{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.108 visninger | Oprettet:

Hvorfor melde sig ind i en klub??? {{forumTopicSubject}}

De seneste par dage har der været nogle ret hede debatter om klubber her i landet.
Alle klubber har lige været en tur gennem sølet og er godt og grundigt svinet til, synes jeg.

Så spørger jeg bare. Er der overhovedet nogen grund til at melde sig ind i en klub, hvis man ikke gider at være en del af de "kampe", der kæmpes?
Kan det overhovedet betale sig at snakke med nogen om klubber?
Hvad mener I?

Og pointerer, det er ikke en debat om HVILKEN klub, der er den bedste eller ej. Så de personer, der mener at vide ALT om hvilken klub, der er den bedste, bør måske ikke kommentere på spørgsmålet, medmindre de kan komme med et godt argument til hvorfor man skal være med i en klub
Det er en debat om hvorvidt det kan betale sig at melde sig ind i en klub overhovedet.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvorfor melde sig ind i en klub???
  • #1   18. jan 2011 Hvis du snakker stambogsførende klub så kan det da ret godt betale sig hvis man ønsker at bruge sin hund i avl og få stambog på hvalpene..

• #3   18. jan 2011 Jeg overvejer at blive medlem af DKK for at kunne tage deres Kørekort til Hund kurser med Buddy. Der er vist også mulighed for at få nogle træningstip fra deres adfærdsbehandlere over telefonen. Indtil videre har jeg bedt nogen om hjælp til min hund og det går da fremad, men det kunne da være at det ville gå stærkere efter nogle input fra andre med mere erfaring.

• #5   18. jan 2011 Forstå mig ret, jeg er ligeglad med om det er tavlehund, listehund, blanding eller hvad det er.
    Jeg snakker klubber generelt, for synes simpelthen det er for meget med al den fnidder, der har været her de sidste par dage. Og det er uanset om det er DKK/DDH;DRU/DHL/FCI, jeg er ligeglad.

Men kan det betale sig at være medlem, når man faktisk ikke gider være en del af det "hadske" miljø, som det på mig virker som om det er???

F.eks. Man tager til udstilling med sin hund og kender nogle af ens konkurrenter, men man snakker slet ikke med dem før efter bedømmelse. Helt ærligt, er det ikke lidt langt ude?
    Selv i den proffesionelle sportsverden snakker de da sammen selvom de er på modsatte hold.

• #7   18. jan 2011 Heino: Jeg har tvært imod oplevet et kanon godt sammenhold på ringsiden hvor man hepper på hinanden og ønsker tillykke med gode bedømmelser OG man hjælper hinanden med at fremvise hunde hvis der er en som mangler en hånd..

Det er hvad jeg har oplevet i DKK

• #9   18. jan 2011 Ok, så er hundeverden anderledes end fjerkræ og hesteverden, kan jeg regne ud, for der foregår det på den måde.

Og har da osse set en næsten direkte modsigelse tidligere i dag, hvor der blev skrevet, at når man var fokuseret på sin klasse, så havde man nok ikke tid til at sludre - men at man ellers gjorde det. (Håber det giver mening)

Men nu var det jo ikke fordi at der skulle sættes navne på klubberne, at jeg spurgte.
    Men kan se, at I er glade ved jeres klub. Selvom jeg køber en DKK hund, så tror jeg enden på al den her debat bliver, at jeg holder mig langt væk fra klubber og udstillinger, for jeg ønsker ikke at deltage i "grimme" debatter om hinandens klubber mere. Det nytter jo ikke noget alligevel, for alle er forudindtaget ang deres egen klub, synes jeg.
    Dog er der undtagelser *S*

• #10   18. jan 2011 Jeg tror ikk heino er ude på at få remsen igen igen hvorfor hvem er bedst?
    Jeg tænkte faktisk selv på at lave en tråd,fordi jeg også har tænkt hvorfor nedgøre andre fordi man føler sig bedre?
    Mener nogen virkelig at folk i andre end deres højelsket klub ikk ernoget værd fordi de lige har købt med en anden tavle???

