{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.132 visninger | Oprettet:

Luksusproblem - forvendt køter ! {{forumTopicSubject}}

Ååååhhh Kaoz Ko er moars dreng, der er slet ingen tvivl om hundens loyalitet, kærlighed og afhængighed - og moar her forkæler dyret til den helt store guldmedalje ; )

Ikke sagt at jeg behandler hsm som et barn, slet slet ikke!

Jeg forkæler ham som hund - med alle de ting hunde synes er sjove og lækre... Eller det forsøger jeg da på ; )

Jeg bor tæt på skov og strand, det er der vi går vores dejlige hunde-interessante ture.
- Kaoz vælger ud fra hvor interesseret han virker hvilke ruter vi tager og hvad vi laver.

Han virker ikke interesseret i at lege med fremmede hunde, så dem ignorerer vi og leger bare alene eller med dem vi kender.

Han gider ikke gå gennem byen, han vil have åben natur omkring sig - fint, jeg går med ham og handler bagefter.. Alt for min lille hundehvalp ; )

Og det er ikke kun på turene jeg sørger for at imødekomme hans behov - i træning, samvær og dagligdagen i sig selv bliver han inkluderet når han kan.

Han kan hjælpe med vasketøj (tage ud af maskinen, hente klemmer og vasketøj der skal på snoren), han kan hente pung, cigaretter, fjernbetjeninger på kommando og han samler alt op på kommando (og uden kommando, han vil bare gerne hjælpe)..

Kort sagt er min hund en del af så mange elementer i mit liv som det er muligt, og dem han fravælger fylder ikke alverden i mit liv - min hund værdsætter jeg højere end meget andet.

Han bliver naturligvis også forkælet med kiks, kødben og snacks - Men hold da helt fast hvor den hund snart er for kræsen til mit temprement ; )

Jeg vil ham jo det bedste, og vil helst belønne med naturlige snacks - og jeg køber så riiiigeligt ind af de forskellige lækkerier til det ikke bliver trivielt og kedeligt.

Han har en kommode kun med kiks til ham, fyldt med alverdens lækkerier - hans hundevenner der kommer på besøg er VILDE med kommoden ; )

Men Kaoz er en kræsenpind uden lige !
- Han foretrækker sgu frolic frem for ZiwiPeak.. Han foretrækker Pedegree Jumpbones frem for et hudben fyldt med fisk, ost, kallun og hvad man ellers kan købe..

Det tørrede kød er da ok, men gennem årene har han fravalgt flere produkter end han har valgt til.

På no-go listen:

Kaninører
Lammeører
Okseører
Oksekallun
Fyldte ben
Pressede ben
Alle slags hvide (kogte) hudben
... Listen er meget længere, jeg gider bare ikke remse mere op..

Jeg har IGEN været en god moar, og har IGEN købt lækkerier på nettet - Denne gang tænkte jeg at snacks med fisk lige ville være sagen!

Jeg har købt sushi-cookies til dyret.. Ren fisk, hakket, tørret og presset i små kager *mmmnnn*

"nej tak moar, de er sgu for ulækre!" er den reaktion man får... Lede møgkøter, uforskammede hund !

Nææææh, giv da hunden kiks og ben fyldt med farvestoffer og sukker i stedet, det er jo DET han vil have Oo

.. Men jeg holder nu af ham alligevel, og stopper ikke med at PRØVE at forkæle dyret med lækkerier der er sunde for ham..
- En af dagene arter han sig bestemt og begynder at sætte pris på hvor meget energi og overvejelse jeg lægger i de snacks jeg køber... Det er lige om hjørnet, jeg kan mærke det ; )

Nå... En totalt lige gyldig tråd om hvor forkælet jeg FORSØGER at gøre min hund, men har du læst med så langt... vil du så bytte hund en uges tid?

Bare så han kan se hor godt han har det?Og jeg kan give din hund forvente ideer du kan bøvle med? ; )



Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Luksusproblem - forvendt køter !
  • #1   4. mar 2011 Nej, nej! Jeg vil sgu ikke bytte. Jeg tror ikke han ville få meget ud af det. For herhjemme foregår det sådan cirka ligesådan. Kommoden er fyldt med lækre ting og gåturene er lange.
    Så du ville nok bare få en hund hjem, der for alvor havde fået cementeret sit verdensbillede af hvordan mennesker konstant bør arbejde for at stille hunden tilfreds smiley


  • #2   4. mar 2011 Nej så går det ikke Siri ; )

    Og hvis din hund er lige så møgforkælet som min, vil vi begge stå med stakkels hunde der saaaavner deres moar og slet ikke vil hygge sig på ferien..

    *suk* Man ligger som man har redt... Og lige nu har Kaoz redt seng i sofaen og er totalt uvidende om de frustrationer han beriger min hverdag med ; )

    .. Livet er skønt, moar elsker mig og sofaen er behagelig...


  • #3   4. mar 2011 Ork nej - jeg er sjældent savnet! Mine hunde er møgforkælede - men dybt illoyale. De er begge billigt til salg for en god frolic! Det er takken man får.

    For et par uger siden sagde min veninde: "Siri - du er lidt fra forstanden. Der er ikke mange andre hunde der har deres egen Børge Mogensen sofa".
    Og nej - det er måske rigtigt nok - men mine hunde elsker den sofa og så er det jo det vigtigste, ikke sandt!


  • #4   4. mar 2011 Naturligvis er det hvad der er vigtigst, jeg kan SAGTENS følge dig !

