2.420 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 103 Svar

..... fyret pga. sygdom, IGEN! ..... fyret pga. sygdom, IGEN!

Jeg bliver simpelthen snart skør!

I sommerferien Havde jeg et job hos en bager, hvor jeg efter 2-3 måneders arbejdstid, var sygemeldt 1-2 måneder. Jeg blev kastet frem og tilbage, fra hospital til hospital, fordi jeg havde det så dårligt og ingen kunne finde ud af hvad jeg fejlede. på trods af at jeg lå med godt 41 i feber. Bageren valgte at fyre mig, Forståeligt nok, da jeg ikke kunne give svar på, hvornår jeg igen var klar til arbejde..

Jeg fik efterfølgende et job i super brugsen, men da det absolut ikke var noget for mig, skiftede jeg til 7/11.

Har igen arbejdet der i omkring 2-3 måneders tid.
hvor jeg over vinteren meldte mig syg, da jeg igen lå med feber - og ingen stemme havde. og derfor ikke var i stand til at betjene kunder, eller stå op i længere tid, uden at blive svimmel. = 2 dage sygemeldt.

Igår og idag valgte jeg så at melde mig syg igen, da jeg simpelthen har de værste menstruations smerter - som ikke engang smertestillende kan tage. igen er jeg svimmel og har somsagt utrolig mange smerter.

= 4 dages sygdom.

også kom den idag, en fyreseddel.. Og hvor er jeg bare irriteret..

på sedlen står der så, at jeg har sidste arbejdsdag pr. 1/2.

Men jeg har ærligtalt slet ikke lyst til at møde op..
så det jeg vil spørge er om, hvor tvunget jeg er til at møde op? eller kan jeg godt bare sige - Rend mig i R*ven? også bare udeblive? jeg ved selvfølgelig det ikke er smart, men jeg har slet ikke lyst, og kan absolut ikke overskue, at skulle stå der, indtil den 1 feb.

Men jeg kan vel ikke tillade mig bare at udeblive, kan jeg?
og hvis jeg udebliver, hvilke konsekvenser har det så?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af altanafskærmning 1.000 kr.
  • Samle puslebord 300 kr.
  • Fjerne overskydende jord, så det er plan med græsset 500 kr.
  • Rengøring af ovn 300 kr.
  • Hjælp til montering af skab 205 kr.
  • Bortkørsel og bortskaffelse af jord 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  ..... fyret pga. sygdom, IGEN!
  • #1   18. jan 2011 Øv en ærgerlig situation :o(

Desværre er du nødt til at møde op, med mindre du stadig er syg.
    Bliver du væk (bare fordi du ikke har lyst) er det brud på kontrakr og du får ingen løn og ej heller understøttelse/kontanthjælp - hverken fra nu af og til 1. feb eller for den sags skyld i 6 uger derefter, da det betragtes som en egen opsigelse og du derfor får karantæne.

• #2   18. jan 2011 Rotterne - nu ved jeg ikke om du ved det, men jeg er kun 16, så jeg har i realiteten slet ikke brug for et job, har bare haft et, for at holde mig igang :-)..

• SuHo
    SuHo Tilmeldt:
    jan 2011

Følger: 2 Emner: 2 Svar: 403
    #3   18. jan 2011 Jeg synes heller ikke du kan være det bekendt over for dine kollegaer. Hvem skal så arbejde over eller rende stærkere fordi du mangler? En der måske ikke kan klare presset og må lægge sig syg bagefter og det er ikke med menstruations smerter.

• #4   18. jan 2011 Af ren og skær nysgerrighed - ikke at det har noget med noget at gøre, men må jeg spørge om du er offentligt eller privat ansat?

• #5   18. jan 2011 Syntes godt nok heller ikke du kan tillade dig at udeblive fordi du er sur over det.
    Det skal dine andre medarbejdere og kunder jo ikke bøde for ?

• #6   18. jan 2011 Møder du ikke op, så skal du nok ikke regne med særlig gode anbefalinger, hvis en evt. ny arbejdsgiver ringer og spørger....

Nu kender jeg intet til dine forløb eller arbejdsmæssige indsats normalt, men mit klare indtryk er at, er man normalt stabilt og en værdsat medarbejder, så bliver man ikke fyret på grund af 4 sygedage....