• #11   18. jan 2011 Altså det har jeg aldrig sagt smiley

Jeg er pt. ikke medlem af DKK, jeg skrev hvorfor jeg overvejede at melde mig ind smiley

Hvis jeg havde været medlem, kunne jeg forøvrigt have set flere oplysninger vedr. den hund, som jeg har købt, så hvis man ved noget om linjer etc. kan hundeweb da være en fordel ved køb.

Og bare man er glad ved den hund man har købt kan tavle/ikke tavle jo være ligegyldigt smiley

• #12   18. jan 2011 Jeanette
    Du har ret i at jeg ikke lige ville have en ny opremsning.... *S*

Men tror osse, at der måske er noget om snakken med at føle sig bedre. Jeg mener, bare fordi en klub har 33.000 medlemmer løst anslået, så er det ikke ensbetydende med at det er den bedste.
    Jeg er da fuldstændig ligeglad med hvilken tavle hunden måtte have, men vil heller ikke lægge skjul på at jeg er nødt til at købe en DKK, da opdrætter er DKK opdrætter, men jeg holder mig ude af klubber, da jeg ikke gider at være med til skabe en dårlig stemning.
    Jeg ville hellere - naivt nok - tro på at alle hundeejere vil det bedste for deres hund uanset hvilken klub (eller ej), de er med i.

• #14   18. jan 2011 Charlotte
    Nej, der er ingen, der tvinger en til medlemskab, men ofte ser det ud til herinde, at er du ikke med i en stor klub, så er din hund intet værd. Eller rettere - som en bruger skrev - så er de ofte i meget dårligere kvalitet. Og det forstår jeg ikke.

• #15   18. jan 2011 Jeg er ikke selv medlem af nogen klub endnu, men det bliver jeg når jeg får min DKK hund på et tidspunkt og det er netop fordi jeg gerne vil kunne benytte mig af nogen af de gode tilbud de har, lige nu udstiller jeg en andens hund og følger med hos cavalierne og selvom jeg er kommet uden hund er jeg blevet godt modtaget og folk har været søde til at snakke med mig både før og efter de har været i ringen. og de bruger også tid på at snakke og heppe på hinanden og ved da at flere af dem tager på udstillinger sammen i Tyskland osv hvor de deler værelse så jeg synes bestemt ikke det er en hadsk stemning der er.

• #20   18. jan 2011 Hunden ja og sjovt nok har jeg med en uden tavle og en bla aldrig oplevet det smiley Jeg har altid følt mig velkommen og folk hilser da pænt på mine hunde selvom de er uden tavle smiley

Jeg skal også være medlem af cavalier klubben, fordi de har så mange super tilbud til os der elsker racen smiley

• #21   18. jan 2011 Har jeg forstået det rigtigt ? Bliver min hund bedre hvis jeg melder mig ind i DKK ?

• #24   18. jan 2011 Krumme det lyder jo sådan som nogen fremlægger det
    vi er i DKK og er det ebdste og eneste og det er til at brække sig over
    Især den ddh tråd,,hvorfor rakke nogen ned fordi de er i mindre klub??

• #28   18. jan 2011 Heino, så burde du skifte til min race, for så vil du få et helt andet syn på det at udstille. På trods af at vi er konkurrenter, så både taler, hygger og lykønsker vi hinanden med de flotte resultater. Det er kun dårlige tabere der ikke kan det, og så har man vist et problem.

• #32   18. jan 2011 Ja, vi hjælper såmænd også når man ikke selv kan udstille. Det har min veninde gjort for mig med Bianca for år tilbage. På lørdag udstiller Bianca og Beckies opdrætter dem, selvom de selv stiller med Beckies søster. Vi kan ikke, men de ville gerne gøre det for os, og det sagde jeg da mange tak til.

• #33   18. jan 2011 Er så træt af hundegalleriet lige pt. og de sidste dages forherligelse af en enkelt klub fra nogle side har fået mig til at tvivle endnu stærkere på mine medmennesker herinde.

Har allerede været mødt med en del negative oplevelser til de udstillinger, hvor jeg har vovet mig med på en kigger og stemningen herinde for tiden gør det dæleme ikke meget bedre.

