1.302 visninger
|
Oprettet:
Lagkage {{forumTopicSubject}}
Jeg har lovet min mor at lave lagkage når hende og min stedfar kommer i april og fejrer min fødselsdag,
Og jeg har altså ALDRIG lavet lagkage før *GG*
Så her kommer det store spørgsmål. Hvordan gør man?
Jeg har en gang smagt en lagkage med rutebiler knust i flødekummet og den smagte virkelig godt, men hvad skal der ellers i sådan en lagkage?
Og hvor mange rutebiler i hvor meget flødeskum?
Regner med at lave en øve lagkage inden den store lagkage-dag :o)
dec 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 260 Svar: 7.936
jan 2006
Følger: 49 Følgere: 59 Hunde: 4 Emner: 135 Svar: 8.388
banan og chokolademouse tak
dec 2008
maj 2005
Følger: 102 Følgere: 101 Hunde: 2 Emner: 545 Svar: 14.746
Hvordan med chokolade glasuren. Det er vel flourmelis, vand osv, eller? Og hvor meget kakao?
Undskyld min uvidenhed, men jeg har aldrig lavet sådan noget lagkagehalløj. jeg tror min mor hentyder til at det må være på tide at jeg lærer det. Og så skal hun sgu også få ordentlig lagkage *GG*
Du ka da selv Janne. Du skal vel også snat lave noget kageværk for vi har føsda samtidig ;o)
Jeg er så heldig at jeg aldrig glemmer din føsda :oD
dec 2008
maj 2005
Følger: 102 Følgere: 101 Hunde: 2 Emner: 545 Svar: 14.746
Tak for hjælpen!
jan 2006
Følger: 49 Følgere: 59 Hunde: 4 Emner: 135 Svar: 8.388
jep,glemmer heller aldrig din hihi
jul 2007
Følger: 5 Følgere: 5 Hunde: 5 Emner: 32 Svar: 1.529
En pakke cacaolagkagebunde, en pakke rutebiler og en ½ l piskefløde = 1 rutebil lagkage :o)
Personligt kommer jeg aldrig andet i rutebil lagkage. Jeg smider bare rutebilerne i foodprocessoren og hælder fløden ned sammen med, starter dyret og lader den køre (med knivene), til det har alm. flødeskumskoncistens, så er det bare at tage en lagkagebund, smøre rutebilcreme på, ligge en bund mere oven på, smøre rutebilcreme på, ligge den sidste bund på og smøre det sidste rutebilcreme ude over, det bliver simpelthen ikke nemmere eller bedre :o)
maj 2004
Følger: 23 Følgere: 22 Hunde: 4 Emner: 47 Svar: 672
Bare et par poser optøede bær, og så brug blandingen som fyld mellem bunde og så slut af med fyldet også.
Den bliver festlig at se på idet bær laver blandingen lyserød.
Til sæt eventuelt en smule sukker hvis man syntes det er for syrligt, eller knus nogle makroner imellem bunde og blanding.
Det er en rigtig lækker kage til især de der mener at kagecreme, syltetøj osv er for vammelt
maj 2010
Følger: 1 Hunde: 2 Emner: 52 Svar: 691
http://www.maduniverset.dk/opskrift.php/4498/Bagvaerk-opskrifter/Super-roulade-eller-lagkagebunde:
Super nem opskrift - og de smager fantastisk! Og så er det altså lidt mere blæret at lave sine egne bunde nu når man sådan skal imponere!
Og så laver du en gang vanilie creme:
http://mesterkok.skysite.dk/?side=47681
Så koger du en pose hindbær med en smule sukker og 1 spsk vand.. Stiller det til køling..
Så pisker du 3/4 liter fløde til blødt skum.. 2/4 af det blander du med hindbærrene - og stiller til køling.. Den sidste sjat blander du med vaniliecremenen - og så samler du lagkagen.. Måske med lidt knuste makroner imellem - eller bananer.. Alt efter hvad du kan li..
Og pynter med enten flødeskum eller glasur..
Lagkage