842 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 26 Svar

slankekur - realistíske delmål?? slankekur - realistíske delmål??

Ja skal igang med at tabe mig. starter imorgen og har mit mål jeg vil opnå hele året - ca. 10kg og gerne 2kg mere - men ikke et must.

For at opnå det vil jeg sætte mig noge delmål for at komme i mål.

Men hvad er realistiske delmål?

Hvad kan man tabe sig på eks. 1 måned kan man godt tabe sig 1kg på en måned, ved at spise sundt, minimere portioner, og løbetræne ??

Tager det hele stille og roligt og i min krops tempo, der skal ikke ske noget usundt.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælpe til 16 fjedre i trampolin 500 kr.
  • Hang TV 600 kr.
  • Hænge TV op på væg og sætte til (har kun el-ledning) 500 kr.
  • Vi har en lampe med lyd dæmper funktion, der ikke helt virker 500 kr.
  • Nedtagning af lamper 2.000 kr.
  • Udskiftning af ventil på vandrør til opvaskemaskine 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  slankekur - realistíske delmål??
  • #1   2. jan 2011 Følger lige med smiley

• #2   2. jan 2011 Du kan sagtens tabe dig et Kg om måneden, du kan også tabe dig 3-4 kg hvis du vil det, også uden at knokle for det smiley

Man siger som regel ½-1 kg. om ugen smiley

• #3   2. jan 2011 CKH : Ville ikke være dårligt smiley

• #4   2. jan 2011 CKH: Seriøst?? er det ikke usundt for kroppen?? smiley

• #5   2. jan 2011 Et halvt kilo om ugen i gennemsnit er ikke usundt. At sætte sig større mål er urealistisk, når man taler om fedtvæv - så er det som oftest væsketab. Men husk, det er et gennemsnit - nogle perioder går det hurtigere - andre gange langsommere og nogle gange står det bare helt stille. Spis fornuftigt, motioner - så går det hele af sig selv...

• #6   2. jan 2011 Jeg smed 14 kg på 6 måneder forige sommer, jeg startede i maj og de første 2 måneder røg der 8 kg, jeg gjorde ikke andet end at ligge min kost om, jeg droppede slik og sodanvand og spiste mange små portioner og fik en del kostfibre, og på den måde kom det helt af sig selv.

• #7   2. jan 2011 Jeg har helt klart modet og lysten, men har så svært ved at sammen sætte en dag, altså med hensyn til mad smiley

• #8   2. jan 2011 Ja min største svaghed er het klart maden, ikke motionen, den skal jeg nok holde. Men maden - Er så mad glad og elsker gammel daws mad - Øv øv

• #9   2. jan 2011 Stinne - Nej, det er det "normale", og i starten vil det nok gå lidt hurtigere smiley

• #10   2. jan 2011 For nogle år siden var jeg på vægtkonsulenternes program og lærte en masse super fif, der gjorde at man i gennemsnit tabte sig 1 kilo i ugen.
    Og det var KUN ved at spise "rigtigt". Der var ingen ekstra motion eller noget.

Et kilo i måneden er yderst overkommeligt, og hvis du strammer ballerne bare en anelse mere, vil du hurtigt og nemt OG SUNDT kunne smide en del mere.
    Og VUPTI så har du smidt 10 kilo inden sommer!!!!!!!!!

JEG er typen der er sån lidt enten eller. Har jeg 5 kilo der skal af, så kommer de det på en måned, hvor jeg gir den fuld gas, og det gir mig et kæmpe boost, at se nålen på vægten rykke sig mærkbart fra uge ti luge.

Jeg har også prøvet at være lidt mere "fri" omkring det, men så er min erfaring bare at det løber ud i sandet.....
    A la...nu har jeg været en dygtiii pige en hel uge og SÅ sker der vist ikke noget ved at jeg liiiiige tar med familien på den gyldne måge.....eller liiige smager et stykke hjemmebagt kage hos mutti osv.
    Den går bare ikke hos mig ;o) ;o)

Idag spiser jeg det, som jeg har lyst til, men har ændret på fordelingen. Sørger for at lægge en god bund med grøntsager osv, for så kommer det helt af sig selv, at der ikke er plads til den ekstra tallerkenfuld mad til aften, og jeg er overbevist om, at det er DET der gør, at jeg holder vægten+- et par kilo......som lige så vel kan skyldes 2 glas vand i maven , en tissetår i blæren og en go gang bummelum, som det kan skyldes at man har taget på.

Så når folk kvidrer løs om at deres normalvægt er XX,5 kilo....Gu er den ej!!!!!!
    I løbet af et enkelt døgn kan vægten svinge 1-2 kilo både den ene og den anden vej ;o)

Jeg skal liiige sige farvel til 5 kilo mere her i foråret, og glæder mig helt til at komm igang!!!

PØJ med dit projekt!!! ;O)

• #11   2. jan 2011 Janni: Er der noget kræsenhed, der skal tages hensyn til?

• #12   2. jan 2011 Lyder skønt , ville være rart bare at smide 5kg, kunne være jeg skulle sætte mig det som delmål efter 2måneder så her til at starte med, så jeg kan starte lige så stille ud og ligge min kost op stile og roligt, så jeg ikke falder i.

