En fortælling som har lært mig meget En fortælling som har lært mig meget
En mand spørger en munk :
- kan du lære mig det vigtigste i livet ?
Munken svarede :
- det kan jeg sagtens , mød mig imorgen ved grotten !
Manden møder munken dagen efter på aftalte sted , munken følger manden ind i den mørke grotte og siger :
- nu skal du blive her indtil jeg kommer igen !
Og så forlader munken grotten.
Der er helt mørkt i grotten og kun manden er tilstede.
Han sætter sig til at vente på at munken skal komme tilbage igen.
Dagen går på hæld og det bliver nat , manden lægger sig til at sove.
Næste morgen vågner manden ved , at munken kommer ind i grotten. Munken bærer på en kæp. Munken siger ikke noget.
Manden rejser sig op og går hen imod munken.
Munken løfter kæppen imod manden og slår ham hårdt med kæppen. Munken forlader atter grotten , stadig uden , at have sagt et ord til manden.
Manden undre sig over munkens adfærd , men vælger , at blive i grotten og afvente den videre udvikling.
Dette mønster gentager sig de næste 4 dage , munken kommer , slår manden med kæppen , forlader grotten uden at sige et ord.
Men den 5. dag har manden fået nok !
Munken kommer ind i grotten , løfter kæppen for at slår hårdt på manden , men denne gang løfter manden armen imod kæppen for at afbøde slaget på sin krop.
Da sagde munken :
- nu har jeg lært dig det vigtigste i livet !
Manden forstod ikke hvad munken mente og spurgte derfor :
- hvordan mener du ?
Og munken svarede ;
- du har nu lært at standse smerten og beskytte dig selv!
Dette er en fortælling , som min sponsor fortalte mig , da jeg var i ACA og kiggede dybt ind i mig selv.
Og jeg må nok sige , at jeg har taget den til mig efterfølgende og brugt den i min hverdag.
At stå op for sig selv , at beskytte sig selv og at stole på sig selv , det er noget der batter for ens selvværd.
Håber i kan bruge den til noget , jeg kunne ihvertilfald.
aug 2008
Følger: 37 Følgere: 36 Hunde: 3 Emner: 66 Svar: 10.350
okt 2006
Følger: 31 Følgere: 31 Hunde: 3 Emner: 209 Svar: 880
En fortælling som har lært mig meget