{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.069 visninger | Oprettet:

HVORFOR??? {{forumTopicSubject}}

Ja... Hvorfor er det man som ejer af blandingshunde skal rakkes ned og svines til når man sætter hvalpe til salg herinde. Kender flere og har selv oplevet at folk kommer med kommentarer som er unødvendige så som at kalde det skamavl for penge osv. Kan godt være de ikke er ægte, men derfor må vi vel også forlange enrimelig pris for dem... Ved godt at DKK er det eneste der er godt nok i nogles verden, men det behøver vel ikke gå ud over os andre sombare gerne vil have lov til at sætte vores hvalpe til salg uden at blive rakket ned på... Det er vel ikke så svært at holde sin mening for sig selv hvis man kun har noget negativt at sige...
Lige et lidt langt surt opstød herfra, da jeg har en veninde der netop har slettet sin annonce pga. dette.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HVORFOR???
  • #1   24. feb 2011 Hmm

    lyder som om hun satte sine hunde til en urimelig pris. men ved jeg selvfølgelig ikke da jeg ikke har set annoncen.
    men det er enlig utrolig hvor man der brokker sig over at andre brokker sig : )

    Jeg mener nu stadig det er ærgeligt at sætte hvalpe til livs uden at kende bagrund og alt det der : )


  • #2   24. feb 2011 Jeg kan nu godt forstå dem, der har svært ved at holde en kritisk mening for sig selv. Når man brænder for hunde, så brænder man også for at sikre dem livsvilkår der er optimale. Og de annoncer man ser her på stedet er nogle gange så langt ude, at jeg godt kan forstå, at nogle vil risikere en frysning for at få muligheden for at give andre en lille eyeopener.

    Dette har intet med DKK at gøre overhovedet - det handler udelukkende om, at alt for mange hunde bliver sat i verden efter utjekkede forældre og med helt tossede motiver for avlen.


  • #3   24. feb 2011 Hvorfor....

    jo nr. 1.. de er ofte ikke tjekket for noget overhovet mht til sygdom...

    nr. 2.. der bliver taget feks. 8000 kr for en chi uden tavle... det er da helt forrykt...hvad mener du er en rimelig pris for en hund uden tavle, som ikke er tjekket for noget og ikke har kostet noget at lave??

    nr.3... fordi folk laver de mest groteske blandiner, som slet ikke burde være sat i verden.


  • #4   24. feb 2011 jeg selv har haft en pekingeser/papillon blanding til salg herinde til 4500, det syntes jeg ikke er urimeligt...

  • #6   24. feb 2011 Når man er i et forum som dette skal man forventer at folk ikke bare snakker en efter munden, jeg syntes også det er fuldstædigt dumt at sætte nogle hvalpe til verden som man ikk ved hvordan de er ren psykisk og fysisk.
    Jeg har selv oplevet og blive rakket ned på, men jeg slettede bare mit emne og så var den ikke længere og syntes det er vanvittigt at NOGLE sætter chi-hvalpe uden tavle til salg for 10 og 12 tusinde, og syntes også at nogle af blandingshundene er for dyre.


  • #7   24. feb 2011 Jeg syntes ikke blandinger skal koste mere en MAX 4000 kr.

    og hvis de koster 4000 kr så skal der også være ormekur, vacciner, sundhedsbog, det grundlæggende tjek også tjek på forældrene.


  • #8   24. feb 2011 Nana O: Fuldstændig enig.:P

  • #9   24. feb 2011 Giver Trådstarter ret...... folk her på HG blander sig i alt for meget , som egentlig ikke vedkommer dem.
    Så længe man ikke selv spørger om noget , kan jeg ikke se , hvorfor nogen skal " svare "...... og slet ikke på en annonce......... Det må da være folk selv , der bestemmer om de vil lave hvalpe... og hvor meget de vil tage for dem.
    Det ville klæde mange , hvis de bare ville koncentrere sig om deres eget, og ikke altid hagle ned på andre, uanset om det måske ikke er noget de selv ville have gjort.....
    Men er der først een der kommer med noget negativt..... kan man være 100% sikker på , der er en masse andre , der hopper med på kritik-vognen..........Sådan er HG bare ... og man må prøve at overse det ....:O)


  • #10   24. feb 2011 Nana.. He he.. Ja undskyld men der fik du mig lige til at trække på smilebåndet....
    At sætte hvalpe til livs betyder at man spiser dem ;o))


  • #11   24. feb 2011 Synes også man skal passe på med at sætte prisen for lav, for så kan alle enhver jo købe.