Mener du det er uberettiget, så kontakter du din fagforening og får dem til at kigge på sagen

• #7   18. jan 2011 "Ellers kommer man altså på arbejde selv om man har menstruations smerter.. smiley " og tager til lægen hvis de er så slemme at man ikke kan lave noget i 7 dage - Sådan noget er der hjælp til
    Det er ikke automatisk 7 ekstra fridage pr. måned

• SuHo
    SuHo Tilmeldt:
    jan 2011

#8   18. jan 2011 Jenny(: <

"..men jeg er kun 16, så jeg har i realiteten slet ikke brug for et job, har bare haft et, for at holde mig igang :-).."

Det tror jeg du har, ellers ville du ikke have haft alle de jobs har haft. Jeg tror ikke du gider, for at være ærlig. Yndigt cv du er ved at bygge dig op.
    Undskyld mig men hvad siger dine forældre til dine halvhjertede forsøg på at holde på dit jobs?

• #11   18. jan 2011 Måske kan jeg ikke være det bekendt, men nu klarede de sig jo ganske fint selvom jeg ikke var der - og hvis de kunne der, så kan de vel også nu :o)

Grynet - det aner jeg faktisk ikke smiley

René - vi har to forskellige chefer - den ene (butiks ejeren) har jeg altid haft det godt med, og han har også flere gange sagt at han var glad for at have mig der. - men de skifter hver 3 månede. og ham der pt. er der, har sikkert aldrig ku li mig..

Charlotte - det kommer vel an på hvor ondt det gør - og hvad der medfølger. min veninde eksempelvis - hun besvimer, og får høj feber, og må indlægges under hendes menstruation - skulle hun også komme på arbejde? smiley

Jeg selv får så ondt, i maven, ryggen, og alle led stortset. jeg har oplevet at det sortner for øjnene hvis jeg står op.
    samt jeg får feber. og opkast.
    det skal også lige siges, at det ikke normalt at jeg har så mange smerter.
    normalt går jeg da på arbejde, selvom jeg har min menstruation.
    ikke specielt fedt, at betjene en kunde også være nødsaget til at sige
    "undskyld, jeg skal lige brække mig"

• #13   18. jan 2011 "
    Måske kan jeg ikke være det bekendt, men nu klarede de sig jo ganske fint selvom jeg ikke var der - og hvis de kunne der, så kan de vel også nu :o)"
    Du er slet ikke gammel nok til at have et job når du kan tage SÅ let på ansvar ?
    Du har et ansvar overfor din arbejdsplads ligemeget Hvad - De regner med at du kommer, Der er taget stilling til ting - i forhold til at i er X antal mennesker til at klare de forskellige opgaver.
    Hvis du ikke kan klare det ansvar, så må du hellere vente et par år

• #15   18. jan 2011 Og som situationen på arbejdsmarket er lige nu - Så havde jeg nok også sagt "Du må forbedre dig, Ellers fyre jeg dig" for der er TONSVIS af effektiv arbejdskræft derude nu...

• #16   18. jan 2011 Jeg ved godt, det nok ikke har noget med det at gøre, MEN jeg har også enorme smerter ved menstruation, og det sortner for mine øjne og får kvalme, MEN jeg har været ved lægen, og jeg kan varmt anbefale en p-indsprøjtning, som fungerer ligesom p-piller. Det har virkelig hjulpet!

Du kan få en bøde for at udeblive som svarer til det, din arbejdsgiver har haft af omkostninger for din udeblivelse.

• #17   18. jan 2011 Tja jeg blev kørt ned og fik smadret min ryg, var sygemeldt i 14 dage og gik derefter på arbejde med så store smerter at jeg netop måtte ud og brække mig flere gang, hvor efter min chef sendte mig hjem igen. Men netop fordi jeg mødte op så viste jeg også min chef at jeg gerne ville kæmpe for mit job.

• #18   18. jan 2011 Jenny:
    ...Måske kan jeg ikke være det bekendt, men nu klarede de sig jo ganske fint selvom jeg ikke var der - og hvis de kunne der, så kan de vel også nu.....
    Når der er sygdom blandt kolleger, kan man mobiliserer den ekstra energi, de ekstra timer osv det tager for at holde gang i butikken..... så længe det er for en periode. Motivationen for at gøre det ligger i at den syge medarbejder kommer tilbage.
    Var det varigt at de manglede en medarbejder, ville de slet ikke kunne mobiliserer det der skulle til.

Nu behøver det jo heller ikke være de 4 sygedage der er grunden til din fyring. Som du selv skriver kan det da være at den chef der er der nu ikke kan lide dig/ikke synes at du gør et godt stykke arbejde.

Og så må jeg lige tilføje at et gennemsnit på 2 sygedage om måneden heller ikke var gået i min butik.

