{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
606 visninger | Oprettet:

Er der ingen der kan se det? {{forumTopicSubject}}

Nu har jeg så set det 5 billede af nogle facebook venner der svømmer rundt i et bassin med en delfin..
Forstår de ikke at de ikke har det godt?
Hvordan lader alle sig narre af ''der er så pænt og rent'' og ''delfinerne så jo glade ud''..
*SUK* Jeg græder inden i !!!

http://www.wspa.dk/din_hjaelp/ferie/delfiner-delfinarier-mistrivsel.aspx

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Er der ingen der kan se det?
  • #1   17. mar 2011 Netop derfor valgte jeg i 2009 at tage ud og se delfiner i deres naturlige omgivelser i havet mellem Spanien og Afrika, det var en fornøjelse at se dem svømme rundt om bådene og hygge sig :-)))

• #2   17. mar 2011 Ja det er sgu synd, fatter ikke folk vil støtte den slags :o(

• #3   17. mar 2011 Nadja, ja da vi var på krydsogt var der intet bedre end at kigge ud på solopgangen og længere nede se hvordan delfinerne fulgte bådens sider..
    Der er jo også mange historier om hvordan de har reddet mennesker i land.. Og så behandler vi dem på den måde??

• #5   17. mar 2011 Åh nej, kan ikke holde ud a tænke på at de tigere bliver dopet hver dag og holdt oppe i possitioner der er så ubehagelige for dem.. Bare fordi at turisterne kan få at godt billede..

• #6   17. mar 2011 Jeg må med skam melde, at jeg har tænkt som Anne. Det bliver jo netop annonceret på den måde de steder...

• #7   17. mar 2011 Jeg har altid haft en ønske om at svæmme med delfiner, men ikke i fangenskab. Jeg oplevede de så (lidt) på en rejse til New Zeeland, hvor vi sejlede ud på åbent hav og sejlede med "torpedoer" foran kølen, sør de m springe langs rælingen på båden og var i vandet med dem, men jeg fik desværre ikke nærkontakt. Men havde vi været færre på båden, er jeg sikker på de skønne dyr ikke svæmmede væk, da vi hoppede i.

Jeg synes det har sin berettigelse at have nogle delfiner i kontrollerede forhold, bl.a. med forsknings øjemed (jeg tror personligt, at vi mennesker kan lære meget ved at lære af delfiner og andre hvaler) og selvfølgelig også for at bevare arten. Og så kan træningen af dem være både for at studere deres adfærd og intelligens, aktivitet for dyrene samt medvirke til f.eks. hjælp til handicappede børn o.s.v.
    Opvisningerne er så en ekstra indtægtskilde for at holde hele centeret igang.
    Men de steder f.eks i middelhavet, hvor de KUN holdes under kummerlige forhold til underholdning for turister er under al kritik og burde forbydes. Det svarer til at holde hunde i små bitte bure 24/7. smiley

• #8   17. mar 2011 Så vidt jeg ved findes der kun Et (eller meget få andre) sted(er) hvor de virkelig laver seriøs forskning på globalt plan, og det er i (bl.a.) Florida, hvortil biologer og forskere fra hele verden valfarter, og studerer. De fleste andre steder er det ren og skær turisme....

• #10   17. mar 2011 Nadja nu uden sin smukke Gizmo :-((( . vi var også ude og skulle se delfiner mellem afrika og Spanien men så desværre ingen, så det var lidt en skuffelse..

• #11   17. mar 2011 delfiner og de store spækhuggere bliver fyldt med mavesårs medicin og stress piller. Det er synd og burde forbydes at bruge dem til at please turister.

• #12   17. mar 2011 der findes faktisk steder hvor delfinerne har det godt og hvor de bliver trænet for at aktivere dem mentalt og IKKE kun for at please mennesker. Men veninde var i USA i sommers og var ude og svømme med delfiner. Det her sted var fantastisk og det var ikke et bassin de svømmede i men et stort areal af havet der var hegnet ind. Alle delfinerne var fødti fangenskab og ville ikke kunne klare sig selv i naturen. Der var stor sikkerhed omkring delfinerne og der var flere hold så de ikke blev stressede over at blive aktiveret... Synes det var et helt fantastisk sted og det er helt sikkert et sted jeg sagtens kunne finde på at betale for.

• #13   17. mar 2011 Jeg er helt imod havpattedyr i fangenskab.
    De er vandt til at svoemme enorme afstande og jeg tager staerkt afstand fra folk der stoetter nogen som helst form seaworlds.
    Foedt i fangenskab eller ej, kan man aldrig tilbyde dem det, som deres instinkter kraever!

Bare paa Tenerife var danskerne vilde med at tage ind og se spaekhuggere og delfiner.

FOEJ siger jeg bare.

• #14   17. mar 2011 Isabel: Deres instinkter kræver? selvfølgelig har de nogle basale behov der skal opfyldes og derudover aktivering. Men hvad vil du ellers have de skal gøre med dyr født i fangenskab? De dyr kan altså ikke klare sig i naturen mere og bliverde sluppet fri, så dør de..

• #15   17. mar 2011 Indfør forbud .
    Kan godt se dem der er født i fangenskab kan man ikke sæyte ud. Men de fortsætter jo med at holde standen oppe og få flere dyr der bliver født i fangenskab og det skal stoppe !.. Disse dyr hører til i deres naturlige omgivelser.

• #16   17. mar 2011 De har jo nogle instinkter der foerer dem vidt og bredt for at parrer sig, foede osv osv.. Dette er instinkt.

De skal jo bare ikke foedes i fangenskab.. Saare simpelt!

• #17   17. mar 2011 Isabel og Rikke: Det giver jeg jer helt ret i. Det sted jeg omtaler havde de kun reddede delfiner. De avlede ikke selv på dem, og måske er jeg naiv, men det var virkelig et helt igennem fantastisk sted smiley

• #18   17. mar 2011 Jamen hvis de reddede dem, hvorfor blev der sa foedt nogen i fangenskab?
    Normalt med saadan nogle rednings steder, bliver dyrene sat ud igen og bestemt ikke avlet paa!

• #19   17. mar 2011 Som jeg skriver: De avlede ikke selv på dem, altså der blev ikke født nogen delfiner i fangenskab der. Det var alle delfiner de havde reddet fra andre steder. Delfiner der er født i fangenskab kan sjældent klare sig i naturen.

• #20   17. mar 2011 Ja ok, det er saa det direkte resultat af at de holdes i fangenskab desvaerre.

Men saa laver de vel heller ikke triks osv for et publikum,
    eller tilbyder svoemning med dem?

Og saa maa man formode at de er i havbassiner eller hvordan?
    Har du evt et link?

• #21   18. mar 2011 Isabel: De svømmer med mennesker men laver ikke div. tricks for et publikum. Men de kan tricksene for at aktivere dem mentalt.

Ja de er i store havbassiner.

Jeg har ikke noget link til dem, men jeg skal se om jeg ikke kan få fat i min veninde som har været der, så skal jeg nok smide det ind.

• #22   18. mar 2011 Mange tak smiley

Kommentér på:
Er der ingen der kan se det?

Annonce