{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.223 visninger | Oprettet:

Dybt rystet fy for den lede!!!! {{forumTopicSubject}}

For nogle år tilbage gik jeg på denne efterskole. Vi havde en fed tid slet ikke det men selv der oplevede vi lærene ikke tog os seriøse omkring problemer der jo til tider opstod

Men dette er ud over alle grænser modbydeligt og direkte klamt!
Ike mindst a de involverede men også lærene!!!!!

http://folkebladetlemvig.dk/lemvig-omegn/efterskole-elever-doemt-for-mishandling-af-kammerat

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dybt rystet fy for den lede!!!!
  • #1   6. mar 2011 Fy for helvede utroligt det kan ske!!!!

• #3   6. mar 2011 Hold da op.. Det var dog frygtelig for ham drengen.. Sikke nogle oplevelser at have med i bagagen smiley

• #4   6. mar 2011 Ja det er modbydeligt, men selvfølgelig kan det ske, lige som det kan ske, at et familiemedlem misbruger et barn, en mand tæver sin kone eller slår sine børn ihjel osv osv. Det har altid foregået og vil sikkert blive ved med det. Jeg forstår ikke denne "det-må-ikke-kunne-ske"-holdning uanset om det drejer sig om ulykker eller overgreb

• #5   6. mar 2011 Da jeg gik på denne skole havde vi i starten en forstander en ældre mand han hvde det mest iltre temperanment! Jeg fik engang et skub i brystet a ham så jeg faldt ind over et bord:( selv der gjorde ledelsen intet! Først da en med elev brækkede armen blev han fyret

• #6   6. mar 2011 Vil gerne lige tilføje, at man selvfølgelig skal tage sig af det, men det kræver nu engang, at man ved, hvad der foregår

• #7   6. mar 2011 Mobberne er jo heller ikk raske når de kan ornanere ud over offeret!!!!!!!

• #8   6. mar 2011 Irene
    Men det kan det, med mindre man spærrer alle verdens mennesker inde i hver sin lille celle uden kontakt til andre.

Jeg arbejder på en skole (ved ikke, hvor typisk den er), hvor alle, der færdes i indskolingen uddannes i et "program", der skal imødegå mobning. Mobning tolereres ikke, hverken ´barn-barn, voksen-voksen eller voksen-barn. Der er politikker og retningslinjer og stor fokus både blandt personalet, i undervisninen, skolebestyrelsen og elevrådet og der er et lille team af særligt uddannede lærere og pædagoger, som udover at holde kurser for eleverne på forskellige årgange og supervisere personalet også rykker akut ud, hver gang, der er optræk til problemer i en klasse og arbejder intensivt med hele klassen. Alligevel sker det altså - desværre

• #9   6. mar 2011 Loui: Er det ikke en special-efterskole? Ikke at det så er ok, at det sker, men mobbernes rolle ændres en smule...

• #10   6. mar 2011 Marianne: Det kan godt ske mobning altid har fundet sted. Men det retfærdiggør da ikk situationen!!

• #11   6. mar 2011 nej nej nej. stakkels dreng, han er jo ødelagt:(

de skulle ha af samme skuffe!!!

• #12   6. mar 2011 Thilde
    Hvor, i det jeg skriver, ser du, jeg synes, det er retfærdigt?

• #13   6. mar 2011 Irene
    Nej, det gør vi nemlig ikke altid. Jeg kan selvfølgelig af gode grunde ikke vide, om der er noget, vi ALDRIG fanger, for det opdager man jo ikke, men der har været sager, hvor der er gået virkelig lang tid og det er kommet som en stor overraskelse for os, fordi det i den grad har været skjult og selv når vi har talt om det efterfølgende, har vi simpelthen ikke kunnet få øje på, hvad vi kunne have gjort anderledes.

• #14   6. mar 2011 marianne : "Jeg forstår ikke denne "det-må-ikke-kunne-ske"-holdning uanset om det drejer sig om ulykker eller overgreb" Formulerede mig måske forkert. Men synes bare med denne sætning siger du, at der ingen grund er til man laver sådan en tråd. Synes det er meget relevant man gerne vil snakke om sådanne ting. :*).

