3.964 visninger
|
Oprettet:
Børn - brækkede ben {{forumTopicSubject}}
Nu har jeg en søn på 3 år som har brækket sit ben og må ikke støtte på den det næste stykke tid.
Børnehaven siger at han ikke må komme FØR han kan støtte på det.
Men må de godt det ?
Jeg ved fra nogle andre forældre, godt i andre kommuner at de har haft deres barn i rullestol og så var det ok.
Nogle der har erfaringer på dette område ?
sep 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 27 Svar: 358
Støtte på det...??
Mener de så fuld støtte eller at han kan sætte et par tæer i jorden ved forflytninger.....??? Derer ret stor forskel, syns jeg.....
Jeg kender ikke til om der er "regler" på området, men selvfølgelig kan/må pædagogerne ikke bære rundt på ham af hensyn ti lderes rygge osv, men samtidig så tænker jeg lidt; Hvor svært kan det være for dem at ha ham i kørestol og lave aktiviteter???om ikke andet, så indenfor..
En lille guf på 3 år må da være til at flytte rundt på for voksne pædagoger.....
Og hvis han er ovenpå igen og ikke har smerter osv, så bliver tiden da ved gud laaang for ham derhjemme eller ved bedsteforældrene.
Det giver for øvrigt MAX STREET CREDIT at ha brækket noget og ha gips på og IKKE mindst sidde i kørestol i børnehaven!!!!
apr 2008
Følger: 9 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 315 Svar: 2.204
Jeg kan godt forstå de ikke kan have ham, hvis han ikke er i kørestol, og ikke må støtte på det.
De må ikke bære rundt på ham en hel dag, og de har heller ikke tid til det.
Tilgengæld kan jeg ikke se problemer, hvis han er i en kørestol, så kan de store børn da køre ham
Så jeg ville tage en snak med dem om kørestol og ellers kommunen, hvis de heller ikke vil have en kørestol... De bør reagere for ellers skal de jo betale dig, for at blive hjemme fra arbejde
Men kender ikke reglerne om det, og det er sikkert forskelligt fra kommune til kommune.
apr 2009
Følger: 1 Følgere: 10 Emner: 292 Svar: 780
Han må de næste 14 dage slet ikke støtte på det.
apr 2009
Følger: 1 Følgere: 10 Emner: 292 Svar: 780
Det er åbenbart forskelligt, vi fik i dag af vide af kommunen at det er lederen der skal sige god for det, men tror desværre ikke vi kommer længere i den sag.
Børn - brækkede ben