme hjem til dig med tilbud.

Du kan så vælge at få dem til at underbyde hinanden til du er tilfreds med vilkår og pris :o)

Du er på INGEN måde bundet før du har skrevet under. INGEN forpligtelser.

Mine forældre har ret ofte forsikringsdimser på besøg som prøver at give dem et bedre tilbud så det bliver billigere og billigere :o)

Jeg har nok et af landets billigste forsikringsselskaber (efter hvad andre forsikringsselskaber siger fordi de ikke kan give noget til samme pris) men forsikringsselskabet er vist så også kun for folk med bestemte uddannelser så ikke alle kan forsikres der ...

Dem jeg kender flest der bruger er Alm. Brand og Tryg ... Har vist min ejerskifteforsikring ved Alm. Brand (det var forrige ejers forsikringsselskab).

• #14   24. mar 2011 Marianne,
    men alm. brand tager næsten firedobbelt for min race smiley det gad jeg simpelthen ikke betale, når det kunne gøres meget billigere gennem mine forældre smiley

Gitte,
    det er også sådan noget jeg tænker nemlig.. Jeg har ikke før prioriteret forsikringer særlig meget, men tænker at min søn skal være dækket ind, og jeg skal ligeledes være dækket, så vi ikke er helt på røven hvis der sker noget.

Min eks og jeg havde en ungdomsforsikring gennem vores bank i sin tid, men det er jo længe siden, og den type er ikke relevant for mig længere. Men jeg har samme bank, så jeg kan jo undersøge hvad de har af forsikringer..

Minnie,
    godt at vide. Det vil jeg sørge for at være opmærksom på..

• #15   24. mar 2011 Men hundeforsikringen skal der altså ikke pilles ved!..

Dels er den type hunde rigtig dyr mange steder, og dels vil jeg ikke risikere at stå i en grim situation. Med en næsten tre år gammel forsikringspolice, kan jeg altid dokumentere hvor længe hunden har været hos mig, men begynder jeg at rykke rundt på det, risikerer jeg at stå rigtig skidt, hvis nogen skulle få ondt i røven over mit hundehold.. Og det vil jeg meget nødigt risike smiley

Så hunden skal der ikke pilles ved.. smiley

Blot mig og min kommende søn smiley

• #16   24. mar 2011 Anja: Jamen hvad så med at finde en dag og få nogle forsikringsdimser ud til dig?

Og hav gerne dine forældre hjemme hvis der har forstand på det med forsikringer.

Og så lad forsikringsselskaberne sælge sig selv til dig ...

• #17   24. mar 2011 Anja
    Det kan jeg dælme godt forstå, det var da også helt idiotisk

• #18   24. mar 2011 vi har lige haft en fra IF ude og hos. Og vi fik super gode tilbud.

• #19   24. mar 2011 Vi har IF, og er super glade for dem - Har lige haft Topdanmark på besøg, men de kunne ikke gøre noget som helst, så han så mange gange undskyld for at spilde vores tid smiley

• #21   24. mar 2011 Marianne,
    jaa, det synes jeg jo også.. Og det der pissede mig mest af, var at jeg havde været i kontakt med dem via mail, da jeg stod og skulle starte til træning, så de VAR informeret om min race. Jeg fik at vide at jeg bare skulle sende papirerne ind, så dækkede de med det samme, så jeg kunne sagtens starte træning..
    Efter noget tid fik jeg så et brev om at prisen altså var 16XX medmindre jeg kunne forevise stamtavle.. Taget i betragtning af at jeg havde været i dialog med dem, så gjorde det mig mildest talt ikke glad..

Daisie,
    tak, der vil jeg kigge lidt smiley

Kan se jeg skal have sat mig ind hvad der er hos de forskellige selskaber, og hvad der dækker mine behov..

• #22   24. mar 2011 Da jeg skiftede forsikringer i efteråret, sad jeg med en liste og fik tilbud fra de forskellige forsikringsselskaber.

• #23   25. mar 2011 Jeg har bil, indbo og ulykke samlet. Og hund i Dyrekassen DK.

Privatsikring er for dyre.

Jeg har GF.

Kommentér på:
Forsikring! Hvem, hvad, hvor, hvordan?

Annonce