    Tror mange useriøse falder fra når man skal give lidt mere for hunden end 500,' - 1500 - 2000,-


  • #12   24. feb 2011 Det står jo heldigvis køber frit for at fravælge hvis køber finder prisen for høj...
    naturligvis tager man det for varen som køber vil betale.. Alt andet vil da være tåbeligt..
    Jeg fatter så bare ikke at nogen vil give feks 8.000 for en hund uden stamtavle...
    Eller 6.500 for en blanding...

    Jeg synes dog det er fint at gøre evt interesserede købere opmærksom på hvis feks hanhunden er kendt for at lave hvalpe med patella lux.....
    der har jeg absolut ingen sympati for sælger


  • #14   24. feb 2011 Jannie T

    Jeg tror ikke problemmet ligger i at pengene man tager for hvalpen, men det at mange ikke får deres hund de nødvendige undersøgelser for om de er disponible for div. sygedomme. HD patella ja osv. Jeg tror det er der den ligger, men er ikke sikker.

    Jeg har selv blandings hund af schæfer og hvid hyrde ( hvid schæfer ) Men jeg støtter ikke udstillingslinien indenfor schæferen, og var ikke intr. i en fuldblods brugshund smiley Derfor valgte jeg det bedste for mig.
    Men det kommer an på race ellers er jeg tilhænger af tavle hunde.


  • #15   24. feb 2011 Ja jeg synes nu også det ville klæde nogle at klappe kaje til tider, og overveje at ikke alle er eller gør lige som dem. Og fordi man får hvalpe uden stamtavle behøver man ikke at være er uviden, dyremishandler eller ude på at tjene penge... men det hele bunder jo i at der sidder nogle som laver en stort arbejde og når "deres race" bliver "ødelagt" så går de helt i selvsving..

    Og ja så er der jo nok også dem som støvsuger markedet hverdag og "leger køber" i et 3 grads forhør, for så at blive mægtig forarget og oprette en tråd smiley


  • #16   24. feb 2011 - Maria -

    Hvor har du ret ... .... Jeg forstår heller ikke , hvorfor man støver markedet igennem hver dag ... hvis man ikke lige skal have en hund.... :O)


  • #17   24. feb 2011 Maria - jeg må indrømme, at jeg heller ikke forstår behovet for ligefrem at lede efter noget at forarges over. Man slipper for mange bekymringer, hvis man lader være med at bruge det marked til andet end at handle i ;o)

  • #18   24. feb 2011 altså jeg forstår det heller ikke ,,jeg har givet 4000 for min lille messi syntes det er fair pris da begge forældre er testet for alt hvad de skal testes for ...han er vokset op på et godt foder chippet vacineret som han skal være ,,godt socialicret ..så kan ikke se noget forkert i prisen på ham

  • #19   24. feb 2011 og må som maria sige jeg heller ikke kan forstå det er nødvendigt at sidde og kigge annoncer igennem

  • #20   24. feb 2011
    Det er utroligt så ondt i røven folk har over de blandingshunde. Og hold snuden ude af markedet hvis i får så ondt i røven af at kigge derinde.

    Det er jo alligevel kun "useriøse" sælgere i jeres øjne, der har hunde til salg derinde.

    Så den eneste grund til i går derind og kigger, er fordi i har alt for meget tid på hånden, og i keder jer. Få et liv eller et job i stedet for!


  • #21   24. feb 2011 Maria - Ja der må jeg være enig jeg forstår ikke hvorfor man kigger marked igennem hvis man ikke vil have hund..

    men tror også det mere er fordi dem der lavet nedop de tråde de tilfældigvis ser den ude i højre side at skærmen.


  • #25   24. feb 2011 Når man laver "hovedet glemt derhjemme avl" og skider højt og flot på sundheden og samtidig tror at man kan få alt for mange penge for hvalpene så kan jeg godt forstå at det bliver kommenteret negativt. Der findes så utrolig mange seriøse avlere som værner om deres race så jeg kan udemærket forstå det virkelig plager dem at deres race misbruges i alt mulig kryds og tværs avl uden tavle.

    Der burde findes en pille som man skulle give til sine hunde før de kunne avle og denne pille ville kun kunne skaffes hvis hundene havde tavle og man havde gennemgået et opdrætter kursus.


  • #26   24. feb 2011 * Vivi - Now as Evil Housewife *

    Har din hund tavle?...... har din hund lavet nogen hvalpe uden stamtavle ?...... har din hund fået pit-cut ører.... ......
    Stemmer det du skriver her i tråden , med det der står i din hunds profil ?
    Eller er det bare mig der er forvirret , og ikke fatter en hujende fis.?... :O)


  • #27   24. feb 2011 *NITTIB* *Lasse*&*Nanna *
    Man har vel lov til at blive klogere ikke!