Mange FANS herinde er faktisk rigtig ringe "ambassadører" for deres klub....og jeg er sikker på, at jeg ikke er den eneste, der føler mig presset og forvirret over, at angiveligt voksne mennesker opfører sig så ringe.

Vil faktisk gerne være medlem af en klub, men orker ikke at vælge en for, enten bliver man skammet ud, hvis man vælger den forkerte, eller også kan man, hvis man alligevel vælger "rigtigt", ikke længere tillade sig at tænke selvtændigt uden at blive kigget skævt på(min oplevelse).

Havde ellers lige fået kontakt til en person, som jeg gerne ville møde med henblik på at finde en god fremtidig hund....lige pt. har jeg dog mere lyst til at gå ud og finde en tavleløs istedet....sikke en masse lort man kunne undgå...såfremt man fandt en god hund smiley

• #36   18. jan 2011 Jeg synes det er godt, at I er venner på tværs af at være konkurrenter. Men hvorfor kan I så ikke være "venner" med nogen fra en anden klub? Altså støtte dem, hjælpe dem til at gøre klubben bedre?
    Og Undskyld Krumme, hvis jeg kom til at skrive noget, du ikke kan stå inde for, men du skrev da "ofte af ringere kvalitet", gjorde du ikke??
    Så pardon for at jeg kom til at skrive MEGET. Min fejl.

Nej Maj-britt, det er ikke ensbetydende med at det er den bedste klub, bare fordi den har flest medlemmer eller flest penge.
    Et eksempel, som jeg synes rammer det med antal medlemmer ret godt er:
    Chelsea FC er en af de rigeste klubber i fodboldverden, men de har da ikke flere fans end FC Barcelona, der er en af de mest forgældede fodboldklubber i verden.
    Giver det mening med den sammenligning?

Jeg er nok en af de få, der helt klart tænker på at lade være at melde mig i en klub, for jeg vil meget nødig skulle sidde og forsvare ting, jeg ikke kan stå inde for. Jeg kan nemlig ikke stå inde for at være negativ overfor andre klubber.
    Nej, jeg er ikke den mest uskyldsrene herinde, det kan Anne bevidne, men jeg lærer af mine fejl og holder ikke stædigt fast på mit.
    Jeg kan godt se det sunde i konkurrencer klubber imellem, men det kan andre åbenbart ikke.
    Og det er derfor, jeg ikke vil i klub af nogen art, for det kan kun give ballade, hvis man vælger det ene eller det andet.

Noget lidt andet.
    Er det rigtigt, at DKK kører med den politik, at hvis den ene ægtefælle er DKK medlem og udstiller der og den anden er (f.eks) DDH medlem og udstiller der, så bliver DKK medlemmet eksluderet?? Det har jeg ladet mig fortælle fra et eksluderet DKK medlem, hvis eneste "forbrydelse" var at hendes mand udstillede i et andet forbund?

• #37   18. jan 2011 Jeg har meldt mig ind i en klub for at vise at jeg støtter den - samt for at få medlemsbladet.
    Behøver ikke kæmpe deres kampe - er bare en stille støtte smiley

• #38   18. jan 2011 Forresten, så tror jeg heller ikke at Vibeke Knudsen fra DKK synes det er så fedt at DKK´s image bliver blakket af disse debatter....

• #39   18. jan 2011 Heidi O
    Synes du rammer noget rigtigt der, men du skal ikke holde dig tilbage fra at købe din drømmehund, bare fordi du ikke lige synes om det her klub pjat.
    Det har jeg nemlig ikke tænkt mig...

• #42   18. jan 2011 ok, tak Majbritt

Tror så ikke helt du forstår hvad jeg mener.

Kunne det ikke være i alles interesse at få nogle lige gode klubber i landet for at øge konkurrencen?
    Den eneste måde, det kan lade sig gøre er vel ved at samarbejde og hjælpe hinanden, som I f.eks gjorde mod Cesar Milan. Der havde I da et fælles standpunkt, ikk`?

Charlotte
    Jeg har altid været af den opfattelse, at hvis du er medlem af en af de andre klubber, så kan du ikke komme med i DKK, passer det ikke??