    Jeg ville til tider ØNSKE min hund var lidt mindre loyal.. Han gider INGEN andre mennesker..
    - De kan få lov at give ham en kikser hvis det er en go en.. Men de skal IKKE røre ved ham, så dukker han hovedet og går væk. "hold dine fedtede fingre for dig selv menneske, min moar aer mig nok".

    Det tog hunden 1 ÅR at acceptere farmand (min kæreste der naturligvis bor sammen med os og holder af køteren) som værdigt selskab på turene..

    Han gik simpelthen bare hjem til moar når linen kom af.. Løb ikke væk, men holdt sig i sikker du-kan-ikke-nå-mig-afstand og jeg-går-hjem-du-kan-gå-med-hvis-du-har-lyst..

    Moars MEGET loyale dreng... For loyale? Findes det?


  • #5   4. mar 2011 Haha - totalt sjovt :)Stakkels din kæreste!
    Men altså i det mindste så værdsætter koen dine anstrengelser og belønner med loyalitet. Mine møgforkælede dyr ser det vist som en selvfølge efterhånden...


  • #6   4. mar 2011 Han var selvsagt ikke synderligt begejstret for hundehvalpen da de kom hjem, men efter lidt samtræning og formaninger om, at han SKAL have kiksere i lommen og lave sjove hundeting med køteren er det blevet helt godt efterhånden ; )

    Min hund er skide sær, men han er MIN hund og det er ok med mig han er lidt sær..

    Han kom til mig som 11 måneders, blev trænet, forkælet og forkælet lidt mere.. Ikke noget at sige til han har valgt sin moar som mennesket i hans liv =)

    Og jeg tænker der også er forskel på hundenes... Min ko er stor! Dine småér er jo født med tankegangen at de er nuttede og kan snørre mennesker om deres halespids... Sådan SKAL småér være ; )


  • #7   4. mar 2011 Årh - det er da dejligt at de er blevet gode venner til slut smiley

    Carla er en lækker lille tæppetisser - og hun ved det. Lily har levet på gaden og har en gadetøs-attitude ud over det sædvanlige. Altid smart og charmerende. Og Otto tror altså at hele universet drejer omkring netop ham! Dear god, jeg har virkelig fået spoleret tre hunde smiley
    Men som du siger - det er mine hunde! Og det er ok at de er "særlige"!


  • #8   4. mar 2011 Nååååh ja, han er ikke sær... han er særLIG !

    Jepp... Særlige Kaoz Ko ; )

    Heidi - Kylling, torskerogn, kogt hvid fisk..

    Og skal det vlre noget helt særligt, så en rå sild (gerne med hoved og hale) eller rå kyllingevinger..

    Til træning ville jeg bruge kylling til det svære, og noget lidt mindre værdifuldt til vedligeholdelsen..

    Hvad hunden vil kunne tåle er svært at svare på, men måske små stykker gulerod? Æble?


  • #9   4. mar 2011 Jeg har to stks Fiffer er spoleret og Albert arbejder jeg stadig på smiley
    Fiffer min lille og efterhånden halvgamle tøs, hun er mega kræsen.
    Hun gider ikke andre end nogle få udvalgte personer og det er virkelig en ære at blive udvalgt. Hun nægter at modtage godbidder fra andre end de udvalgte og det er fuldstændig lige meget hvor god en godbid det er.
    Hun blev passet hos mine svigerforældre for noget tid siden (det eneste sted hun bliver passet, da hun er så sær) og der fik hun gudhjælpme min svigermor til at sidde og pille skindet af pølsestykker til hende, for det gad hun ikke have. Snak lige om at sno folk smiley

    Men det er okay hun er mærkelig og sær og til tider en lettere sur dame, for hun er min sure dame og selvom jeg til tider er ved at rykke håret ud af hovedet på mig selv, så ville jeg ikke bytte hende væk for noget.

    Albert forventer som regel at få i hovede og r..., men er tilsvarende illoyal, godbidder af enhver slags og han er smuttet.


  • #10   4. mar 2011 Mette - ååhhh pølser UDEN skind !! Ja det er da også det mindste sviger-bedste kan gøre for at imødekomme hundens behov *GG*

    Er alligevel glad for det ikke kun er mig der spollerer hunden... Men ærligt tror jeg altså at de hunde der KAN spolleres selv får det manipulleret ind i hverdagen ; )


  • #11   4. mar 2011 Sådan en hund ejer jeg os smiley

  • #12   4. mar 2011 Ja jeg var flad af grin da hun fortalte det, og svigerbeste sover skam også med ørepropper, for Fiffer skal da sove i sengen arm i arm og hun snorker simpelthen så højt, så ørepropper til svigerbedste for at hun kan sove. At få hunden til at sove i stuen er slet ikke noget de overvejer smiley
    Men jeg er nu godt tilfreds for jeg ved jeg ikke kunne finde et bedre sted at få passet og helt skidt kan det ikke være, for svigerforældrene har da flere gange foreslået om hun ikke bare skulle flytte derud, så Fiffers charme skal man ikke lige undervurdere, underligt nok, for hun er pisse uopdragen og gør fuldstændig hvad der passer hende.
    Men hun er min og bliver hos mig smiley

    Jeg tror bestemt også at hundene nok selv skal sørge for at få os mennesker trænet ordenligt smiley


Kommentér på:
Luksusproblem - forvendt køter !

Annonce