Spiser aldrig fastfood, det er kun det gammeldaws mad jeg falder igennem på smiley

• #13   2. jan 2011 De uger, hvor der så måske ikke sker så meget med vægten, kan man til gengæld ofte se, at der ryger cm. ;o)

Jeg ville gå laaangt udenom alle de der "Tab-10-kilo-på-7-dage"-kure. De virker godt nok imens du er igang, og måske et kort stykke tid efter, men derefter er det bare på med kiloen + lidt ekstra. Har en veninde der prøvede den der suppe-kur, og hun så SÅ syg ud efter den uge. Mat og grå i huden, mørk under øjnene, og var så hønesyg til det bryllup, som hun havde tabt sig til.

Hvis det er prisen, så gir jeg min str 40-body med former og kurver (og 3 fødsler i bagagen) et kæmpe kram!!!!!

• #14   2. jan 2011 Bente nej er der ikke , jeg er bare så dårlig til at sammensætte en dag, eller en uges mad. Altså hvad man skal spise hvornår og hvor meget.

• #15   2. jan 2011 Vi kan jo følges ad i vores 5 kilos marathon ;o)

• #16   2. jan 2011 Det synes jeg vi skal, 5kg må kunne lade sig gøre - Let the game begin

Og så må de næste 5kg komme bagefter smiley

• #17   2. jan 2011 Janni: Du kan bare sige til, hvis du vil ha' lidt fif - jeg har diabetes, så jeg har sat mig lidt ind i sund mad smiley Jeg har selv været for afslappet her den sidste tid, så jeg skal også til at tage mig sammen...

• #18   2. jan 2011 Jamen det vil jeg meget gerne Bente smiley

Jamen Bente det vil jeg meget gerne smiley

Jeg har ikke tid til motion da jeg bor alene ude på landet med hund og har fuldtidsarbejde, så får kun motion når jeg går med hunden og leger med hende i haven. Dog er mit arbejde "krævende" jeg går meget, løfter en del, får pulsen op, sidder kun ned i mine pauser.

Jeg har 3 holds skift på jobbet, det vil sige jeg har både dag arbejde, aften arbejde og natte arbejde en uge af gangen.
    Mit arbejde gør helt sikkert os at det gør det lidt sværere for mig.

Min største last er nok sodavand, kan sagtens undvære søde sager smiley

Vil gerne tabe mig 10-15 kg, ikke mindre end 10, men heller ikke mere end 15 smiley

Og undskyld til TS for at låne tråden smiley

• #19   2. jan 2011 Hahah ved ikke lige hvad der skete for øverste linie smiley

• #21   2. jan 2011 Hunden, skulle os lige til at skrive privat til Bente, men nej de kan lige så godt komme her i tråden smiley

• #22   2. jan 2011 Ok - jeg skriver helt generelt.

Spis groft.. Hvis jeg fx bager boller, så udskifter jeg den almindelige margarine med Becel og udskrifter en del af hvedemelet med fuldkornsmel - de smager fortræffeligt alligevel. Bollerne kan spises til morgenmad med mager ost. Ellers kan morgenmaden bestå af en müsli - tjek fedt- og sukkerindhold. Den kan med fordel peppes op med friske blåbær eller andre bær. Brug minimælk i stedet for let- og sødmælk.

Er man til flødesauce, så skift fløden ud med Mileda 7% til madlavning.

Drop alt hvad der hedder smør, Kærgården og sodavand sødet med sukker. Og selvfølgelig slik og chips.

Rugbrød med magert pålæg mætter godt - alm. hamburgerryg fx er fedtfattigt. Men ellers bruger jeg meget pålæg fra Den Grønne Slagter.

Aftensmad skal helst bestå mest af grønsager - rå eller kogte - man må også gerne spise kartofler, ris eller pasta. Den brune ris er den sundeste og jeg har udskiftet al hvid pasta med fuldkornspasta. Gulerødder og kål er ultrasundt og feder ikke det fjerneste. Og holder blodsukkeret stabilt, så man ikke bliver så voldsomt sulten.

Mht kød spiser jeg stort set alt, men favoriserer fx kyllingefilet.

Jeg steger mest i olivenolie og alternativt i Becel.

Jeg ved ikke, om det her kan bruges til noget - det er lidt sent..ggg - ellers spørg, spørg...

• #23   2. jan 2011 Det kan helt sikkert bruges smiley Vil prøve at lave en plan udfra det du skriver, selvom jeg synes det er svært smiley

• #25   3. jan 2011 Herhjemme er rodfrugter en fast del a afresmaden smiley min mand er kræææsen med hensyn til have kompost (salat grønt og frugt) men rodfrugter elsker han;) så det fast og de jo super mættende og sunde:)

• #26   3. jan 2011 Ja, rodfrugter er også meget sundt og er også gode til at holde blodsukkeret på et godt stabilt niveau. Hvis man vil tabe sig, er det vigtigt ikke at føle sig sulten, så man bliver fristet til noget "hurtigt" og usundt.

• #28   3. jan 2011 Det smager fantastisk - lidt jordskokker er også gode - et par rødløg i både og så bland det hele med knust hvidløg og olivenolie - uh, det er mums!

• #29   3. jan 2011 Lyder godt med alle de gode råd smiley

Kommentér på:
slankekur - realistíske delmål??

Annonce