• #44   18. jan 2011 Maj-britt
    Det er iorden at du har den mening. Den skal du have lov at have, men jeg tror simpelthen ikke du forstår min hensigt....

• #46   18. jan 2011 *Hunden*
    Ja, det siger jeg nu osse.
    Men hvad var lige dit indspark til det med at være i klub eller ej??? *SS* Du er jo ikke kommet med et fornuftigt indlæg endnu *SS*

• #47   18. jan 2011 superhunde??? Øhhh, har jeg snakket om superhunde?? Nej

Og jeg har da heller ikke snakket om noget med parringer.

• #49   18. jan 2011 Heino nej DKK vil ikke have nogen glæde af at hjælpe de andre klubber for det er jo ikke en konkurrence imellem de forskellige klubber, der er kun 1 klub i landet som er hovedklubben dvs de høre ind under FCI og deres internationale regler og her i landet er det altså DKK.

Jeg kommer aldrig til at støtte DRU for når en klub kan have så uforsammet en formand der smider folk ud for at sige ham imod og samtidig nægter at lade det blive et krav at cavalierne skal hjertescannes inden avl, fordi han ikke kan se problemet, ja det har jeg slet ingen respekt for, det tyder jo på at klubben i bund og grund ikke er intresserede i at forbedre avlen.

• #50   18. jan 2011 Uforskammet formand skulle der stå smiley

• #51   18. jan 2011 Who cares det er jo også fint nok, hvis du ikke kan se hvad du skal bruge klubben til så skal du da heller ikke melde dig ind, det er der jo ingen der synes er forkert.

Jeg har jo heller ikke meldt mig ind endnu, men ved jeg vil gøre det når jeg får min næste hund, da jeg så vil få glæde af flere af deres tilbud.

• #52   18. jan 2011 Charlotte
    hmmmm, det vil sige, at jeg må som DRU medlem godt udstille min hund i DKK eller har jeg misforstået noget??
    Og jeg har på intet tidspunkt tænkt mig at skulle have hvalpe på min kommende hund. Nixen, det er ikke mig, gider ikke det der hvalpepis. Jeg kan godt tjene mine penge på en anden måde ;O

MajBritt
    Ok, gjorde DRU, DHL osse det?? Lad være at skære alle over en kam, bare fordi du er så indgroet DKK person. Vi to bliver aldrig enige i noget som helst, desværre. jo, måske politik, da vi begge er ræverøde, som du jo selv beskriver.... ( lidt surt du ikke kan være uenig med mig der *GG*)
    Og MajBritt, der er jo osse mange medlemmer, der selv er gået fra DKK, bla meget gode dommere, men det ved du jo godt....

• #53   18. jan 2011 Nadia
    Med din holdning, så er det det samme som at sige at pga DKK folk herinde, så skal det være årsag til at jeg fravælger DKK???
    Nå ja, det er faktisk osse hovedårsagen.... *LOL*

• #54   18. jan 2011 Charlotte
    Hvad så med DHL??? *S*
    Kan man stå udenfor klub og stadig udstille. Du har lige givet mig en smule håb der *S*

• #56   18. jan 2011 ja da, kæmper som regel de svages sag, er bare ikke blevet DKK medlem endnu *LOL*
    Nej seriøst, er ikke medlem nogen af stederne og bliver det heller ikke. Gider ikke klubfnidder og totalforvirring om regler eller ej. Så er det bedre bare at lade det hele ligge medmindre man kan stille til udstillinger og stævner uden at være medlem af nogen klub....

• #57   18. jan 2011 *Charlotte DKK, "Snob" .
    Heino; alle som ikke er smidt ud af DKK, kan komme ind i DKK, om de er DRU, DDH , så er de velkommen, de kan bare ikke altid opnå avlsret på deres hunde, de kan udstille lige hvad de lyster ;O)
    De fleste mener dog at der ingen grund er ,til at være i DKK hvis de ikke må lave hvalpe på deres hunde, og siger faktisk " Så kan det da ikke betale sig "

---------------------------------------------------------------------------------------

Det kan jeg da egentlig godt forstå...spec. hvis de opdrætter og mener de har fået lavet et fornuftigt/godt grundlag for deres avl....så skal de jo starte forfra smiley

• #58   18. jan 2011 Heino nu brænder jeg for cavalieren og vil derfor aldrig vælge en ny hund der ikke er fra en FCI/DKK opdrætter, simpelthen fordi det er den eneste klub som har de avlsgodkendelses krav som er nødvendige for racen.