• #19   18. jan 2011 *hunden* Så må det være dårlig stil - det kan jeg leve med, uden problemer. :-).

Freja - eg venter skam glædeligt et par år - det er jo ikke mig selv der har sagt "Ja, jeg vil sgu gerne ha mig et job! :-)" nej tak..

Desuden sad vi lige og snakkede om den anden dag, hvor svært det ville være at finde en stedfortræder.

og hvis i nu lige slapper af, istedet for at flippe helt ud.
    så har jeg på intet tidspunkt sagt, at jeg ikke møder op. Jeg har spurgt HVAD konsekvensen ville være!

• #20   18. jan 2011 --så jeg har i realiteten slet ikke brug for et job, har bare haft et, for at holde mig igang :-)..--
    Hvis det er indstillingen til det at tjene penge, så bliv du bare væk. Hvis du har råd.

• #21   18. jan 2011 Hmm.. Hvis du har så voldsom menstruation at du ligefrem ikke kan arbejde, er det vel til at planlægge sig udenom?

Altså, mens. kommer som oftest rimelig planmæssigt, og så er det jo nemt at få taget sine vagter i god tid.

Og NEJ, du kan ikke bare tillade dig at blive væk. Det er dårlig stil og det gør man bare ikke..

Men hvis du kun har været der i 2-3 mdr. går jeg ud fra at du stadig er under prøvetid. Var jeg dig (og vil du virkelig virkelig ikke være der længere) så ville jeg ringe til chefen og snakke med vedkommende, med henblik på at stoppe pr. dags dato..

Du har vel også nøgle og uniform der skal afleveres tilbage?

• #24   18. jan 2011 Du spurgte også om andre ting Jenny
    Du kan ikke blive sur over at vi reagere på at du sk*der på din arbejdsplads ?

Effektivitet, Tillid, Mødestabil = Fast job og fast løn ! ikke så svært

Men hvis du SÅÅÅ gerne vil ahve et job - Så ville jeg starte med at gå til lægen ( som vi er 3-4 stykker der nu har skrevet men som du ikke svare på ) og snakke med ham/hende om dine smerter
    For INGEN arbejdsplads vil ansætte dig hvis du starter med at sige "Jamen 7 dage om måneden kan jeg ikke, der har jeg ondt" ?

• #25   18. jan 2011 Jeg lider også at grimme menstruationssmerter, og har én eneste gang bedt om fri pga. det... Men der var jeg mødt op på arbejde, var der et par timer og da jeg så vitterligt ikke kunne holde til mere gik jeg hen til min chef og sagde "jeg har simpelthen så vilde menstruationssmerter - er det okay at jeg går hjem?" For selvfølgelig er det iorden, hvis man har vist lidt vilje til at prøve at arbejde!

Men efter kun 2-3 mdr på jobbet så har man altså heller ikke anciennitet til at blive hjemme udelukkende med den begrundelse.. Der er sådan lidt folkeskolepiger der pjækker fra idræt over den undskyldning!
    Og selvfølgelig tager du på arbejde!

• #26   18. jan 2011 Doggymom - wish i could. smiley

Anja - nu er det rimeligt svært at få byttet vagt - da dem jeg skal bytte med, alle går i skole i det tidsrum.

• #27   18. jan 2011 Nej undskyld jeg spørger, men hvis alle de andre er i skole i det tidsrum, hvad laver du så? Det er da ret tidligt at være færdig med skolesystemet som 16-årig?

• #28   18. jan 2011 Freja
    Men jeg har ærligtalt slet ikke lyst til at møde op..
    så det jeg vil spørge er om, hvor tvunget jeg er til at møde op? eller kan jeg godt bare sige - Rend mig i R*ven? også bare udeblive? jeg ved selvfølgelig det ikke er smart, men jeg har slet ikke lyst, og kan absolut ikke overskue, at skulle stå der, indtil den 1 feb.

Men jeg kan vel ikke tillade mig bare at udeblive, kan jeg?
    og hvis jeg udebliver, hvilke konsekvenser har det så?

- det var hvad jeg spurgte om, jeg siger på intet tidspunkt at jeg vil gøre det, eller har tænkt mig at gøre det. Jeg spørger HVAD der vil ske hvis man/jeg valgte at gøre det.

Og hvis i nu læser hvad jeg skriver så skriver jeg netop, at jeg normalt IKKE har så ondt, så hvorfor søge læge? Jeg har haft det 2 gange, og har haft menstuation i mange år nu. jeg har normalt ikke smerter. Og normalt tager jeg på arbejde. - Desuden vidste han ikke det var pga. menstruations smerter.

