{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
941 visninger | Oprettet:

Politiet ligeglad mundkurv:0 {{forumTopicSubject}}

Emma har her i weekenden spist sin mundkurv smiley ja hihi dø sku den.
Har ingen penge og har derfor heller ej ku købe ny. Men har gemt resterne a den gamle i tilfælde a politiet snuppede mig og ville have en forklaring.
Her til aften er jeg ude med Emma der kø på "Hovedgaden" og kan ud a øjnkrogen se denne blå station var kører ekstremt langsomt på min side. Kigger så på bilen og om det ikk er en hunde patrulje!!! Selvom jeg i bund og grund har en fornuftig grund til Emma ikk har kurv på går jeg helt i panik og ber til gud om a de ikk stopper og giver en bøde!
Politi manden som passager smiler og nikker til mig !:0 altså er jo helt sikker på de har set Emma så det undrede mig meget nu jeg hjemme a de faktisk ikk stoppede for a få en forklaring! ???? Er de virkelig så skide ligeglade for i bund og grund sku jeg ha en bøde om jeg har penge eller ej skal Emma jo ha kurv på!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Politiet ligeglad mundkurv:0
  • #1   20. feb 2011 Tror de fleste betjente "hopper" over det med bøden, så længe hunden er i snor og ikke vælter rundt efter forbi passerende osv....

• #3   20. feb 2011 De er ikke ligeglade.. men hunde født før d. 17. marts 2010 kan de ikke gøre noget ved, da de skal bevise racen, og det kan man ikke. Ikke at de kan se alderen på hunden. De fleste patruljebiler har heller ikke chipscanner og der er ingen uddannelse i denne lov, så hvordan skal man lige blive ekspert på hunderacer fra den ene dag til den anden.

Denne lov skal virke efter nogle år.. så man altså tager sig af hunde født efter d. 17. marts 2010.

• #4   20. feb 2011 ka så fortælle at de er IKKE ligeglade.. Har en veninde der har fået en regning på 25.000kr fordi de tog hendes hund og mens sagen kørte har den jo siddet på dyreinternat som hun nu ska betale for og de har lige aflivet den.. Så nej det er ik alle der er ligeglade

• #5   20. feb 2011 og der er blevet aflivet rigtig mange hunde.. så der sker noget.

• #6   20. feb 2011 De kan bede om éns reg papire deri står racen og det så den de går ud fra

• #7   20. feb 2011 Min kæreste er betjent her i København, og jeg kan sige så meget at de vælger deres kampe, som der også bliver nævnt længere oppe. Andet er der ikke i det..Ligesom at snuppe folk på cykler uden lygter..dobbeltmoralsk vil mange mene, men de mener så at der er så mange farligere forbrydelser at tage sig til. men korrekt engang imellem stopper de da hundesager..mest når de blir kaldt ud dog..men min kæreste røg bla på en sag med 3 MH hundehvalpe der skulle køres fra et internat og til aflivning..han var en meget ramt og ulykkelig mand da han kom hjem fra vagt smiley

Derudover så tror jeg at hundefolkene bruger deres tid på andet end at stoppe stille og rolige mennesker.. måske du havde været "mere uheldig" hvis det havde været en alm. patrulje. men dejligt for dig at der ikke skete noget.

• #8   20. feb 2011 Og nej SÅ mange hunde blir der ikke aflivet igen, for de har MEGET svært ved at finde dyrlæger der vil aflive..og det koster politiet alt for dyrt at have sagen kørende imens (hundens ophold ect)

• #9   20. feb 2011 Loui.. hvis din er en blanding, så står de ofte netop som blandinger i Dansk hunderegister, og det er så det. Der er intet politiet kan stille op mht snor og mundkurv.

Så ja hundesager, hvis man bliver sendt til det... og initiativsager er der jo tid til, når man ikke har andre opgaver, hvilket ikke er så ofte.

• #10   20. feb 2011 King of Heaven.. det er jo så et spørgsmål om, hvad der er mange hunde.. der er blevet aflivet mange... og der er dyrlæger som afliver.

Lidt tragisk komisk... dyrlæger afliver fine raske hunde, når ejere kommer ind med dem uden at der bliver spurgt til hvorfor, men disse hunde vil de ikke aflive..

