{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.302 visninger | Oprettet:

Lagkage {{forumTopicSubject}}

Jeg har lovet min mor at lave lagkage når hende og min stedfar kommer i april og fejrer min fødselsdag,
Og jeg har altså ALDRIG lavet lagkage før *GG*
Så her kommer det store spørgsmål. Hvordan gør man?
Jeg har en gang smagt en lagkage med rutebiler knust i flødekummet og den smagte virkelig godt, men hvad skal der ellers i sådan en lagkage?
Og hvor mange rutebiler i hvor meget flødeskum?

Regner med at lave en øve lagkage inden den store lagkage-dag :o)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lagkage
  • #1   11. feb 2011 Hvad man ellers kommer i afhænger jo af, hvad man kan lide. Jeg tror lidt godt marmelade eller frisk frugt ville passe til og så måske noget chokoladeglasur på toppen. Evt. lidt sprut blandet i noget af rutebilsknaset, hvis man er til sådan noget Mængden ville jeg nok bruge ca. en kvart piske og så godt med rutebiler. Ved ikke lige, hvilke mængder, man køber dem i

• #2   11. feb 2011 ej Anita, så kan du lige lave en til mig nu du er i gang *S*

banan og chokolademouse tak smiley

• #3   11. feb 2011 Kunne også være ananas eller mandarin fra dåse eller frosne (optøede) bær blandet med flødeskum - den friske frugt er ikke i top i øjeblikket synes jeg. Husk at lave den i lidt god tid. En lagkage skal trække lidt for at blive god, synes jeg

• #4   11. feb 2011 Tak for svar :o)
    Hvordan med chokolade glasuren. Det er vel flourmelis, vand osv, eller? Og hvor meget kakao?
    Undskyld min uvidenhed, men jeg har aldrig lavet sådan noget lagkagehalløj. jeg tror min mor hentyder til at det må være på tide at jeg lærer det. Og så skal hun sgu også få ordentlig lagkage *GG*

Du ka da selv Janne. Du skal vel også snat lave noget kageværk for vi har føsda samtidig ;o)
    Jeg er så heldig at jeg aldrig glemmer din føsda :oD

• #5   11. feb 2011 Det skal du ikke undskylde :). Uh, det er svært med mængderne. Måske et par kopper flormelis, et par spsk ren kakao og så prøv dig frem med vandet med en meget lillebitte smule af gangen. Det er ikke så godt, hvis det bliver for tyndt. Start med at røre flormelis og kakao godt sammen, evt. mes det egnnem en si, så der ikke kommer klumper i

• #6   11. feb 2011 Okay jeg prøver mig bare frem.Det er vist meget godt at jeg laver en øve lagkage først :o)
    Tak for hjælpen!

• #7   12. feb 2011 jamen jeg kan skam godt lave lagkage, men du skal jo øve dig *S*

jep,glemmer heller aldrig din hihi

• #8   12. feb 2011 Rutebil lagkage er bare det bedste :o)

En pakke cacaolagkagebunde, en pakke rutebiler og en ½ l piskefløde = 1 rutebil lagkage :o)

Personligt kommer jeg aldrig andet i rutebil lagkage. Jeg smider bare rutebilerne i foodprocessoren og hælder fløden ned sammen med, starter dyret og lader den køre (med knivene), til det har alm. flødeskumskoncistens, så er det bare at tage en lagkagebund, smøre rutebilcreme på, ligge en bund mere oven på, smøre rutebilcreme på, ligge den sidste bund på og smøre det sidste rutebilcreme ude over, det bliver simpelthen ikke nemmere eller bedre :o)

• #9   12. feb 2011 Hvis man vil lave en lagkage som er rigtig frisk i smagen og ikke for tung. så vil jeg anbefale at man blander hindbær i flødeskummet.

Bare et par poser optøede bær, og så brug blandingen som fyld mellem bunde og så slut af med fyldet også.

Den bliver festlig at se på idet bær laver blandingen lyserød.
    Til sæt eventuelt en smule sukker hvis man syntes det er for syrligt, eller knus nogle makroner imellem bunde og blanding.

Det er en rigtig lækker kage til især de der mener at kagecreme, syltetøj osv er for vammelt smiley

• #10   12. feb 2011 Du bager de lagkagebunde her:

http://www.maduniverset.dk/opskrift.php/4498/Bagvaerk-opskrifter/Super-roulade-eller-lagkagebunde:

Super nem opskrift - og de smager fantastisk! Og så er det altså lidt mere blæret at lave sine egne bunde nu når man sådan skal imponere! smiley

Og så laver du en gang vanilie creme:

http://mesterkok.skysite.dk/?side=47681

Så koger du en pose hindbær med en smule sukker og 1 spsk vand.. Stiller det til køling..

Så pisker du 3/4 liter fløde til blødt skum.. 2/4 af det blander du med hindbærrene - og stiller til køling.. Den sidste sjat blander du med vaniliecremenen - og så samler du lagkagen.. Måske med lidt knuste makroner imellem - eller bananer.. Alt efter hvad du kan li..

Og pynter med enten flødeskum eller glasur.. smiley

Kommentér på:
Lagkage

Annonce