• #29   18. jan 2011 jeg kan undre mig over at du får en fyreseddel hvis ikke der er andet ivejen end det du skriver men det er i din prøveperiode så de kan gør hvad de vil.
    At du skal være der i 14 dage kan jeg undre mig over og var jeg dig ville jeg ringe og sige at jeg ikke kom mere men heller ikke forlangte løn og så er den potte ude.
    Det er aldrig spændene at få en fyring og selvfølgelig skal du ikke derhen. det tror jeg også din chef har forståelse for hvis du ringer.
    hilsen En tidliger butikchef

• #30   18. jan 2011 Sophie - Jeg arbejder smiley

• #31   18. jan 2011 Ja dét kunne jeg godt gennemskue - men burde du ikke være igang med en uddannelse af den ene eller anden art i stedet for?

• #32   18. jan 2011 det burde jeg nok jo, smiley

• #33   18. jan 2011 sophie - hun har vel taget et sabbatår efter folkeskolen smiley

Jenny - Jeg forstår ikke hvorfor du overhovedet fik jobbet i første omgang, hvis du ikke gider at have et arbejde? Hvorfor så ikke lade jobbet gå til en som har brug for det, og som tager det seriøst? smiley

• #34   18. jan 2011 Jenny konsekvenserne er at du ingen løn får, du får et dårligt ry og dårlige anbefalinger og derfor vil få meget sværere ved at finde et nyt job igen senere hen.

Og så har jeg svært ved at se hvorfor du ikke kan overskue 13 dage for længere tid er der jo ikke til 1 feb.

• #35   18. jan 2011 fordi jeg skal have mindst deltid nu hvor jeg ikke er igang med skole smiley

• #37   18. jan 2011 Hvis din indstilling til job er sådan som jeg fornemmer i denne tråd her.

Nemlig at du bare skal have tiden til at gå, samt at det går nok hvis du er syg, så forstår jeg godt du har oplevet 2 fyringer på så kort tid .....

• #38   18. jan 2011 det forstår jeg ikke.. Jeg gik fra folkeskolen til HTX, men droppede ud efter grundforløbet. Der var overhovedet ikke noget er hed "du skal have mindst en deltid".. De anbefalede at jeg fandt et arbejde, men det var ikke noget jeg skulle..

• #39   18. jan 2011 Sabbatår efter folkeskolen? :-S Det har jeg godtnok alligevel aldrig hørt om, men hvorfor ikke... I min verden hvis ikke man er klar til gymnasiet - så tager man 10. klasse... Og har man ikke planer om studentereksamen, så starter man på teknisk skole eller hvad det ellers alt sammen hedder... Men det kan selvfølgelig også være mig der er helt galt på den...

• #40   18. jan 2011 sophie - det er vel forskelligt fra person til person. Alt behøver jo ikke gå efter din verden smiley

• #41   18. jan 2011 Overhovedet ikke - jeg siger bare at jeg aldrig har hørt om det før, og derfor slog tanken mig ikke smiley

• SuHo
    SuHo Tilmeldt:
    jan 2011

#42   18. jan 2011 Du er ikke i gang med en uddannelse kan jeg regne ud og du er heller ikke særlig god til at holde på dine jobs. Dit CV bliver ikke særligt charmerende. Fortsæt din rute og du er færdig uddannet som kontanthjælps modtager når du bliver 18 år og det er ikke lykken, der skal du arbejde for dine penge.

• #43   18. jan 2011 Line - det er hvad vi har fået besked på.

sophie - Jeps smiley

• #44   18. jan 2011 Ej en medløber:

Sikke da et vattet råd: ...Du kan jo vælge at sygemelde dig......Tror faktisk heller ikke dine kollegaer har så stor glade af en kollega der ikke har lyst til at være der.....
    Ville du lade din egen datter gøre det?

• #45   18. jan 2011 susan - jeg klare mig nok smiley

• #46   18. jan 2011 sophie - tror heller ikke det er så mange der gør det, men nogle kan vel have brug for en pause smiley

Jenny - træls så er det lavet om siden 2008

• #47   18. jan 2011 Har lidt svært ved at tro på, at de fyre dig pågrund af 4 sygedage, der må nok ligge andre årsager inde ovre hvis du spørger mig....

• #48   18. jan 2011 hvem har sagt at du SKAL arbejde? Det er der da ikke nogen der kan tvinge dig til?!?

