{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Trafikdræbt kat
  • #1   12. mar 2011 jow, de skal hente den. og får penge for det.

• #2   12. mar 2011 De skal hente den.

• #3   12. mar 2011 Her står hvad de skal.

(link fjernet)

• #4   12. mar 2011 Den er god nok, det er Falcks job.. Tror du har fået fat i en "ny i job" der...

• #5   12. mar 2011 Men de vil altså ikke kendes ved det i dag. Hvis nogen her også er på kattegalleriet, så er det en stribet kat, den ligger på E45 omkring frakørsel 67 retning mod Kolding fra grænsen - ind mod midterrabatten.

• #6   12. mar 2011 jeg poster den lige på kattgalleri

• #7   12. mar 2011
    Manden lagde mærke til at den lå omkring kilometersten 35/4

• #8   12. mar 2011 Tak, Mette.

• #9   12. mar 2011 var så lidt... træls at miste en kat til motorvejen....

• #10   12. mar 2011 Jeps det er falck..

Og stakkels kat og ejer smiley

• #11   12. mar 2011 Jeg kørte et rådyr ihjel i august og ringede til falck de kom ikk og hentede det så længe jeg var sikker på det var dødt, de ville kun komme hvis det led eller var stukket af, de havde ikk nogen aftale med kommunen.
    Ved ikk hvem der ellers tar sig af det når det er på en mortorvej

• #12   12. mar 2011 Så vidt jeg kan læse er det kun hvis de har en aftale med den enkelte kommune om at de skal "rydde op" efter døde dyr...
    Måske de bare ikke har en aftale med lige dén kommune...

• #13   12. mar 2011 Godt den ikke forårsagede en ulykke ved og løbe rundt der.
    Så længe den er død og ikke genere trafikken får den nok lov og ligge der.

• #14   12. mar 2011 Da vi gik tur idag fandt vi en halv kat på en mark. måske var det en ræv der havde ædt af den. jeg kontaktede dem der bor på gården ved marken, og de lovede at gå ud og se om den var øretartoveret.
    jeg kunne nemlig ikke komme ind på marken og tæt på, pga strømhegn.

Jeg synes du skal prøve at ringe igen, for så sidder der måske en anden ved telefonen.
    Vi havde ingen problemer med at få dem til at komme sidste år, da vi fandt et lille rålam i en dyb å, hvor det var ved at drukne. Vi fik det reddet op, og ringede til falck mens vi stod ude i skoven og spurgte hvad vi skulle gøre. De kom og hentede det og kørte det til en vildtplejestation.
    de vurderede at det var drevet et stykke med åen og moderen sikkert havde opgivet det. Det var landet på en rod fra et træ og kunne lige holde næsen ovenvande. Men det var meget træt så det var et spørgsmål om tid før det sank under.
    Falck var meget hjælpsomme da vi ringede. så prøv igen

• #15   12. mar 2011 Hanne
    den med råvildtet , var det ikke den der var i dyrenes helte?

• #16   12. mar 2011 Når det handler om et dødt dyr på motorvejen er det Vejdirektoratet der skal kontaktes - de rekvirerer så Falck eller Meks til at fjerne dyret alt efter hvor i landet det er. Hvis det er på en kommunevej og det vel at mærke er en kommune som Falck har aftale med så kommer de ud og fjerner den, hvis der ikke er aftale mellem kommunen og Falck er det kommunen man skal henvende sig til.

Hvis det er et skadet men ikke dødt dyr er det korrekt at man skal kontakte Falck som så sender enten en redder, en skytte eller en schweissfører alt efter hvad for et dyr det er. Falck har en aftale med Dyrenes beskyttelse om at de betaler det.

Jeg er ansat i Falck og har været på en af Vagtcengtralerne så jeg har siddet med det dagligt smiley

• #17   12. mar 2011 Puh så mange regler.... Jeg blev nu ikke spurgt af Falk
    om hvor katten lå.
    Havde jeg set den på en landevej havde jeg nok valgt selv
    at aflevere den ved dyrlægen, meeeeen sådan lige at stoppe
    på en trafikeret motorvej.....

• #18   12. mar 2011 Citronmåne - Det ved jeg ikke (jeg har ikke set programmet).
    Jeg var ude at gå tur med hunden, og hørte en mærkelig lyd fra en dyb å.
    Jeg gik hen til kanten og kiggede ned, og der stod et rålam og ballancerede på en rod. Den blev ved med at få hovedet under, og var lige på nippet til at drukne. Den var næsten helt nyfødt. Jeg vil skyde på, at det vejede max 2-3 kg.
    vi hoppede ned i åen og fik det op. åen er 1½ meter dyb, så det var aldrig selv kommet op.
    Falck kørte det til Nærum vildtplejestation

Kommentér på:
Trafikdræbt kat

Annonce