{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Klassisk musik
  • #1   24. jan 2011 gå ud og køb en af de mange opsamlings cd'er der findes med de mst kendte værker.

ofte kan man få dem i sådan nogle samlesæt hvor der eks er 8 cd'er og hver har sit tema - kor - piano - opera osv osv.

lyt til dem find dine ynglingsnumre - se kombunister og led efter andre værker af dem og udforsk herefter.

• #2   24. jan 2011 LOL ---- komponister

• #3   24. jan 2011 Jeg ved ikke hvor man starter - det er jo nok lidt med, hvad man lige falder for.

For mig startede det med at der var noget opera, der faldt godt i mine ører. Og som teenager faldt jeg for de let tilgængelige - Mondscheinsonate og Für Elise ;o)
    Et par dejlige stemningsfulde oplevelser har åbnet mine øjne for Bach, og det er det, jeg er i min klassiske udvikling lige nu :o)

Her eksempelvis - dele er dejlige, dele provokerer mig,... http://www.youtube.com/watch?v=S6yuR8efotI

• #4   24. jan 2011 Jeg er rigtig glad for Vivaldis årstide-stykker i hvert fald. Specielt "Spring". Eller kender jeg kun Bach, Mozart og dem der.. smiley

Hundemutter - Måske en god ide, de har vidst tit opsamlinger af sådan noget i Tiger, men om det er noget ved, det aner jeg ikke. smiley

• #5   24. jan 2011 God ide med sådan en boks med de mest kendte værker.

Jeg havde en overgang et flip med barokmusik, bl.a. fordi mange heavy metal guitarister har "stjålet" mange sekvenser fra lign. musik. Bl.a. Bach og Scarlatti hørte jeg en del men også Mozart. Kan bl.a. godt lide lyden af chembalo og fagot.

• #6   24. jan 2011 jeg ville nok gå i en forretning hvor de har lige mere forstand på musik end i tiger -- der er meget tor forkel i de samlinger man kan få og du risikerer at stå med lirekasse klassisk der ikke er 5 flade hver..

noget af det der giver oplevelsen og sætter gang i føelserne når man høre klassisk er altså den måde intrumenterne og orkestre arbejder sammen på -- det kan ikke gengives med en computer

• #7   24. jan 2011 Kan du ikke anbefale nogen opsamlinger? Jeg køber stort set aldrig musik, da jeg kun bruger det til at smide på computer og mp3. Jeg har ikke engang en cd afspiller mere..
    Så jeg henter kun via TDC Play. Og næ, det er ikke det samme, men jeg klarer mig.

• #8   24. jan 2011 Jeg kunne forestille mig en samling som denne er en god introduktion til div. genrer og komponister indenfor klassisk musik: (har dog ikke hørt den selv)

(link fjernet)

Hvis man så falder for nogle stilarter/komponister kan man derefter gå efter nogle gode orkestre, som har indspillet værkerne.

• #9   24. jan 2011 Mie - Hvad får dig til at tro det? smiley

• #10   24. jan 2011 uhhh jeg har ikke lige nogle jeg kan anbefale.. for de cd'er jeg har er over 10 år gamle (det er jo ikke ligefremt fordi der er kommet så meget nyt til)

men prøv at søg hos tdc play - eller hvor man nu kan købe musik - de har helt sikkert nogel..

• #11   24. jan 2011 Irene: Jamen bl.a. fordi der er et bredt udvalg af kendte komponister og populære værker. Der er jo stor forskel på klassisk musik, mange genrer ligesom der også er indenfor nutidens musik. Nogen er til store orkestre andre til enkelte instrumenter, noget er bombastisk og storslået andet mere simpelt og smukt.

• #12   24. jan 2011 Jeg har en boks med en samling af kendte værker, som er opdelt efter forskellige stemninger: Uplifting classics, relaxing, golden classics osv. Den er jeg virkelig glad for (især den første med uplifting classics), og jeg bliver altid i godt humør af at høre den smiley Det er den her: http://www.amazon.com/Best-Classics-100-Ernest-Blanc/dp/B0001M65HE

Men også de andre fra samme serie er gode (har bl.a. volume 2) smiley Du kan desuden se anmeldelser af de forskellige bokssæt på siden

• #13   24. jan 2011 Og det skal lige siges, at det er de færreste steder de har noget ordentligt klassisk musik længere desværre smiley TP Musik kan være et bud, men i Fona (dem jeg kender til) er der ikke så meget at komme efter. Hvis du på et tidspunkt skal til udlandet, så kig efter HMV (His Master's Voice). I London ligger der en eller to på Oxford Street, som har en afdeling i kælderen der er fyldt med alverdens klassisk musik - til virkelig billige priser smiley Der kigger jeg altid, når jeg er i London smiley

Kommentér på:
Klassisk musik

Annonce