{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
638 visninger | Oprettet:

Åh job - hva vælger man {{forumTopicSubject}}

Åh altså… beklager på forhånd det lange indlæg...

Jeg er i det største job dilemma – helt uden egentlig at være ”i det” endnu i hvert fald…

Jeg var indtil for godt en måned siden på en arbejdsplads som jeg virkelig elskede at være hos.. I ved… man har armene over hovedet stort hver dag man møder.
Man grinede, blev udfordret og havde en masse ”frihed under ansvar.”
Virksomheden er dog meget ustabil og de har kørt meget op og ned de sidste 3 år.. jeg blev afskediget pga. nedskæringer efter 1 års ansættelse.
Jeg nåede dog ikke at gå arbejdsløs fordi…

Arbejdspladsen jeg var hos før denne, tilbød mig en 6mdrs kontrakt og så måtte vi se hvor vi stod om 6mdr.
De var nødt til at afskedige mig pga. nedskæringer for godt 1½ år siden men nu så tingene lidt anderledes ud.
Jeg er udlært der og var derefter ansat i 1½ år efter – de kender mig, jeg kender dem. Jeg har altså haft 3 ganske udmærkede år hos dem.
Jeg har gode kolleger der – men ledelsen er gammeldags og jeg føler de stadig ser mig som en ”elev”…
Men jeg er ellers glad nok for at være der.

MEN! Nu har ”armene over hovedet” arbejdspladsen fået en stor ordre og jeg har hørt af omveje at de gerne vil have mig tilbage, i første omgang på kontrakt.

Men jeg er virkelig i tvivl om hvad jeg skal gøre hvis tilbuddet kommer!

Jeg føler at her, hvor jeg er nu, er fremtiden måske mere ”sikker”
Men hvordan ved jeg egentlig det – jeg er jo også ”kun” på tids begrænset kontrakt her?
Jeg er jo næsten klar over at jeg smækker med døren, hvis jeg smutter nu.
Så er her lukket.

Jeg har slet ikke fået tilbudet endnu – men jeg har allerede vendt og drejet det med mig selv.

Den anden arbejdsplads ligger meget tæt på mit hjem og lønnen er bedre..
Og jeg har det…bare godt med den arbejdsplads.
Men som sagt er den nok mere ustabil…

Åh hvad skal man gøre!
Skal man vælge det ”sikre” – eller skal man følge sit hjerte!? – hvis det kommer til det?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Åh job - hva vælger man
  • #1   3. mar 2011 I disse tider ville jeg ikke turde følge mit hjerte.. Jeg ville vælge det sikre..

• #2   3. mar 2011 Stine: Ja jeg går også med "i disse tider" talen inde i mit hoved... men eftersom jeg kun er på tidbegrænset kontrakt her også, hvor sikkert er det så egentlig?

Hvis alt går efter "planen" er jeg færdig her d. 31/7... hvis ikke de ansætter eller forlænger...

Åh det er svært

• #3   3. mar 2011 Jeg er slet ikke i tvivl om, at jeg ville følge mit hjerte.
    Jeg forlod selv en stilling som mellemleder for en del år siden, for at komme ind og arbejde med min hobby istedet (og gik betragteligt ned i løn)
    Men til gengæld var jeg superglad for at gå på arbejde hver dag - det var virkelig mit drømmejob, og de bedste arbejdsår, jeg har haft.

Hvor sårbar er du mht. økonomien? Vil du kunne klare en periode uden job, hvis det går ned af bakke med firmaet igen?

• #4   3. mar 2011 Jeg ville være en kylling og vælge det sikre.
    Men hvad du skal vælge, det kan kun du svare p.

Karina: bare af nysgerrighed: hvad kom du så til at arbejde med?

• #5   3. mar 2011 Jeg kom til at arbejde med Håndbold.. Det var helt igennem fantastisk. Indtil vi fik ny direktør - så flygtede halvdelen af kontoret indenfor 3-4 måneder.....

• #6   3. mar 2011 Altså kæresten er på SU - men vi har sammensat det hele så vi KAN klare os hvis jeg er på dagpenge.
    Det vil ikke være sjovt - men hverken vi eller hundene vil komme til at mangle noget.

• #7   3. mar 2011 Det er sgu ret imponerende at drive halvdelen af et kontor væk på 3-4 måneder. Hold da op...

• #8   3. mar 2011 Jeps - Alle os der økonomisk kunne klare det, sagde bare op og gik vores vej. To blev fyret. Og to var nødt til at blive pga. økonomien og endte med at gå ned med stress - og der gik vist mindst 6 måneder før de kunne arbejde igen. Så han gjorde det virkelig grundigt!!

Heidi - Hvis I kan klare det økonomisk, selv hvis du mister jobbet, så ville jeg altså spring ud i det.
    Lad os høre hvad du beslutter!

• #9   3. mar 2011 jeg synes du skal tage det job der giver dig noget i hverdagen.. personligt synes jeg det er super vigtigt at man er glad for sit arbejde og det går jeg gerne selv lidt ned i løn over

• #11   3. mar 2011 hmm i "disse tider" er der ikke noget der er sikkert alligevel....jeg ville helt sikkert vælge efter mit hjerte for det er bare så vigtigt at man har et godt job som man er glad for!!! Som nogle af de andre skriver er det jo i sidste ende kun dig der kan tage beslutningen, men jeg ved godt hvad jeg ville smiley

Kommentér på:
Åh job - hva vælger man

Annonce