• #49   18. jan 2011 min vejleder sagde vidst at jeg mindst skulle arbejde deltid, hvis ikke jeg skulle i skole.

• #50   18. jan 2011 Uanset hvad du gør, så ring til arbejdspladsen og meld klart ud at du evt. ikke kommer.
    Det er ikke fair over for dine arbejdskollegaer at de skal stå med det hele selv fordi du ikke er gammel nok til at tage et ansvar!

Jeg er ligeglad med om du ikke gider møde op, eller hvad, men fortæl dine kollegaer det - det er dem der skal løbe rundt fordi du ikke kunne gøre dig den ulejlighed at ringe og sige du ikke kommer ( hvis du vælger at udeblive)

• #51   18. jan 2011 Jenny - men det skal din vejleder da overhovedet ikke blande sig i? Synes du skal prøve at snakke med en studievejleder (ikke den fra folkeskolen!) om det virkelig kan passe, for hvis du ikke gider at arbejde skal du da ikke tvinges til det

• #52   18. jan 2011 Hvad siger dine forældre til det hele. Er de indstillet på og føde på dig selv om du ikke gider laver noget?

• #53   18. jan 2011 Line - det ved jeg så ikke noget om, vi fik bare klart at vide, at hvis ikke jeg skulle i skole, så skulle jeg mindst have deltids arbejde.
    Jeg har ikke andre end min studievejleder, fra folkeskolen.

• #54   18. jan 2011 syntes godt nok du skal til at ændre din indstilling, den der med sygedage i tide og utide, den kommer du bare ikke langt med.

• #55   18. jan 2011 Hold da op, du er for viderekommende. Med den indstilling til et job, for du aldrig nogen uddannelse for det er der ganske enkelt ikke nogen arbejdsgiver der finder sig i nu om dage.
    Desværre ser man alt for ofte at de unge "hoster" 3 gange om morgenen og derefter sygemelder sig, og så undrer de sig over at de ikke kan få arbejde.

• #56   18. jan 2011 men at du ikke behøver arbejde?
    Hvad skal du så lave i dit sabbatår?

• #58   18. jan 2011 undskyld men skider hendes arbejdsplads ikk også på hende??hvis hun virkelig har været syg?
    Jeg har haft fks rengøringsjob,,som vikariater og det typisk jeg bliver syg den første tid pga nye bakterier...man vælger ikk at være syg med vilje og ingen af jer kan da vudere hvor slemme hendes menstrautions smerter er!!

Kan sagtens forstå du ikk har lyst til at gå på job når man er fyret......

• #59   18. jan 2011 Synes det trist at du ingen ansvarsfølelse overfor dit arbejde og kollegaer har. Jeg har ikke samvittighed til at blive væk fra mit job pågrund af så lidt. Jeg havde 1 sygedag sidste år og en dag hvor jeg kom syg på job og min chef sendte mig hjem igen. Jobs hænger ikke på træerne og det gør gode anbefalinger heller ikke så synes du skal tage dig sammen af hensyn til dít fremtidige arbejdsliv ellers får du da aldrig et job i længere tid af gangen

• #60   18. jan 2011 jeg vil sige at det er utroligt dumt i en alder af 16 år at tage et sabbat år, det skal man gøre efter gymnasiet efter min mening, der er det ikke ligeså risikofyldt, er du først ude for skolesystemet er det langt sværere at komme ind i det igen

• SuHo
    SuHo Tilmeldt:
    jan 2011

#62   18. jan 2011 jeanette-Antisnob:-)) N

Det er hendes 3.job og gennemsnittet for hvert job er 2-3 måneder. Det ligner et mønster for mig :-S

• #63   18. jan 2011 Der findes studievejledere rundt omkring som ikke hører til en bestemt skole. Da jeg gik ud af folkeskolen, skulle jeg f.eks. selv sørge for at kontakte en af disse studievejledere som skulle hjælpe mig med hvad jeg kunne lave i mit halve sabbatår smiley Nu ved jeg ikke lige hvor du bor, men mon ikke du kan skrive til din folkeskolevejleder og får en henvisning? smiley

• #64   18. jan 2011 Jeanette: 4 sygedage er meget på så kort tid og hvis jeg var chef ville jeg også fyre for der er nok stabile medarbejdere og tage af derude

• #65   18. jan 2011 mette K - hvis du bare vidste hvad der lå bag, ville du nok æde dine ord råt smiley

• #66   18. jan 2011 Jeanette,
    mon ikke der ligger andet til grunde for hendes afskedigelse?

