{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
372 visninger | Oprettet:

? vedr. pensionsudbetaling {{forumTopicSubject}}

Håber der er nogle herinde med lidt viden omkring pension.

Jeg skiftede arbejde sidste år pr. 01.11, hvilket betød, at min daværende pensionsopsparing blev opsagt, da den var gennem firmaet.
For en lille månedstid siden fik jeg så et brev om, at da beløbet ikke var større end det var, så kunne jeg ikke have den stående urørt hos dem.

Så enten kunne jeg få den udbetalt eller jeg kunne smide kr. 500,- om måneden efter skat. Jeg valgte at få den udbetalt, da jeg synes det var dyrt med kr. 500 om måneden, da jeg gennem det nye arbejde, skal have en ny.

Nu tager de så et gebyr på kr. 1.500,- for at udbetale den. Kan det virkelig være rigtigt, at de skal tage så mange penge for at udbetale den, når de selv har valgt at jeg ikke kan have den stående hos dem mere?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  ? vedr. pensionsudbetaling
  • #1   18. jan 2011 Kan du ikke få den flyttet over hos det nye firma?? Det fik jeg i hvert fald brev om da jeg skriftede job.

• #2   18. jan 2011 Du kan med stor sansynlighed få dit nye pensions selvskab til at overflytted den..

• #3   18. jan 2011 Jeg har ikke tid til at få den overflyttet. Den gamle vil have, der skal ske noget nu. Og det nye firma er helt nyopstartet, så pensionsordningen er ikke kommmet i gang endnu.

Jeg har nemlig også tidligere bare fået det overflyttet.

• #4   18. jan 2011 MB:

Jeg har lige fået min pension fra mit tidligere arbejde udbetalt og skulle også give 1500,- for det men der står måske noget i dine papir om pensionen om de må tage de penge når de selv henvender sig smiley

• #5   18. jan 2011 Jeg har lige fået svar tilbage derinde fra. Sådan er proceduren, de tager et fast gebyr.
    Jeg synes bare det er så frækt, at de tager så mange penge for at udbetale noget, de ikke vil have stående.

• #6   18. jan 2011 Jeg betalte 60 % af min for at få den udbetalt, fordi min nye arbejdsplads ikke kunne snolde sig sammen til at få den flyttet, selvom de havde pligt til det.

• #7   18. jan 2011 Det er også noget nær det, jeg kommer til. Men største delen er til staten. Dem var man ikke sluppet for, når man skulle have den udbetalt alligevel.

• #8   18. jan 2011 Susanne:
    Helt enig.
    Problemet er bare, at foreløbig er jeg eneste ansat det nye sted. De venter derfor lidt, med at starte en pensionsordning op.
    Så der er desværre ikke noget jeg kan gøre på det punkt. Havde pengene bare kunne få lov at blive stående det gamle sted i en periode, så havde jeg skam gjort det.

• #9   18. jan 2011 Hvorfor indbetaler du så ikke bare på den pensionsordning til der er kommet en op og kører med dit nye arbejde ??

• #10   18. jan 2011 Jep, der bliver ikke betalt pension på nuværende tidspunkt. Og nej, er ikke interesseret i at opretholde den gamle, den er ganske enkelt for dyr. Hvis ikke det går i orden med arbejdet, så tegner jeg selv en ny, hvor jeg kan indbetale lidt mindre end 500 efter skat.
    Alt det er sat i gang. Men det er ikke i virke nu, og kan ikke nå det, inden der skal være en løsnig med det andet.

Men nu var mit spørgsmål ikke, hvad jeg skulle gøre, for det har jeg helt styr på. Det var mere, om det kunne være rigtigt, at de skulle have så stort et gebyr for at udbetale den, når det er dem selv som siger, jeg ikke kan have den mere, hvis ikke jeg indbetaler.

Kommentér på:
? vedr. pensionsudbetaling

Annonce