• #15   6. mar 2011 Marianne: Jeg er også lærer og genkender desværre også, det du beskriver.... :0(

• #16   6. mar 2011 Trine
    Jeg tror "bare" man skal erkende, at det også er en side af menneskets natur. Og så selvfølgelig gøre alt hvad man kan både for at forebygge og for at tage sig af det, når skaden er sket. Men jeg tror simpelthen ikke på, man fuldstændig kan udrydde det, ligesom man ikke kan undgå tragiske ulykker, så længe vi ikke allesammen sidder bomstille hele dagen i hver vores hjørne.

Når sådan noget opdages, skal man selvfølgelig også se på, hvad der evt. kunne have været gjort, men det nytter ikke bare at sige, at det MÅ ikke kunne ske. Det er den indstilling, der generer mig

• #17   6. mar 2011 Thilde
    Jeg synes skam også, det er vigtigt at tale om, men jeg forstår virkelig ikke "det-må-ikke-kunne-ske" holdningen og det var egentlig bare en kommentar til dem, der havde skrevet det. Jeg starter faktisk også indlægget med at skrive, at det er modbydeligt smiley

• #18   6. mar 2011 Marianne: Okay.. jamen så forstår jeg os bedre smiley

• #19   6. mar 2011 Anne
    Hvad er du ikke enig i`?

• #20   6. mar 2011 Trine Fenskær er en efterskole med unge med indlæringsproblemer. Mange a dem er os fysisk handicappede.

Men at drengene seksuelt misbrugte Johan (offer) på den måde de gør er jo tæt opmaf psykopatiske træk:( ad!

• #21   6. mar 2011 Rollo så har du gået på den oppe i toppen a nr nissum? Så kender du toelberg:) nå men for lige a komme tilbage til emnet voksne er oftest de mest modbydelige til mobning:/

Ang episoden jeg kender drengen og skolen og lærer osv så jeg ved hvad side der er sand og det er denne på avisen.

• #22   6. mar 2011 Irene
    Med fare for at fornærme dig og uden at kende din alder, tror jeg bestemt, der var en noget mere pragmatisk tilgang til mobning, da du gik i skole. Det kan jeg da huske fra min egen skoletid og jeg er ikke tudsegammel (kun næsten). Bare de 13 år, jeg har været pædagog, er der sket en kæmpe udvikling på området. Som sagt ved jeg ikke, om "min" skole er typisk, men der er da helt sikkert både forældre, lærere, pædagoger osv. der kunne gøre mere end de gør.

Anne
    Jeg mener jo ikke, man skal acceptere det på den måde, at man skal lade stå til, men efter min mening kan man lige så godt indse, at man aldrig vil komme det til livs.

• #23   6. mar 2011 Irene
    Jeg siger netop heller ikke, at det bare er fint i dag, men at der er sket og stadig sker en masse, men stadig garanteret er plads til forbedringer. Er det mig, der føler mig forfulgt, eller læser folk kun 1/3 af det, jeg skriver?

Jeg tror så også, der er kæmpe forskel på en folkeskole, hvor man kender og har fulgt både børn og forældre igennem mange år og så en efterskole, hvor børnene vel er et år eller to, er noget ældre, når de starter og kontakten til familien vel er ret sporadisk.
    Vores mest virkningsfulde arbejdsredskab, synes jeg faktisk er samarbejdet med forældregrupperne, når det ellers fungerer

• #24   7. mar 2011 Stinne den hedder Fenskær . Vi havde to elever der døde på 6 måneder:/

• #25   7. mar 2011 Loui: Af hvad?

• #26   7. mar 2011 Den ene var gået ud på noget is på en sø og døde han var ret ustabil truede fleregange med en saks på skolen a han ville skære sin hals over:/ den anden i en trafik ulykke 18 år:( det var så ikk noget med skolen men ja

• #27   8. mar 2011 Det er jo netop det, at man skal passe rigtig meget på med, at give udtryk for, at det er skolens skyld... ;0)

Den episode, der har været med mobning, er frygtelig og skolens ansvar, men når man skriver i en tråd som denne, at der døde 2 elever på skolen, da du gik der, er det vigtigt, at få hele historien med.... Jeg vil vædde med, at der er folk, som har læst dit indlæg, som at der er 2 elever, der har begået selvmord....

Kommentér på:
Dybt rystet fy for den lede!!!!

Annonce