• #59   18. jan 2011 Krumme
    Nu var det godt nok dig, der først brugte udtrykket med dårligere kvalitet, men lad det nu ligge....
    Jeg ved ikke hvor man skal kunne finde disse superhunde, som du kalder dem. Jeg har ikke været så meget på hundefora på verdensplan til at jeg kan udtale mig om det, så desværre, kan ikke hjælpe dig der *S*

• #61   18. jan 2011 Heidi O
    Havde ellers lige fået kontakt til en person, som jeg gerne ville møde med henblik på at finde en god fremtidig hund....lige pt. har jeg dog mere lyst til at gå ud og finde en tavleløs istedet....sikke en masse lort man kunne undgå...såfremt man fandt en god hund smiley

---------------------------------------------------------------------------------------

Har lige bedt om et møde snarest, da jeg føler, jeg er ved at opgive lidt, men vil jo gerne finde en ordentlig og sund hund ;-P

• #62   18. jan 2011 Svejgaard
    Nej, det er bare ringere kvalitet *LOL*

Og dejligt at det ser ud til at jeg kan komme videre med mine planer udenfor klubberne i landet.....

Nadja
    Jeg har skam aldrig sagt at DKK ikke gør meget for at checke hunde, aldrig.
    Siger blot at hvis den kennel, jeg skal have hund fra IKKE havde været DKK, så havde jeg sgu købt hund der alligevel.

• #63   18. jan 2011 Heidi O
    Må man spørge hvilken hund, du leder efter??

• #64   18. jan 2011 Heino jeg siger jo så bare at inden for min race er der ikke så mange andre valg, hvis man vil være sikker på at linierne er tjekket i flere generationer tilbage, og når man selv har stået med en hjertesyg hund så laver man ikke den fejl igen smiley

• #66   18. jan 2011 så vidt jeg har hørt har DDH rigtig mange avls krav osv,,de forsøger at være med

Jeg krummer tær over hvor visse personer er så selvfede

• #68   18. jan 2011 *Hunden*
    Ok, men du skulle alligevel lige stikke hovedet indenfor og fortælle du var her, ikk søde *SS*

Nå skidt pyt, det går nok altsammen.

Jeanette.
    HG er en afspejling af IRL, har jeg opdaget... Så jeg tager det ikke så højtideligt længere....

Svejgaard
    Jeg er skam ikke ked af det, glæder mig over at min fremtidige plan kan komme til at lykkes.
    For som jeg forstår, så når man er klubløs, så kan man stille op alle steder??? Er det korrekt??
    Ellers er der i det mindste DKK, hvor jeg kan stille op

• #70   18. jan 2011 Heino : ja det må man godt smiley

- skal møde Chihuahuaer for at finde ud af, om det reelt er en hund for mig(og familien), og så skal vi snakke opdrættere...i håb om, at jeg finder et ordentligt sted at købe kalorius, når den tid kommer !!

• #71   18. jan 2011 Heidi O
    Tror du måske skal snakke med Charlotte DKK snob, da hun har chi og måske kan hjælpe dig til at finde en god opdrætter - medmindre du selv har fundet en....
    Personligt er jeg mere til Papillon..... Eller min mand er...... eller rettere, han er til alle hunde *GG*

• #73   18. jan 2011 Heino : det er faktisk også hende, jeg skal snakke med smiley

Aftalte bare at vi skulle tales ved i det nye år....iår....men jeg har ligget syg siden nytårsaften, så har ikke fået aftalt nærmere.