Hvis Jenny lægger samme attitude for dagen, som hun gør her, kunne jeg forestille mig at hendes arbejdsplads gerne have villet af med hende, og har valgt at benytte sig af de sygedage hun har haft i sin prøveperiode.

Har man en medarbejder med en god indsats og stærk arbejdsmoral, fyrer man ikke vedkommende grundet 4 sygedage på 2 mdr. Man kan jo være uheldig, og det meste af landet har ligget syg inden for de sidste måned..

Nææh du, jeg tror at arbejdsgiveren har fundet sig en udvej.

Jenny, ring til din arbejdsgiver og forklar at du ikke ønsker at komme der mere. Er ganske sikker på at det ikke vil være noget problem. Men man bør altid ringe. Bare at udeblive er noget latterligt noget.

• #67   18. jan 2011 charlotte - jeg er skam glad for jeg ikke er din datter smiley

• #68   18. jan 2011 Jenny: jeg ved selvfølgelig ikke hvad der ligger bag, men fortæl endelig, hvis du føler for det selvfølgelig, intet pres

• #69   18. jan 2011 charlotte - og hvad skal jeg bruge det til smiley

Mette k - der er alt for mange personlige ting, til at skrive på et åbent fora.

• #70   18. jan 2011 jenny jeg må sige jeg holder lidt med dig, jeanette. jeg kender ALT til mens. smerter

• #71   18. jan 2011 hvis man har SÅ store mens smerter så siger man det vel til ens arbejdsplads før man bliver ansat ?
    Det er vel ligesom med andre smertefulde ting ?

ELLERS OGSÅ - går man til lægen ( igen .. igen igen.. ) smiley

• #72   18. jan 2011 Uanset hvad Jenny så det farligt ikke at holde fast i en uddannelse, hvis du ville arbejde , hvorfor så ikke hellere tage et studie, som ikke kræver så meget af dig... hvis man har det psykisk svært af den ene eller anden årsag er det vigtigt at blive aktiveret ...

• #73   18. jan 2011 Charlotte - hvad vil du have jeg skal sige? tillykke med det da, men jeg kan intet bruge det til.

• #74   18. jan 2011 Kiggede ind i denne tråd da den lige var oprettet, men skyndte mig at sætte mig på mine hænder og gå ud af tråden igen, men kan se nu jeg ikke er ene om den mening, som jer andre herinde. Suk.

• #75   18. jan 2011 Nå ja det ville være snmart ved ansættelse at sige,,jeg har mens smerter hver måned kun 1 uge og skal så lige sygemeldes....og det er jo ik alt lægen kan gøre ved
    Jeg kan da også godt måske en gang omm året få det slemt og mange måneder ikk,,,det ligger jeg ikk job skema efetr

Det jo ikk op til os at vudere hvorfor hun bliver fyret,,,hvis man lige er uheldig at rende ind i sygdom de første par måneder er da trist,,men arbejdsgiver ku jo give en chance for at se om det udvikler sig,,det drejer sig vel også om at være forstålig og være god chef,,alle kan da blive syge

• #76   18. jan 2011 Janni kom du til at rejse dig op???:-))

Jeg syntes også det er for lavt at blive ved men kan godt forstå hun har lyst

• #77   18. jan 2011 Jeanette, ja ups smiley

• #78   18. jan 2011 Nu som medløber DKK snob:

...men skyndte mig at sætte mig på mine hænder og gå ud af tråden igen,...

Wauuuu - jeg bøjer mig dybt i støvet for dig. Det var sgu mere selvkontrol end jeg kunne mobiliserer ;o)

• #79   18. jan 2011 Jeanette

Det er min klare fornemmelse at de fleste chefer sagtens kan se bort fa 4 sygedage på et par måneder.

Hvis man ellers er stabil og en god arbejdskraft.

Min fornemmelse siger mig stadig, der ligger andet til grund for de fyringer her

Mange unge mennesker tror desværre at en arbejdsplads kun er til for dem og de kan møde 3-5 min for sent hverdag, holder lidt ekstra pause osv, er der sådan et mønster, så forstår jeg udemærket arbejdsgiver

• #80   18. jan 2011 syntes heller ikke dette udstråler ARBEJDSMORAL ..... meeen... smiley HOST !