• #11   20. feb 2011 Emma står som amstaff blandning:) og er self glad for ikk a blive nuppet når jeg nu netop er lovlydig men blot er uheldig nu men så alligevel syns jeg jeg sku ha haft en advarsel

• #12   20. feb 2011 Loui.. jeg har talt med DHR og hvis det er blanding, så står der ikke racer.. der vil enten stå Blanding, lille, Blanding, mellem eller Blanding stor, og dette vil der stå selvom dyrlæge ved registrering har skrevet Amstaff... har du selv været inde i DHR og tjekke?

• #13   20. feb 2011 Du må ud og købe en kurv til hende så du kan gå roligt på gaden igen uden at skulle kigge dig bekymrende over skulderen

• #14   20. feb 2011 Sad med kæresten i toget her for en måneds tid siden..han har ikke overdreven meget forstand på hunderacer..altså han ved da lidt, men han spørger mig også meget..På hovedbanen står en ung knægt på med en amstaff hvalp på max 5 måneder, sidder på skødet af ham..mega kær, men sagen uvedkommen- hunden er ulovlig (i mine øjne) Snakker med min kæreste om det, og han sir at de alle sammen prioriterer farligere forbrydere frem for en ulovlig hund..der ikke har gjort noget..de har simpelthen ikke ressurcer til det, tager for lang tid for en "lille sag" .. mega ærgerligt men sådan er det desværre.. men ja nogen hunde blir da aflivet det er sikkert og vidst.. Som han sagde det så kostede det bare for mange penge at starte en sådan sag..plus de havde det svært med dyrlægerne smiley MEGA dobbelt moralske dyrlæger der findes..

• #15   20. feb 2011 Der bliver aflivet mange.... og jeg så også en Amstaff hvalp i går.. og jeg bliver så træt af folk, som bare ikke kan overholde den her lov....

• #16   20. feb 2011 *men hunde født før d. 17. marts 2010 kan de ikke gøre noget ved, da de skal bevise racen, og det kan man ikke. *

Det er så ikke korrekt. Uanset hvornår hundn er født skal den have mundkurvog 2 meter lang line på. Og politiet skal ikke bevise noget. EJER skal kunne bevise at hunden IKKE tilhører de 13 listehunde før man må slippe for mundkurven og 2 meter line.

• #17   20. feb 2011 det er da ejeren selv der betaler regningen for at have hunden på internatet

• #18   20. feb 2011 Mette.... nu er det jo mit job.. og ja desværre er loven lavet sådan.. man kan altid ringe til Justitsministeriet, hvor deres jurister vil sige det samme. De ville ikke lave en lov med tilbagevirkende kraft, og derfor er det stadig politet som skal bevise racen for hunde født før d. 17. marts 2010. Derfor vil denne lov tage noget tid, før den virker, da hunde født før denne dato skal uddø, og så skal ejere med hunde efter denne dato bevise race.

• #19   20. feb 2011 men hvis ikke de selv tager det alvorligt når det nu er en lov(giver din kæreste ret i at der er mange ting der er meget værre og vigtigere) men så burde loven jo slet ikke være der så er den jo overflødig!

• #20   20. feb 2011 Jeanette.. det er jo heller ikke politiet, der laver lovene. De tager skam ting alvorligt, men man kan kun arbejde 8 timer pr. dag, og der er rigeligt at lave.

Så skal man jo tage fat i politikerne, som gang på gang tager de økonomiske midler fra politiet og samtidig giver dem flere opgaver... det er lidt svært.

• #21   20. feb 2011 Når Emma er blevet chip scannet ved dr dyr står der os amstaff blandning på deres skærm:) men ja

• #22   20. feb 2011 Louise og bæstet elmo.. har nok ikke udtrykt mig ordentligt men er helt på politiets side! men kan ikke se at politikerne simpelthen ikke kan se at det ikke fungere!

• #23   20. feb 2011 DAMN, Louise!!! Du kan sq da ikke både skifte navn og profilbillede!!!

• #24   20. feb 2011 ok.. når jeg scanner, så står der kun chipnummer, og når det bliver slået op i deres register, så står der bare blanding, lille, mellem eller stor..

Jeg tænker jo, at hun er registreret hos dyrlægen som Amstaff blanding.. men igen så tror jeg ikke hun er hos DHR.

• #25   20. feb 2011 Mette... johhhh smiley det kan jeg.. først i dag, at jeg fandt ud af, at man kunne... så jeg har også lært lidt i dag.

Jeanette.. vi er skam enige.. den her lov er lavet pga man ville have stemmer... den er ikke gennemtænkt, og der er ikke ressourcer til dette.

• #26   20. feb 2011 Nej det kan så være smiley men igen smiley

Kommentér på:
Politiet ligeglad mundkurv:0

Annonce