{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.016 visninger | Oprettet:

At melde til LLO {{forumTopicSubject}}

Jeg har længe gået og tænkt at få LLO til at kigge på det hus jeg lejer. Det er primært vinduerne den er gal med, det blæser voldsomt meget ind af vinduer (og der er en del), og selvom udlejer har lovet at skifte vinduer inden vinter (den vi er midt i) og selvom jeg har rykket er der intet sket. Er det for "lidt" til at LLO vil gå ind og kigge på det?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  At melde til LLO
  • #1   11. jan 2011 Ring og snak med dem!
    Jeg tror det kommer helt an på hvem du snakker med hos LLO smiley

• #2   11. jan 2011 Ok, det vil jeg forsøge. SKAL man gøre det mens man bor i lejemålet, eller kan man gøre det efter man er flyttet?

• #4   11. jan 2011 jeg er lige med på en lytter
    jeg har klaget over fugt og utætte vinduer her i huset men intet sker

• #5   11. jan 2011 Husk du skal være medlem smiley

• #6   11. jan 2011 Husk du skal være medlem af LLO og have været det i mindst 3 mdr.

• #7   11. jan 2011 Det var ham der i sin tid selv foreslog at skifte vinduerne (ca. juni måned). Jeg har en sms på min telefon hvor jeg har rykket ham og spurgt til hvornår det bliver skiftet, samt jeg har et svar på den sms, kan det bruges?

• #8   11. jan 2011 Jeg synes helt klart også du skal melde det...

Kæresten og jeg boede i Silo-1 i Roskilde, og det var mildest talt et helvede! Klager og påpegninger blev overhørt, oversvømmelse i kælderrummet hvor alle de ting vi ikke kunne have i lejligheden stod - 2 værelses på ca. 30 kvm.
    Og vi gav 5800 smiley

- Så at LLO faktisk har fået skeen godt under dem synes jeg er fantastisk! De må jo gøre et godt stykke arbejde så!

• #9   11. jan 2011 heh har lige skyndt mig at melde mig ind. Men der står intet om at man skal være medlem i 3 mdr. før de kan hjælpe.

• #10   11. jan 2011 Det kan jo evt. været ændret efter de måske vidste de ville få omtale i tv-programmet? smiley

• #11   11. jan 2011 jeg har længe klaget over fugt og skimmelsvamp i min bolig jeg blev fejet af med at jeg skulle lufte mere ud og at det var skidt .

jeg kontaktede tekninsk forvaltning i ens pågældene kommune

man skal huske og notere hvornår man tager kontakt til udlejer inden man kontakter LLO

• #12   11. jan 2011 alfisten

jeg må indrømme ja jeg forventer tingene er i orden når betaler husleje derefter, efter jeg har overtaget min fars gamle lejlighed var der mange ting som trængte til at blive ordnet revner i muren,stikkontakter der skulle skiftes, trækker fra vinduer osv osv ,ligefør jeg tror jeg har kostet dem mere på en 3 mdr end min far har på 30 år

jeg kender mange som har købt faldefærdige huse pga de ikke har råd til andet og de vil lave tingene selv bare synd de aldrig får gjort noget ved tingene ofte og så burde de måske ikke have købt hus når man ikke har råd til at gøre tingene i stand

• #13   11. jan 2011 Alfisten Natasja
    Ja, som lejer af et ungdomsboliger regner jeg egentlig med at alt er i orden. Det trak ind ad vinduerne og var super koldt om vinteren - vi brugte rigtig mange penge på varme! Da vi klagede kom svaret: "Jamen dem får I jo så tjent igen om sommeren hvor I så ikke behøver varme" :S Jeg lå meget tit syg, og det var ulideligt at det pev ind igennem vinduerne og at der var undertryk over det hele...
    Ud over dette fik vi også lige smidt en ekstra regning på 9000, da vi flyttede ud - pga. varmeforbrug.. Dette var fordi de havde taget samlet varmeforbrug for ALLE beboere og delt det ud til hvert enkelt - hvilket de ikke må! I KONTANT sagde de at de havde opkrævet 200.000 kr for MEGET i varmeforbrug :S - vi betalte dog aldrig regningen da de selv indrømmede de havde lavet fejl...

For 5800 om måneden i en 30 kvm lejlighed forventer man altså tingene er i orden!

• #14   11. jan 2011 Alfisten Natasja
    Desuden er det nybyggeri fra 2008 smiley - vi flyttede ind januar 2009

• #15   11. jan 2011 Alfisten: Men det kan ikke være rigtig at vi skal gå rundt med jakker indendøre fordi al varmen fiser ud af vinduerne? Og at man hele tiden skal gå og tørre svamp af vinduerne, og at der er is på indersiden af bagdøren.

• #16   11. jan 2011 willhelmina M
    Præcis - plus de ekstra penge der skal smides i for varme/el forbrug...
    Så har man i forvejen som ung et stramt budget - højst sandsynligt SU smiley

• #17   11. jan 2011 Jep, alene forsøger på SU. ÆV!

• #18   11. jan 2011 willhemlina
    Lever du med barn i de omgivelser? :O!!!
    Puha, det ville jeg SLET ikke have det godt med - en ting er at jeg bliver syg men hvis det også skulle gå udover mit barn... :S

• #19   11. jan 2011 Lige præcis. Men det burde være slut til sommer, der håber jeg på vi flytter herfra.

Kommentér på:
At melde til LLO

Annonce