• #81   18. jan 2011 Jenny: Du skyder kun dig selv i foden med den tilgang du har til et arbejde. Chefen kan være ligeglad du kan hurtigt erstattes men for dit vedkommende kan det jo være svært at få nyt job. Så for din egen skyld så ændrer din tilgang til det for det vil kun ramme dig selv i dit videre arbejdsliv. Det kun dig det går ud over. Dette er ikke ment som kritik men som et godt råd og håber du vil tænke over det en kold verden og du hurtigt kan erstattes

• #82   18. jan 2011 ##Rene ## det lige præcis det jeg mener...men ligegyldigt hvad så vudere folk starks hun er,,hvad kalder man det??Arbejds ulidli:-)),,,og det syntes jeg ikk er ok når vi faktisk ikk ved om hun er syg

• #83   18. jan 2011 sikken en attitude...

• #84   18. jan 2011 Grynet, åh jeg ber smiley *GG*

Så ser vi lige bort fra jeg kom ind i tråden igen alligevel smiley

• #85   18. jan 2011 jeg kunne da godt tænke mig at vide hvad du så vil lave hvis du ikke behøver arbejde?

• #86   18. jan 2011 hvis i vidste hvad psykisk der lå bag - kunne i måske forstå smiley

• #87   18. jan 2011 og det behøver du heller ikkke fortælle Jenny

Men kan du forstå vores reaktion ud fra det du skriver, når vi ikke ved hvad der mere ligger bag?
    Vi er ikke tankelæsere ?

• #88   18. jan 2011 Både og...
    Jeg siger på intet tidspunkt at jeg har tænkt mig at udeblive - jeg spørger hvad konsekvensen ville være - HVIS nu. smiley

Lars - det troede jeg, men har fundet ud af, at det ikke var grunden :-).
    slappe af, få styr på nogle tanker og problemer - finde ud af en masse ting, en til jeg starter på en udd. efter sommerferien umiddelbart.

• #90   18. jan 2011 "Jenny, du sagde ja til dit job, pas det." hørt

og underret din arbejdsgiver hvis du ikke har tænkt dig at leve op til dit ansvar - ligeemget hvilke ting der ligger bag !

• #91   18. jan 2011 Og nu siger jeg det IGEN: Jeg har på intet tidspunkt tænkt mig at udeblive!
    Jeg stiller blot et spørgsmål omkring hvad konsekvensen ville være HVIS nu.

• SuHo
    SuHo Tilmeldt:
    jan 2011

#92   18. jan 2011 Jenny

Hvorfor pokker spøger du ikke din lære som har sagt til dig at du skal arbejde hvis du ikke vil passe din skole. Hun/han ved jo mere end alle vi andre tilsammen.
    Nu siger jeg noget lige ud af posen og du er velkommen til at ignorere.
    Har du brug for i dag at få lidt opmærksomhed?

• #93   18. jan 2011 Susan - Nej, det har jeg faktisk ikke. jeg stillede såmænd bare et spørgsmål. smiley

• #94   18. jan 2011 Jeg er også 16. Jeg har intet arbejde, og jeg gik ud midt i 10. klasse - december efter et 8-uger kursus for unge der ikke trives på den ene eller anden måde. Jeg har gået hjemme siden d. 17. december.

Pt. afventer jeg svar på ansøgninger om praktikplads/gratis arbejde hos dyreklinikker rundt omkring, og derudover tøffer jeg bare herhjemme. Jeg er i forstærkelse af min usikre og nervøse tilstand utrolig urolig omkring fremtidige muligheder for mig selv, og da mine hidtidige fremtidsplaner ligger i veterinærsygeplejerske-uddannelsens hænder, vil jeg prøve vidt muligt at gøre mine chancer større, til når jeg engang går igang med uddannelsen.

Jeg ved naturligvis ikke hvor ofte du arbejdede, men jeg kan fortælle dig, at det heller ikke er hylende grinagtigt at fede den af derhjemme.

Jeg er bange for at komme helt ud af rutinen med at stå tidligt op, og faktisk have noget at give mig til, nu hvor jeg ikke går i skole mere.

Det har selvfølgelig noget med samvittighed at gøre, og med min samvittighed tør jeg slet ikke tænke på, hvor galt det kan ende, hvis man ender som en arbejdsløs, social taber, der ikke engang kan finde ud af at tjene penge eller noget som helst.

Jeg tror, at jo tidligere man kommer igang med noget, jo bedre er det. Hvis du på nuværende tidspunkt har en idé om, hvilken retning du vil gå uddannelsesmæssigt, så kan du jo i det mindste begynde at forberede dig til uddannelsen. Altså læse om den og sådan noget, så du når du er klar, kan springe direkte ud i det.