  • #28   24. feb 2011 *NITTIB* *Lasse*&*Nanna *
    Desuden er min hund røngten fri for hd og aa, samt dna testet for ataxia og fået privat mental test udført.


  • #29   24. feb 2011 * Vivi - Now as Evil Housewife *
    Det er sgu da ingen undskyldning for at lave 18-25 ( eller flere ) hvalpe uden tavle.....
    Et er da dejligt at du er blevet klogere inden for de sidste 1½ år..... men derfor behøver man ikke hakke på dem , der stadig ikke er blevet " genier " endnu...................Lidt pli skader ingen.... specielt ikke , når du ikke en gang er sikker på ,om nogle af dine hvalpe vil få allergi senere , pga. forkert blanding.....

    Men det er jo bare MIN mening........ og den synes jeg selv er ret god ....:O)........................Siges af een , som ikke har noget mod tavleløse hunde og blandinger.....:O)


  • #30   24. feb 2011 *NITTIB* *Lasse*&*Nanna *
    Undskyld mig men hvor kommer allergi ind i billedet henne?
    Jeg hakker ikke personligt jeg forklarer hvorfor folk føler trang til at "hakke"


  • #31   24. feb 2011 Tjaaa.... det kan da godt være jeg tager fejl , og ikke rigtigt kan følge med i det.............men her er hvad jeg læste på din profil .......... tager jeg fejl med hensyn til Allergi...... så undskylder jeg da gerne......

    ...............................................................................................
    Trine W

    ¨åhh
    ville ønske jeg havde haft pladsen til en til, for så var casper flyttet hjem til mig, hvor er de bare herlige.. hvem er det nu der er far til dem?


    15-09-2009 23:05:06
    Trine W

    sorry
    fik vist ikke helt åbnet øjnene:)
    Super lækre små vapser.. er helt skudt i blå hunde..


    18-09-2009 11:40:17
    * Vivi - Now as Evil Housewife *
    (Fotoalbummets ejer)

    VIP
    hehehe
    Ja det er jo min cæsar ;-D
    Der er en helt blå tæve som ikke er solgt endnu hun er bare så smuk!!


    28-10-2009 13:05:40
    kenny H
    hej igen.
    Det er ham der har shila. hun er fandme køn:) lækre hvalpe:)


    30-10-2009 18:20:08
    Trine W

    smiley
    Skal de have hvalpe sammen igen på et tidspunkt? for dette kuld er bare for skønne og lige den farve jeg ønsker mig når jeg skal have hund nr. 2 smiley


    31-10-2009 09:28:13
    * Vivi - Now as Evil Housewife *
    (Fotoalbummets ejer)

    VIP
    Trine w
    Nej det skal de nok ikke. Husk at denne farve er en skravlet sort og ofte kan medføre allergi. Man må aldrig parre to blå amstaffer med hinanden.




  • #32   24. feb 2011 Der menes at man ikke må parre blå/blå da der så vil være stor risiko for allergi og farverelateret pelstab, men man kan sagtens parre andre farver på blå men dog ikke blue fawn eller merle og det gælder alle racer.

  • #33   24. feb 2011 Ja jeg begriber fortsat ikke hvad folk får ud af at stille deres tavleløse han hund til avlsbenyttelse.

    Hvorfor har man så stort et behov for at se sin hund hoppe rundt på nakken af diverse gadekryds for 500-1000 kr?





  • #34   24. feb 2011 Ha ha ha ...... Er det da bedre at have behov for , at se sin Tavle-hund hoppe rundt på ryggen af en anden hund da ...... Det foregår vel på samme måde ..... ha ha ha ......
    Ok..... måske får man lidt flere penge på lommen ...:O)


  • #35   24. feb 2011 gggggg nå ja men er man avler af en race og stiller en god han hund til avlsbenyttelse så syntes jeg det er noget andet.
    Så har man jo gjort en indsats for at få den godkendt og ligesom føre den frem i livet, og så kan jeg godt forstå at man som ejer vil se hvad den kan lave på gode tæver.

    Men altså har man bare lille oscar man går og klapper på i det daglige, og ikke er avler... så begriber jeg ikke hvorfor oscar skal have al den "motion" gggg


  • #36   27. feb 2011 Nu ved jeg ikke hvor meget, hun ville sælge dem for! men hvis folk mener det er for meget, skal de bestemt ikke rakke ned på hende, men derimod prøve at snakke om prisen, for det gjorde min rigtig gode veninde da, og hun gik fra en pris på 6000, for en chi, uden tavle, til 2500! så snak om prisen istedet for at rakke ned!!
    og selvfølgelig er hun heldig at få den så meget ned i pris! men man kan altid prøve!


Kommentér på:
HVORFOR???

Annonce