Har rykket for at vi finder en dag snarest inden jeg går helt bagom dansen pga. alle medlemmerne af DKK's fanklub herinde *rødmer*

• #74   18. jan 2011 Maj-Britt
    Nu er det jo ikke lige mig, der er så meget inde i hvad de forskellige klubber kan/står for osv, så jeg kan da ikke svare dig på hvad de andre klubber kan tilbyde f.eks mynder eller shelties. Det må du da selv prøve at finde ud af, hvis du gerne vil vide det ;O

Under alle omstændigheder, så har jeg besluttet mig, jeg skal ikke i nogen klub overhovedet. Jeg regner med at suge ideer, træningsmetoder osv fra så mange mennesker som muligt og ellers nyde hvalpetræning, hvis jeg igen kan undgå medlemskab af klub.

Jow jow, det skal nok blive sjovt....

Men dejligt at der er så mange, der kommer med input og tanker...

• #76   18. jan 2011 Ja hvorfor melde sig ind i en klub???

Jeg ved det faktisk ikke.
    Jeg er selv født og opvokset i dkk da min mor har haft hunde i så mange år. men er så gået over til DDH og hvorfor ved jeg egentlig ikke.

Havde jeg nu ikke haft en mor med opdræt havde jeg nok også bare haft en blandingshund idag og ikke en FISFORNEM westietæve med tavle.

Men må så også indrømme at jeg brænder for det jeg laver. men ærligt jeg kan sku ikke helt svare dig på dit spørgsmål.

• #77   18. jan 2011 FISFORNEM westietæve med tavle.**

Westietæve med FISFORNEM tavle

• #78   18. jan 2011 En rigtig hund. ja DDH har sast hjertescanning på som krav men da det først er et krav der er kommet for 1 år siden, kan man jo ikke bruge det til noget endnu, jeg synes det er fedt de har sat det krav og det tager jeg hatten af for, jeg kan bare ikke bruge det til en fis da der ikke er scannet i flere generationer tilbage.. DKK har trods alt gjordt det i over 10 år nu.

• #79   18. jan 2011 MajBritt
    Så længe, jeg ikke bliver stavnsbundet til medlemskab af DKK, så går jeg gerne til hvaleptræning der, er faktisk ligeglad med om klubben så hedder KKK eller DNSP eller hvad de nu kan kalde sig i dag, bare jeg kan få min hund trænet på en måde, så jeg synes det er sjovt. Bare jeg slipper for medlemskab af DKK eller andre klubber....

Nadia
    Ja naturligvis har DKK lavet det der med hjertescanning i over 10 år. Hvor lang forspring er det lige de har i forhold til de andre klubber rent tidsmæssigt? Så synes jeg da det er logik for burhøns....
    Men faktum er at det gør det og så er det da ligemeget om de først begyndte for en uge siden, ikk`? *S*

Double trouble
    Dejligt at du osse tager trådens spørgsmål seriøst og kan se det ikke er en klubkamp, nærmere et spørgsmål om man skal joine eller ej.
    Jeg har besluttet, at jeg joiner ikke nogen klubber, for så kan man da ikke blive nedgjort af nogen pga tilhørsforhold.... Ganske enkelt tænkt

• #80   18. jan 2011 Hundene er da ligeglade med om de haqr tavle eller ej. Nej det er os ejere der stiller krav til at kunne se hvad ens hund(e) kommer fra. Hundeweb under DKK er et uvurdeligt redskab når man skal finde egnede hanner til sin tæve. Det ville jeg aldrig undvære. Så har jeg adgang til hanhunde i Norge, Sverige og Danmark, og det er jeg ganske tilfreds med. Derfor er jeg i DKK, og så fordi min race er nærmest ensbetydende med DKK. Var det ikke for dem, så var racen uddød, og det er der flere racer der ville være. Fordi de blev ødelagt af alt muligt andet blandet ind i racen. Så det må da være det bedste argument for at være i DKK, som også har fået racen FCI godkendt.

• #82   18. jan 2011 Sorry jeg spørger, men jeg troede faktisk at DCH og DKK hørte sammen.
    Men er glad ved at høre at det ikke er tilfældet, så må jeg bare se om der er DCH i nærheden af mig....

Kommentér på:
Hvorfor melde sig ind i en klub???

Annonce