Jeg har forstået så meget, at du er ustabil psykisk, og det kan jeg sagtens sætte mig ind i. Kender det for godt, man magter intet, og selvom man tror, det er bedre at gå derhjemme og bare have fred, så hjælper det ikke det store. Det ender med, at du føler dig totalt nytteløs. Sådan har jeg det i hvert fald.

Håber du finder ud af hvad du vil. Det var i hvert fald mit syn, på min situation, som jeg udfra debatten kan fornemme er lignende din. smiley

• SuHo
    SuHo Tilmeldt:
    jan 2011

#95   18. jan 2011 Jenny

Du valgte ikke at ignorere, så fortæl mig hvorfor du ikke spørger din lære?

• #96   18. jan 2011 Someone In The Dark:

Respekt: jeg kan godt lide din indstilling og synes i øvrigt at du er utroligt velformuleret af en 16-årig at være :o)

• #98   19. jan 2011 jeg skal jo tilbage til skolen efter sommerferien smiley

• #99   19. jan 2011 HB..pædagoger bliver nu også slidt op..bare lige et tilføjelse

• #100   19. jan 2011
    Det er aldrig rart at have en fyret medarbejder gående på arbejdspladsen
    de fleste mennesker der bliver fyret sygmelder sig resten af tiden ud og det er de fleste chefer bevist om så snart fyresedlen falder såfremt det ikke lige er pga nedskæring / krise osv der ligger til grund for denne.
    Du burde vise dig som en voksen og ringe til din chef .

• #101   19. jan 2011 Vil mene samlebånd´s arbejde er langt hårdere end pædagog jobbet....

De laver samme bevægelse dag ud og dag ind

• SuHo
    SuHo Tilmeldt:
    jan 2011

#102   19. jan 2011 Hvad er højest et tordenbrag eller rundetårn ?
    Man kan blive skidt fysisk (fx samlebånd) men man kan osse blive slidt psykisk (fx pædagog)

• SuHo
    SuHo Tilmeldt:
    jan 2011

#103   19. jan 2011 Skidt = slidt smiley

• SuHo
    SuHo Tilmeldt:
    jan 2011

#104   19. jan 2011 HB

Det vil du vide hvis du er uddannet og har arbejdet som pædagog. smiley

• #105   19. jan 2011 Hb jeg syntes bare ikk man kan sammeligne at man bliver mere slidt omman har uddanelse eller ej,,det var såmænd bare min pointe

• SuHo
    SuHo Tilmeldt:
    jan 2011

#106   19. jan 2011 Fordi der er forskel på at arbejde som pædagog og pædagogmedhjælper. Uddannelse giver mere ansvar og ansvar kan slide helt enormt på psyken.
    Igen er der forskel på om du arbejder som støttepædagog eller er i en vuggestue, børnehave, SFO, eller arbejder i specielen med handigcappede fysisk eller psykisk voksne mennesker.

Kan du se der er forskel?

• SuHo
    SuHo Tilmeldt:
    jan 2011

#107   19. jan 2011 De pædagoger der er slidt op finder du ikke i job som pædagoger mere, de har skiftet job eller branche, eller andre er langtidssygemeldte, flexer eller FPer.

• #108   19. jan 2011 en skolelærer bliver typisk slidt physisk op hvor en alm kassedame i bilka sjældent bliver,,de 2 ting sammenlignet er uddanelse der er hårdes mht job her...

• #109   19. jan 2011 Til gengæld har mange kassedamer slidte skuldre.

• #110   19. jan 2011 alle job kan give skader det kommer ikk an på om man har uddanelse eller ej..det det eneste jeg mener

• #111   19. jan 2011 Tog du så på job idag ?

• #112   20. jan 2011 for at blive slidt af sit job, kræver det som 1. man har et job. Brugeren er 16 år, og har ikek et job. Hun er for syg til. Jeg vil råde hende til en god snak med en læge, for noget er tilsyneladende galt.

• SuHo
    SuHo Tilmeldt:
    jan 2011

#113   20. jan 2011 Doggymom::Har købt endnu en kamerakasse, trådløs, .

Undskyld men snakken om nedslidning var Off Topic og havde som sådan ikke noget med noget at gøre. Undskyld sidespringet smiley

• #114   20. jan 2011 Ja, jeg gjorde da så smiley

Doggymom - Jeg har skam både psykolog, læge. smiley

Kommentér på:
..... fyret pga. sygdom, IGEN!

Annonce