Studieteknik {{forumTopicSubject}}
Kære HG.
Jeg er en ung lærerstuderende, som efter sommerferien skal starte på 2.år.
Hele dette studieår føler jeg at mit største vedvarende problem har været at skrive noter til de tekster som vi har skulle læse til undervisningsdagene.
Plus at skrive noter når jeg så sidder til undervisningen.
Derudover...
Har jeg fundet ud af at jeg skal skrive mine noter i hånden i stedet for på computeren. For når jeg skriver på computeren "registrere" jeg ikke hvad jeg skriver fordi jeg kan skrive "blindskrift".
Så derfor vil jeg samle det hele i en mappe for hvert af de tre fag jeg har. Og tænker på at dele det op i mapperne med faneblade, så det ikke bare bliver en stor lang note, så jeg ligesom for noget jeg kan slå op efter. faneblade eller lignende.
1. Er der nogen af jer der har nogle gode teknikker til når man skal skrive noter, både til tekster og undervisning.
2. en god måde at stille noterne op, på sådan en A4 side
3. hvordan man skal stille det op i en mappe.
Håber i kan hjælpe
Mvh Nicki
okt 2007
Følger: 12 Følgere: 24 Hunde: 1 Emner: 948 Svar: 8.831
Jeg selv får mest ud af at skrive på computer da jeg kan blindskrift og derfor får bedre noter end når jeg skriver det i hånden
okt 2007
Følger: 12 Følgere: 24 Hunde: 1 Emner: 948 Svar: 8.831
maj 2009
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 24 Svar: 82
Så du deler det op efter forløb/ emner...
Der finder du så ud af i forhold til studieplanen hvor mange emner i skal ind på i hver fag eller?
aug 2006
Følger: 38 Følgere: 71 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 48.133
http://www.mcs-data.dk/kontorartikler/productimages/100783-2.jpg
maj 2009
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 24 Svar: 82
For så kan man altid sætte ekstra ind, og hvis man vender tilbage til noget man allerede har haft kan man sætte det ind samme sted.
Men ideen var god
Studieteknik