14. apr 2008 Følger: 36 Følgere: 38 Hunde: 2 Emner: 273 Svar: 3.149
Jer med 3 hunde? Jer med 3 hunde?
Hej allesammen, hvad er jeres erfarringer med at have 3 hunde?
Hvordan fungere det i dagligdagen, eks. med gåture ( det er nok mit hovedspørgsmål )
Føler i at i giver alle jeres hunde lige meget aktivering, træning, kærlighed etc.
Er det svært med 3 hunde at imødekomme 3 forskellige hundes behov ( da vi overvejer en 3 race )
Har i forvejen 2 og det er bare lækkert, skal aldrig have 1 igen 2 fungere fint for os, vi får dækkes begges behov.
Men 3 er jo et skævt antal.
Oplever i udlukkelse i form af lege stunder, eller leger alle 3 godt sammen.
Mine hunde er meget glade og sociale, så en 3 hund ville ikke være noget problem i flok sammenhæng. Den første accepterede den 2. fra dag 1 og den 2 affinder sig også.
Og til det der med alderen, den ene er 2år snart og den anden 8måneder. Vi fik den 2 efter den 1 var ca. 1,5år hvilket viste sig at være en god alder for hende.
Vi overvejer sommer næste år, til den tid er den anden således 2 år.
Hvad er jeres erfarringer omkring aldre??
aug 2008
Følger: 32 Følgere: 1467 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 30 Svar: 29.990
Jeg går og overvejer hun nummer 2, samme race, dog en hanhund.
Men jeg kunne ikk tænke mig 3 hunde, ikke så længe jeg bor alene, har fuldtidsjob osv. Og er slet ikke sikker på jeg ønskede 3 alligevel
okt 2008
Følger: 10 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 118 Svar: 8.166
Derudover så er det so med børn. Det køre lettest med lige antal. Så er der ingen udenfor.
okt 2008
Følger: 10 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 118 Svar: 8.166
Hvad når der kommer børn. Selv en hund kan være en stor mundfuld for forældrene.
Det skulle jo nødigt ske hunden skal sælges igen.
nov 2008
Følger: 14 Følgere: 11 Hunde: 2 Emner: 144 Svar: 5.202
apr 2008
Følger: 36 Følgere: 38 Hunde: 2 Emner: 273 Svar: 3.149
Det er mere de sociale aspekter i hverdagen og praktiske ting som gåture samspil osv. jeg søger svar på
Anita: Ihh så dejligt, mine 2 jeg har nu er også bare så nemme og ville virkelig gerne have 1 mere i flokken
mar 2006
Følger: 18 Følgere: 19 Hunde: 6 Emner: 36 Svar: 1.176
Vi har 4 boston terriers og det fungerer perfekt her :0)
Stor indhegnet have til om dagen og en stor hjørnesofa til om aftenen ....- opfylder stort set deres behov ;0) - aj selvfølgelig er det mere bøvlet at gå tur med 4 end med 2 - og det koster flere penge - men super-godt når man som os har både pladsen og tiden ;:0)
apr 2008
Følger: 36 Følgere: 38 Hunde: 2 Emner: 273 Svar: 3.149
Lige nu løber jeg med den ene, mens den anden er hjemme, da hun ikke er så aktiv. men kunne tage den anden med når den bliver gammel nok.
Tror også det er nemmere at have 3 meget små hunde end 3 store hunde, men er selvfølgeig ikke sikkert
nov 2007
Følger: 3 Følgere: 295 Hunde: 8 Emner: 2 Svar: 2.774
Føler i at i giver alle jeres hunde lige meget aktivering, træning, kærlighed etc. Ja, sådan set. Træner ikke alle hunde på en gang, det går lidt på skift, men ikke en der for mere end den anden.
Er det svært med 3 hunde at imødekomme 3 forskellige hundes behov ( da vi overvejer en 3 race ) Nej, heller ikke selvom de er forskellige typer hunde jeg har. De får lige meget motion og stimulering og er alle 3 lige tilpasse (virker det da til).
Oplever i udlukkelse i form af lege stunder, eller leger alle 3 godt sammen. Eyvin leger med både Bølle og Bobby (også katten). Men Bølle og Bobby har aldrig leget sammen. Bølle fik vi først, så Bobby og til sidst Eyvin.
Hvad er jeres erfarringer omkring aldre?? - Bølle var vist omkring 1 år da vi hentede Bobby på internat. Og Bobby var nok ca. 4-5 år på det tidspunkt. Eyvin fik vi så her i november 2010 fra hvalp, så der var Bølle ca. 2½ og Bobby 5½-6½ år?
Jer med 3 hunde?